Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Startproblemer 300E 24v automatik 1989

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af fios, 21 Juni 2010.

  1. fios

    fios New Member

    Joined:
    21 Juni 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    315000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg er ved at købe en 300E 24v automatik som har stået ubrugt et 1/2 år på grund af tidligeres ejers død. Akkumulatoren var selvfølgelig helt død. Efter at have opladet denne ville motoren stadig ikke starte. Jeg tjekkede at der var gnist på tændrørene og at den fik benzin hvilket den gjorde. Den lød umiddelbart som om at den var tæt på at starte men som sagt lykkedes det ikke.
    Er der nogle der har en ide om hvad der kan være galt?
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jaah, der er jo en del muligheder..

    Prøv evt. at spraye lidt diesel-start/motor-start ind i indsugningen, mens motoren forsøges startet.

    MEN kun lidt ad gangen! For store mængder kan slå tilbage i indsugningen, og lave en eksplosion :!:
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    1 ting vedrørende batterier, så er det at den har stået helt død i så lang tid ikke noget godt tegn og det er ikke altid bare lykken at lade batteriet op og tro at så er det bare helt oppe på dupperne igen, en akumulator har umådeligt dårligt af blot at stå helt afladet.

    Men hvis den tørner starteren rundt uden at kny, så skulle der jo gerne ske noget :)

    Jeg har da selv haft min stående i vinterhi hvor jeg i perioder har startet bilen op men også perioder hvor der er gået længere tid end bare en måned.
    Jeg vil også sige der kan være mange muligheder, men hvis du kan se der kommer benzin til dyret, og høre benzin motoren køre rundt når du drejer nøglen til tænding, så skulle den jo være god nok.

    Ellers kan det være koldstarts dysen der ikke giver mad og så er den også svær at starte.

    Men har du fysisk haft tændrørene ude eller har du blot tjekket gnist fra kabel? hvordan ser tændrørene ud? er de våde eller tøre osv.
    Hvis den er lige ved at starte så lader det til at enten tænding halter/tændrørene er blevet for våde eller også at den ikke får benzin nok, kan også være blevet utæt så den tager falsk luft ind, men det tror jeg neppe.

    Jeg ville helt sikkert ikke købe noget før jeg havde fået bilen startet op og hørt og prøvet den.
     
  4. fios

    fios New Member

    Joined:
    21 Juni 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    315000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Lasse og BRABUS.
    Har prøvet jetstart. Havde tændrørene ude og så gnister fysisk men rørende var helt tørre. tjekkede benzinen ved at tage den lille benzinslange af det sidste stykke vej i motorrummet og der var højt benzintryk så jeg regner med at pumpen kører.
    M.v.h. fios
     
  5. fios

    fios New Member

    Joined:
    21 Juni 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    315000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvor sidder benzinpumpen fysisk?
    M.V.h fios
     
  6. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Oppe under bag ved bagbro
     

    Attached Files:

  7. fios

    fios New Member

    Joined:
    21 Juni 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    315000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tusind tak for tegningen Alex.

    Fik startet dyret, men har nu problemer med at den ikke kan gå i tomgang.

    Efter at have varmet motoren op ved ca. 1500 omdrejninger i 5 minutters tid, og jeg så derefter slipper gassen går den i stå. Derefter er den nærmest umulig at starte igen før næste dag eller når motoren er kold.

    Jeg tror selv "som temmelig uvidende" at der er en tomgangsregulator eller lignende som laver balladen?

    Når motoren har kørt i nogle få minutter er det som om at der er en autoamtschoker som slår fra. Kan det være den som er problemet? Motoren går efterfølgende mere rent, men går stadig ud når jeg slipper gassen.

    Er der nogle der har ideer eller viden om hvordan jeg løser dette problem. Er selv lidt på bar bund mildest talt. Kan ingen gang kører den på værksted uden en autotrailer.

    Ps. hvor bred er en bilen egentelig. Kan låne en autotrailer som kan køre med biler indtil en bredde på 172cm.

    Med venlig hilsen
    fios
     
  8. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    174cm står den til i databladet det samme som min 300d 8)
     

Del denne side