Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Taber pusten...

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af erecords, 5 Marts 2007.

  1. erecords

    erecords New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Alle, her endnu et spørgsmål fra en nyankommet 124 ejer.

    Min 260ér er begyndt at tabe pusten kortvarigt under motorvejskørsel. Når jeg slipper speederen lidt begynder den at trække igen, og taper så pusten ved acceleration. Er der nogen der kan gi et tip?

    Iøvrigt har jeg købt denne ellers superlækre bil for 2 uger siden og syndes desværre der har været en lidt for lang række småproblemer allerede javascript:emoticon(':(') Min 123ér havde aldrig problemer.. Er det også jeres erfaring?

    Mvh. Troels...
     
  2. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
  3. Dalo124

    Dalo124 New Member

    Joined:
    22 Februar 2007
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    260e der taber pusten!

    Hej Troels!
    det du beskiver er samme fejl jeg havde med 260e.

    bag din Aku. er der en plastafdækning,den tager du af,det er nemt,
    dernæst tager du det store Multistik af,bagerst til højre helt inde i krogen
    sidder et Relæ det tager du ud,i relæet sidder 2 fladsikringer 10 A
    en af dem er nok brædt af måske dem begge,sæt 2 nye i og det hele på plads igen,så er den fejl væk og du vil mærke en bedre tomgang,og
    gearskift m.m,jeg regner med at 260e er med Aut.gear ?,det skrev du ikke noget om eller jeg har overset det.
    Efter 2 nye sikringer i mit relæ var alt ok hos mig.
    men der kan jo være andre årsager hos dig,men se nu først om sikringerne er brædt af.
    hører gerne om det virker hos dig.
    m.v.h. Dalo124
     
  4. erecords

    erecords New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Kære dalo124, Det lyder super - men jeg ved ikke hvad du mener med aku. Vil meget gerne prøve så vil du ikke skrive lidt mere præcist hvor operationen foregår? Så bliver jeg glad :)

    Ps: Ja - den er med automatgear - heldigvis.

    Mvh. Troels.
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    aku= batteri?
    Christian
     

    Attached Files:

    • faelg.jpg
      faelg.jpg
      File size:
      544.7 KB
      Visninger:
      158
  6. erecords

    erecords New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Sikringerne i relæet var (desværre ) i fin stand... Tror det er undertryk i tanken som beskrevet et andet sted her, men ved ikke helt hvordan jeg skal adressere problemet ... hhmm...
     

    Attached Files:

  7. erecords

    erecords New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Føler at jeg har tjekket ALT! Brændstoffilteret er skiftet, sikirngerne er ok. Jeg troede jeg havde fundet fejlen da jeg havde kortvarig succes med at tage luftfilteret ud - men nej :( 45 min efter var den der igen. Den taber pusten. Og så nogen gange kører den fint, - men det tager ligesom glæden af det hele. Øv bøv.
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    der sidder et lillebitte filter i indsprøjtningshovedet, der hvor benzinslangen skrues på, afmonter luftfilteret, afmonter benzinslangen, den lille studs som benzinslangen er skruet på, kan også skrues af, inde i den studs er filteret, prøv at blæse det rent. husk ny kobber pakning.

    eller få målt leveringsmængden på din benzinpumpe på dit værksted.

    håber det virker.
     

Del denne side