Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tændspole/ Bensin pumpe Hjæææælp

Emne i 'El-system' startet af nikolaas, 7 Juli 2015.

  1. nikolaas

    nikolaas New Member

    Joined:
    5 Juli 2015
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.0
    Km:
    325000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa jeg har købt mig en mercedes 190E 2.0 fra 87 som genopbygnings project da dem der har ejet bilen før mig ikke har været særlig søde ved den.

    Bilens forrige ejer havde trukket en kontakt til benzinpumpen jeg har nu trukket den org i følge haynes rep håndbog
    men nu når jeg drejer nøglen over på start kører benz pumpen men når den drejer tilbage til tøndning stopper den er der nogle der har oplevet noget lignende og evt kan give lidt råd til hvad det kan være mit gæt er benz insp ralæ eller sikringsboks ?

    Mit nøste spørgsmål er at der ikke kommer strøm til tøndningsspolen kan sådan en bare stå af igen falder min mistanke til sikringsboksen der er brændt af?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det tyder på at benzinpumpe relæet ikke får sit omdrejnings signal eller at selve relæet er stået af
     
  3. nikolaas

    nikolaas New Member

    Joined:
    5 Juli 2015
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2.0
    Km:
    325000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay super prøver lige at skifte det så :) tak for svar
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kan anbefale at du måler på det, inden du skifter det.

    Surt at bruge 900,- hvis det nu bare er en dårlig forbindelse et sted.
     
  5. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    900kr for et nyt benzinpumperelæ?! - så er det vel uorg? Har du gode erfaringer med dem? I forhold til holdbarhed og funktion på dit værksted og på tilbagemeldinger?. Jeg ved der står "kick down" på mange af de org relæer. Jeg går udfra det indikere at ved kick down bliver der givet ekstra ild til pumpen? Eller er jeg helt galt på den..... Er det også gældende på de " sort-blanke" uorg relæer hvor jeg endnu ikke har set nogle med teksten "kickdown"? Og fungere det ligeså godt?

    Håber ikke jeg bringer tråden ud på et sidespor..
     
  6. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    900 kr det er billigt, jeg gav 1800 kr + moms for 1 1/2 år siden til min(originale)
    Min er i øvrigt på værksted i dag, da benzin pumpen ikke sagde bzzzz igår
    og derfor ikke ville starte. Så jeg er lidt spændt på at se hvad de finder ud af.
     
  7. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Samme pris til min model ved Hessel. Man kan jo os købe to helt billige brugte org ved huggeren og ha det ene i handskerummet til nødstilfælde - hvis man har valgt at sætte et måske slidt og meget brugt relæ i ;) det er langt fra alle bag skranken der kender eller ser nogen særlig værdi i dem. Også har man jo os et i reserve til at teste med. Jeg ved godt at man selvfølgelig kan måle eller ligge en lus i - men til den pris for et "værktøj" også som måske kan blive en kørende del - så synes jeg ikke det er besværet værd. En god ide er selvfølgelig at teste det når bilen er kørende, så du ved det virker når du lige pludselig måske for brug for det :)

    Mener jeg gav 50kr for benzinpumperelæ og 50kr for et ovp relæ sidste gang hvor jeg så selv hentede det på pladsen.
    Der var overraskende mange biler hvor de to relæer stadig sad på - så jeg kunne så selv vælge hvilke jeg synes så nyest ud..(husk at få det korrekte reservedels nr med fra egen bil)

    Håber for dig at du snart er kørende igen
     
  8. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen.
    Mit problem er blevet løst :yipi: det var en knækket ledning under bagsædet,
    til benzin pumpen. Jeg har læst om problemet herinde hvorfor laver man det så
    ikke før det sker :|
    Så nu er jeg spændt på at se hvad det koster.
     

Del denne side