Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

svinger op og ned i tomgang

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af klausgestrup, 20 April 2011.

  1. klausgestrup

    klausgestrup New Member

    Joined:
    26 Februar 2008
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124-E320
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har søgt forskellige steder på forumet men ikke fundet noget der helt matcher mit problem.

    I tomgang svinger omdrejningerne op og ned, den hakker ikke eller går ujævnt på anden måde... den svinger kun i omdrejningerne, lidt ligesom hvis man selv gasser op og ned.

    Den svinger mellem ca. 500 og 1200 omdrejninger, men hvis jeg selv giver gas til omkring 1000 - 1200 omdrejninger stopper "svingeriet" og den kører som en drøm, eller en Mercedes, hov.... det er jo det samme :heart:

    Nogen ideer...
     
  2. DBC1948

    DBC1948 New Member

    Joined:
    4 August 2010
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Humlebæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W126 300 SE
    Km:
    350000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    R170 SLK 230 K
    Bil nr. 2 Km:
    115000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    hej - prøv ette link:
    http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM

    det er et problem med Bosch elektronisk control modul - jeg har det samme problem - W126-300SE - da jeg skal have air-con får jeg det rette hos Kobeger Hamburg.

    vh Dan
     
  3. Ertu

    Ertu New Member

    Joined:
    8 November 2009
    Indlæg:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 280 E
    Km:
    242
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    lidt i tvivl om det er din luftmasse.. Men tror faktisk det er ledningsnettet..! det lorteledningsnet på 280 & 320 er noget møg :twisted:
     
  4. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Min gør det samme. E320.
    Har nyt ledningsnet på.
    Ny LMM.
    Nye tændrør.

    Hvis jeg lige rører speederen er det væk.
    Den trækker også først rigtigt rent over 4500, og derunder varierer effekten op og ned.

    Søren S2
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Juster enhed til knaster ? Der skal en mb tester på og kontrolleres via faktiske værdier.
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Evt vakuum slanger ?
     
  7. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg havde det samme problem da jeg købte min 280er. Her var det luftmængdemåleren der var død, desuden var alle gevinde til dækslet over tændspolerne trukket ud. Dvs at spolerne lå helt løst og ikke fik ordenlig forbindelse. Efter en ny luftmængdemåler og et par Helicoils, så var det en helt anden bil at kører i. Husk at du skal have slettet fejlkoderne i ECU'en efter du har skifte luftmængdemåleren. Da den køre i noget nødprogram når luftmængdemåleren er defekt.


    Du kan læse den lange version her.

    http://124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=25&t=4885
     

Del denne side