Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Start problemer

Emne i 'Dieselmotorer' startet af falk, 28 Februar 2014.

  1. falk

    falk New Member

    Joined:
    14 Marts 2011
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200TE
    Km:
    288000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej forum.
    Jeg fik start hjælp til min 200 te forleden - uheldigvis fik vi monteret kablerne på batterierne forkert et øjeblik!
    Jeg fik hurtigt afmonteret startkablerne igen og fik dem sat rigtig på igen, men efterfølgende har det ikke været nemt at starte bilen, og når det lykkes kører den ikke på alle cylinder.
    Jeg har derfor skiftet strømfordeler dæksel, startkabler, tændrør og batteri, men det har ikke afhjulpet den dårlige motorgang :( .
    Er der nogle forslag til hvordan jeg kommer videre :)
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville nok tjekke sikringerne på ovp relæet eller selve relæet. Men det kan også være selve tændings modulet som har taget skade
     
  3. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg må nok støtte op omkring Ovp relæet og sikringer virker som det typiske sted skaden aflastes :)
     
  4. jensjohnstad

    jensjohnstad New Member

    Joined:
    7 December 2011
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    428000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg ville nu checke tændspolen, jeg har haft samme symptomer, og da jeg skiftede den kørte den som en mis igen.
    Først havde jeg også skiftet tændrør, kabler og strømfordeler.
    Så jeg ville prøve tændspolen, evt låne en

    Hilsen Jens
     
  5. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Gjorde det samme engang. Startkabler på forkert mens bilen var i gang med en masse gnister til følge. Ingen umiddelbare problemer. Så en måned efter ville bilen ikke springe i gang. Brændt motorstyring.
     
  6. falk

    falk New Member

    Joined:
    14 Marts 2011
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200TE
    Km:
    288000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for hjælpen.
    Det var opv relæet som havde taget skade, det er nu udskiftet og bilen kører igen :)
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Godt du fik løst fejlen, ved polvending ses det ofte at laderelæ på generatoren futter af! men godt at ovp relæ tog skraldet ...
     

Del denne side