Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Total renovering af E300 (124) - 24V

Emne i 'Import af biler' startet af Bluesky, 23 Juli 2008.

  1. Bluesky

    Bluesky New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hejsa

    Jeg har nok været en af de første kunder hos Gørløse - Ja helt fra den gang hvor Ole og Bo var makkerparet omkring en gammel lift på den gamle bezinstation ;-)
    Men her fandt jeg min kærlighed i form af en 300E (124) 24V med Lorintzer undervogn o.l. og oplevede en udsøgt service fra Flemming/Sussi og værkstedet.
    Gennem årene må jeg dog konstatere at vokseværk har sin pris og da de sidste gang havde den inde "ramte" de 40K forkert på deres estimat på rep. Det erfarede jeg først da jeg fik regningen og først efter en del snak med Flemming havnede vi på et beløb som dog stadig var dobbelt så stort som det jeg i første omgang havde accepteret. Derfor har jeg lært lektien og nu trukket "den store" omgang længe nok. For faktum er at denne bil simpelthen stadig er drengedrømmen og bestemt ikke skal udskiftes. Men derimod revitaliseres - uden dog at runde 100K. Jeg har gennem de sidste år forsøgt at finde nogen som har erfaringer med at sende "baby" afsted til udlandet (Tyskland, Polen eller Sverige) for at få en totalrenovering. Motor adskildt og checket, lejer og ophæng samt pladearbejde på skærme og dør samt nylakering. Den gamle dame skal med andre ord i topform for jeg ønsker at beholde hende i mange år endnu.
    Hvilke erfaringer har I gjort på dette område ?

    På forhånd tak
    ;-) Bluesky
     
  2. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej

    Jeg havde min gamle w123 230CE til renovering i Polen, og resultatet blev godt. Der var lidt problemer med at få den tilbage til den lovede tid, og noget manglede at blive lavet. Det beror dog, er jeg rimelig sikker på, på den danske "mellemmand" jeg brugte. Der er vist en del der har et noget blakket ry, og er ude efter hurtig gevinst.

    Hvis man selv kan knytte kontakten til et værksted, er jeg sikker på at man i Polen kan få udført et meget fint arbejde.
     
  3. Bluesky

    Bluesky New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak for dit input, men hvordan fandt du din løsning og blev resultatet som du ønskede - på trods af ventetiden ?

    ;-) Bluesky
     
  4. Bluesky

    Bluesky New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Og glemte lige - er der nogen som kender/har erfaringer med en god "mellemmand"?. Det er iorden med mig at der er en som kender værkstedet/sproget som tjener et "fee" på at sørge for at alt går som aftalt, men en som har en "fætter" - glem det !

    ;-) Bluesky
     
  5. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Bluesky

    Jeg læste en artikel i et autofagblad, der omhandlede en herre der formidlede renovering/lakering i Polen. Artiklen virkede meget tillidsvækkende, så jeg lavede en aftale om pladearbejde og hellakering, og undervognsbehandling.

    Så gik der som fortalt noget længere tid end lovet. Jeg var dog ikke nervøs, havde hele tiden kontakt og fik svar der lød rimelige. Da jeg fik bilen igen, var jeg meget tilfreds med resultatet, der er uden tvivl dygtige håndværkere i Polen(se i mit galleri, det er den orange). Jeg opdagede dog at undervognsbehandlingen var meget overfladisk, og krævede penge retur. Dem fik jeg, dog først efter nogen overtalelse og milde trusler.

    Efterfølgende har jeg hørt et par kedelige historier om min "mellemmand". De er om arbejde der ikke er udført, meget lange leveringstider osv.. Et par af hans kunder tog selv til Polen for at få deres biler retur, og kom til nogle værksteder der var meget imødekommende. De havde bare ikke fået deres penge, og derfor ikke arbejdet på bilerne. Men det blev tilfredsstillende udført, efter direkte kontakt mellem værksted og ejer.
    Er du ikke frisk på selv at tage færgen til Polen?

    Der findes mange der formidler kontakt, og nogle skrives der ikke så godt om på nettet. Men du kan jo surfe lidt rundt og se hvad der skrives, og om der er nogle med tilfredse kunder.
     
  6. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    for at spare penge vil jeg anbefale at gå uden om mellemmanden. Mit forslag er at lave en kort oversigt over hvad du gerne vil have lavet og så kontakt 3 til 5 tyske Mercedes værksteder, både de autoriserede og ikke autoriserede. Jeg har erfaring fra Mercedes i Flensborg og kan anbefale dem. De taler dansk, hvilke jeg ved at de fleste større værksteder gør i Flensborg området.

    Jeg fik lavet et større service på min bil sidste sommer netop hos Mercedes i Flensborg og så i alt 10 danskere med hovedsagelig W124 biler på værkstedet. Flere af dem med ret store renoveringsopgaver.

    Dernæst har jeg en lille tro på, at de udfører arbejdet en tand bedre end de danske eller polske fagfolk. Dette udsagn er kun min egen personlige holdning og erfaring. Jeg vil gætte på, at du måske kan spare omkring 15 til 20 % på e større projekt i Tyskland, som det du skal i gang med.
     

Del denne side