Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tændingskontakt

Emne i 'Tændingslås' startet af Anonymous, 27 Januar 2007.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0

    Kan I hjælpe mig? Jeg skal til at montere en elektronisk
    parkeringsur i min mc. Bilen er en 250 fra 87.
    Det jeg har brug for er nummer og farvekoden på ledningerne,
    da nogle af ledningerne fra P.fidusen skal monteres direkte på tændingskontakten.
    Venlig hilsen
    Carsten :wink:
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Hvilke ledninger skal der på?
    Måske er det bedre at bruge ledninger ved Radio?
    Ved radio er der en memmery ledning der altid er strøm på !
    Hoved power til til Radio er kun på når der er "dreget" nøgle
    Christian
     
  3. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Jeg har monteret en parkeringsur (P-Watch) du skal setter den røde ledning direkte på plus, elles for du fejlstrøm
     
  4. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Carsten.

    Jeg har selv monteret p-watch på min for et par år siden, og tog her al strømmen ved radioen uden problemer på Mercedes'en. Der er en ledning med konstant strøm til memory funktionen i radioen, og en som får strøm når du sætter tænding på.

    Når jeg skriver at det virkede på Mercedes'en, er det fordi det ikke virkede på konens Polo. Her var der så stort spændings fald at den slet ikke virkede på radio ledningerne.

    Jeg har senere fået at vide, at de første modeller af p-watchen var for følsomme over for spændings fald, men hvis din er helt ny skulle du ikke støde ind i det problem.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Tak for jeres svar, men jeg undre mig lidt over at der i monteringsvejledningen står: Orange lednin (Tænding Plus) monteres på klemme 15.
    Rød ledning (+ på batteriet) monteres på klemme 30,
    da P-Watch måler på den spændingsforskel, der opstår i startøjeblikket. På rød ledning skal spændingsforskellen være på min. 0,1V. for at uret skifter fra parkering til aktuel tid.
    Klemme 15 + 30 skulle være på tændingskontakten men jeg ville gerne være fri for at pille den ud for at se hvilken farver der går på de to klemmer.
    Gulløv hvad mener du med "fejlstrøm"
    Venlig hilsen Carsten (55)
     
  6. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Carsten.

    Der sidder et eller andet i p-watch'en der føler om bilen bevæger sig.
    Du kan ikke gå ned og starte bilen, slukke den igen, og så har den stillet sig til et nyt tidspunkt.

    Jeg har prøvet at starte bilen, stå og hoppe på panelet så hele bilen rystede. :shock: :shock: P-watch'en er helt ligeglad, bilen skal kører før den skifter tid.

    Der skal ikke mere til end at jeg kører ud af garagen og drejer, så er den klar, men jeg kan ikke få den til det uden bilen fysisk har flyttet sig. :x

    Det der får den til at skifte til parkeringstid er når du drejer tændingsnøglen til stop position, så skal strømmen til den orange ledning forsvinde (det er derfor den skal over tændingen) og her efter går uret ''frem'' til nærmeste hele kvarter, og det er herefter dit ankomst tidspunkt.
    Dvs. at hvis du parkere klokken 12:01, så skriver den 12:15 i displayet, som dit ankomst tidspunkt.
     
  7. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej igen igen igen. :oops:

    Jeg har lige været inde og kigge lidt på p-watch's hjemmeside.
    Det er rigtigt at de skriver noget om spændingsfald på de forskellige ledninger.
    Det kan derfor godt være at den nye model af p-watch ikke kan monteres som den gamle model. :cry:
    Jeg kan se at de nævner klemme numre på alle monterings anvisningerne, og taler om spændingsfald. Jeg ved der er så meget spændingsfald i start øjeblikket på min, at radioen slukker i det sekund jeg starter vognen for derefter at tænde igen. Det skulle derfor undre mig om din ikke også kan monteres på den måde.

    Jeg ville prøve at se om det virker med montering på radio ledningerne, det er det sted der er nemmest at komme til. Hvis det ikke virker skal du alligevel den vej ned forbi med ledningerne for at komme over til tændingslåsen, så det er som sådan ikke noget ekstra arbejde.

    Såvidt jeg kan se, skriver de også at den model jeg har skal monteres på de der klemme numre, og den har virket upåklageligt i et par år nu, monteret på radio ledningerne.

    Glemte lige at nævne, at på konens polo er stel ledningen og strøm fra tændings låsen monteret på radio ledningerne, konstant strømmen tog jeg et andet sted der inde, ligther stikket så vidt jeg husker. Her var der ikke noget spændingsfald af betydning når motoren standsede. Den har også virket upåklageligt i et par år nu.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Mange tak for hjælpen. Venlig hilsen Carsten :D
     

Del denne side