Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tærede ankerplader

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af pojan, 10 Maj 2013.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Begge mine forreste ankerplader er tæret bort, jeg har "rykket" dem af (124 - årg. 1992) :-(
    Ser ud som om de sidder med umbraco bolte som dog også er tæret væk, og dermed umulige at løsne. Er de nemme at skifte, eller skal man blot lade "lortet" køre uden :?:
    [​IMG]

    M.v.h.
    Poul
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tja, det jo ikke så godt.

    Der er ikke så meget i det.
    Du skal bare afmontere hjulnavet.
    Da lejerne er af den koniske type, så er der ikke noget med du skal presse lejer ud osv. som det er tilfældet med de bagerste hvis de skal skiftes.

    Nogle snyder og stikker genvej, ved at skære dem op og så bare sætte dem på igen og svejse dem sammen.
    Men synsmanden er ikke glad for det og hvis de helt mangler så er det ikke kun betinget syn, men et om-syn den skal til.

    En total underlig ting at kunne kassere en bil på til syn da nogle biler slet ikke er født med sådan nogle.

    Men her er guiden til hvordan du kommer ind til dem 8)

    :arrow: http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/33-0310.pdf
     
  3. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Da jeg skiftet min havde jeg også købt 6 nye skruer. De går med garanti til
     
  4. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Tak for brugbare svar. Kunsten bliver så at få de tærede bolte af. Der skal nok noget varme til :-(

    M.v.h.
    Poul
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du tager en Tork40 og banker ind i den tæret bolt.. så kan du få den af uden varme.
    3 nye bolte skal der self til.


    Det er også altid en god ide at skifte hjulleje når du har det afmonteret. Hjullejer har ikke godt af at blive åbnet og samlet igen!
     
  6. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, tork40 en rigtig god ide, giv evt. bolten et par
    slag med en hammer.Du kan samtidig bruge en
    svjse tang dvs du bruger både en svjse tang og
    en tork 40
     
  7. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg bruger gerne en del slag med hammer, evt. med en stødstang foran så det kun er bolten der får slag. Desuden er tid sammen med WD40 også en god kombination.
     

Del denne side