Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Topfart

Emne i 'Ordet er frit' startet af peter, 24 Oktober 2006.

  1. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej fed side. Er helt nye her. Jeg har et mindre problem, håber i kan hjælpe.Har købt en dejlig 260e fra 1991.Vil købe nogle sommerdæk, men hvilke, kan jeg nøjes med et H dæk.Med andre ord,er der nogen som kender topfarten på sådan en fætter. På forhånd tak.

    Peter
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hejsa

    velkommen til siden :D


    topfart er ca. 210 km/t
     
  3. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    dvs sige h dæk går lige an
     
  4. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak bjarne, din info er det noget du har i hovedet,eller er der en god side med tekniske data??
     
  5. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    glemte iøvrigt at fortælle det er med automatgear, gør det en forskel i forhold til topfarten??
     
  6. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Peter

    Der er en lille forskel fra Aut. til man.

    Aut. 210
    Man 215

    Ja jeg har dem i hovedet :lol:

    Nej - men det er meningen der kommer mere af tekniske data, på siden her efterhånden.
     
  7. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg er jo som sagt ret grøn, hvad angår min nye/brugte bil.Har fået at vide jeg skal bruge en 10/40 olie,er der nogen der ved hvad jeg bør bruge til en 260E fra 1991. den har kørt 226000(har hørt at det også betyder noget for olie valg). På forhånd tak :D
     
  8. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Peter.

    Tophastighed + lidt mere. :D

    W124 260 E
    09/1989 – 10/1992
    Antal cylindre 6 (række)
    Antal ventiler 12
    Boring/slaglængde 82,9 / 80,2 mm
    Slagvolume 2597 cm3
    Kompression 9,2
    Effekt 160 HK ved 5800 o./min.
    Moment 220 Nm ved 4600 o./min.
    Brændstoftank 70 liter
    Fælge 6 1/2 J x 15 H 2; med sportsundervogn: 7 J x 15 H 2
    Dæk 195/65 R 15 91 V; med sportsundervogn: 205/60 ZR 15
    Tophastighed manuelt: 215 km/t
    automat: 210 km/t
    0-100 km/t manuelt: 9,0 sekunder
    automat: 9,8 sekunder
    Forbrug per 10 km
    -ved 90 km/t manuelt: 0,80 liter
    automat: 0,85 liter
    -ved 120 km/t manuelt: 1,01 liter
    automat: 1,03 liter
    -ved bykørsel manuelt: 1,45 liter
    automat: 1,29 liter
    Transmission 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir

    Akselafstand
    280,0 cm
    Sporvidde foran / bag 150,1 / 149,1 cm; Sportline: 151,8 / 150,9 cm
    Længde 474,0 cm
    Bredde 174,0 cm
    Højde 142,8 cm; Sportline: 141,1 cm
    Vendediameter 11,27 meter
    Totalvægt 1940 kg; fra 02/1992: 1990 kg
    Egenvægt 1420 kg
    iflg. DIN 70020 (med brændstof, reservehjul og værktøj)
     
  9. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    SUPER, BUKKER OG NEJER OG MANGE TAK:
     
  10. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Har så godt nok tænk mig at købe nogle sommerdæk der hedder 195/65 R15 91H. det skulle lige kunne lade sig gøre med 91H
     
  11. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej :D. Har lige sat vinterdæk på idag,det var dæk som, fulgte med bilen da jeg købte den for en måned siden.Er der nogen der har en god forklaring på hvorfor søren der var næsten 5 bars tryk på alle dæk.Jeg måtte lukke over 2,5 ud på hver af dem.Er det en tosse der har fyldt dem, eller er der en grund?. God Aften :D
     
  12. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Peter

    Mit bud: Det med tossen :D

    Standard hjul 195/65-15 skal have 2.0 bar iflg. MB - det plejer at stå på indersiden af tankdækslet.
     
  13. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    jo tak det står i tankdækslet. :D
     
  14. peter

    peter New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    gad vide hvad det betyder for ens kørsel, hvis man ikke havde tjekket et så højt dæktryk :roll:
     
  15. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    5! Helt klart tosse!!!

    Normalt vil dæk med overtryk blive slidt på midten, lige som forkert sporing vil slide på en af siderne. Men 5!! Måske kunne de finde på at sprænges ved det tryk? BANG! CRASH! :cry: :cry: :cry:
     
  16. snafu

    snafu New Member

    Joined:
    7 November 2006
    Indlæg:
    107
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE
    Km:
    341
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle,

    Det med overtryk er ganske normalt ved dækskift mange steder da man vil sikre sig at dækket sidder rigtigt på fælgen. De fleste seriøse værksteder siger da også at man skal checke sit dæktryk efter et par dage. Dog vil jeg sige at et dæktryk på 5 bar tyder på, at de har brugt indstillingen til lastvognsdæk. Jeg har for en del år siden haft en oplevelse hvor jeg fik skiftet dæk og her brugte man den trykluft bolttilspænding som de normalt bruger til lastvognhjul med det resultat, at alle mine gevind blev ødelagt og jeg tabte et forhjul ved Nørrebro station da jeg skulle dreje rundt om hjørnet En temmelig ufed oplevelse.
    Behøver jeg at sige at jeg ikke benytter det dækfirme mere. :x
     
  17. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej

    Med hensyn til motorolie har jeg en lille historie fra det virkelige liv. Jeg har bl.a. også en 260E og jeg har altid brugt Castrol's produkter og det har jeg været meget godt tilfreds med. På et tidspunkt hørte jeg noget om, at Mercedes anbefaler, at man bruger Mobil 1 - 5W/40W og det prøvede jeg så.
    Det var pokkers, jeg konstaterede straks en betydelig forskel i forhold til mit gamle mærke. Pludselig havde jeg et ½ kilo højere olietryk i tomgang og forbruget blev mere end halveret, så for eftertiden ved jeg nok hvad jeg skal køre på, nemlig Mobil 1 5W/40W.

    Mvh.
    Niels Teilbæk
     
  18. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Peter skrev:

    Har lige sat vinterdæk på idag,det var dæk som, fulgte med bilen da jeg købte den for en måned siden.Er der nogen der har en god forklaring på hvorfor søren der var næsten 5 bars tryk på alle dæk.Jeg måtte lukke over 2,5 ud på hver af dem.Er det en tosse der har fyldt dem, eller er der en grund?. God Aften

    Jeg tror det har noget at gøre med at ham der har haft vognen før har pumpet dem op til opbevaring sommeren over, så de ikke bliver ''ovale''.

    Jeg ved der er mange som gør det med deres campingvogne når de bliver klodset op for vinteren. Om det så hjælper, er et godt spørgsmål. :?:
     

Del denne side