Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tikken fra motor-toppen

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Bassut, 7 Maj 2007.

  1. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har en lidt kraftig tikken fra området omkring knastakselen.
    Den er lidt længe om at starte ved kold motor.
    Den går lidt hårdt i tomgang, lyder som om tændingen står for højt.
    Fik at vide hos Mercedes at man ej kan stille tændingen.

    Har haft alle vippearme og hyd.-ventilløftere ude og fandt kun noget
    slid på nogle af armene hvor knasten kører.
    Intet slup nogle steder !!
    Ingen def. hyd.-ventilløftere. ( disse justerer jo for slid, -eller hvad ? )

    Hvor f..... kommer den tikken fra ??

    Er der nogen der har erfaringer med dette

    Hilsen Bassut :?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    du kan ikke se/ mærke om ventilløftere er slidte,
    knast og vippearme må ikke være slidte, så man kan mærke en kant.
    det skal ses for at afgøre om det er for slidt.
    igen er den rigtige olie meget vigtig.
     

Del denne side