Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Starter i 1. gear, og ikke i 2.

Emne i 'Automatgear' startet af Søren Holm, 17 Juni 2010.

  1. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Hej allesammen... Efter at have påbegyndt min 3. 124er, nu en 300 D med Turbo, undrer det mig lidt i forhold til de to tidligere, at den 99% af gangene starter i 1. gear, hvor både min 300 D og den første 200 D næsten altid startede i 2. gear. Er det noget vedr. justeringen?? Den skal ha nyt olie her inden ferien, så det kunne jo passende blive justeret der, såfremt det lader sig gøre...
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Måske sidder din kick down kontakt fast? dette vil give dig start i 1 gear uanset speeder position.
    Der kan også være fiflet med den så den efter ønske af tidligere ejere starter i 1 gear måske ?
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja der har brabus fast i det rigtige, har den ellers fine gearskift?
    For hvis kick down kontakten sider fast, så er den ikke nem at få op i gear
     
  4. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Den skifter ellers fint, og kick down knappen ser ud til at virke. Hvis man træder pedalen i bund ryger den ialt fald straks et gear eller to ned. Jeg håber lidt naivt på at det hjælper med ny olie og filter i gearkassen. Specielt fordi jeg ikke umiddelbart kan finde ud af om den er skiftet efter intervallet, eller det er skiftet derimellem, og min fornemmelse siger mig at det "trænger" .Det er ialt fald et irrationsmoment :-( at den lige kører få meter frem i lyskrydset og skifter til 2. gear, og det burde slet ikke være nødvendigt med en 300 Turbo diesel, hvorimod vores første 200 diesel tit måtte geare tilbage i første igen, men hvad forventer man af 75 hk :D
     
  5. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg kører selv 300turbo og min starter altid i 1 gear men jeg synes modsat dig at det må være sådan det skal være da turboversionen jo er mere sløv intil turboen begynder og arbejde
    tror at den vil blive meget iriterende hvis den starter i 2 gear
     
  6. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Har i min hukommelse noget liggende, om at man ved evt at stramme kick down kablet kan snyde den til at starte i 1. gear.. Det skulle hvis være noget folk bruger når de trækker rundt med en "feriecontainer" på krogen, og da bilens tidligere ejer slæbte på en mega stor bådtrailer med en noget stor båd, kunne man måske tro at der er fiflet med skifte mønsteret. Så man må hellere kontrollere justeringen af kablet samtidigt, når den skal til olieskift.
     
  7. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Anirak: En 300 Turbodiesel sløv????? Øhh har du prøvet en 200 Diesel med automatgear, hele familien og tagboks plus baggage?? Så har man brug for reduktionsgear når man starter op :lol: Den er om noget sløv..... 300 Diesel går bedre og 300 Turbodiesel MEGET bedre...
     
  8. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Med fare for at blive et hoved kortere :slap: kunne man så forestille sig at det er en 4-trins automatkasse der ligger i din "nye" stjernebil :?:

    Min starter nemlig også altid i 1. gear....

    Har ladet mig fortælle at det kun er på 5-trins kasser at den starter i 2. gear.

    Mvh Claus...
     
  9. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    De 4 trins aut.gearkasser starter også i 2. gear. :)
     
  10. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    sløv og sløv den sparker sku røv når turboen tager fat men jeg kan da huske da jeg kørte 300 taxa især i den nye version den startede utrolig promte på gassen og min skal altså lige lidt op før den trækker
     
  11. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Min stater altid i 2. medmindre den får fuld æde fra starten af.

    Men vil også sige at det er et justeringsspørgsmål af kick-down kablet.

    det kan helt klart gøre underværker.
     

Del denne side