Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sportsknast til en billig pris!!

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 29 November 2011.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det er ikke noget problem. Det er som sagt alle mecedes fra før år 2000, som jeg arbejder med
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej JTC


    Er det den gamle knast der bliver taget ud og slebet eller det en ny der bliver sat i?
    Så kunne der jo slåes to fluer med et slag hvis knasten trængte til udskiftning.

    Hvad er ulempen ved sådan en tuning?

    Ja nu Hagler spørgsmålene ned over dig :)

    Super enkel og informativ hjemmeside. Personligt kan Jeg godt lide at man har en smule priser på siden så man kan fornemme hvem og hvad man har med at gøre. Pæn og ikke for mange Hoppende smilies....

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej Bindse, det er de oprindelige knaster der bliver slebet.
    Laver man en midel slibning som det her også er baseret på, så er der ikke nogen problemer
    Det er kun hvis man sliber knasterne syle skarpe, så går det ud overtomgangen og effekt kurven bliver rykket langt op i omdrejnings registeret.

    Har selv lige fået lagt sports knaster i min w202 og den går som en mis i tomgang, massere af bundtræk og en merkant effekt forøgelse. Jeg ville skyde på at den 2.2 liters motor har tæt på 190-200 hypper nu.¨
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Er så bitter over du ikke er tættere på Århus ...

    Takker for info


    med venlig hilsen

    _BO_
     
  5. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er det noget som vil mærkes på brændstofsforbruget hvis man ikke ændrer eller blylodderne i skoene

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ved almindelig kørsel, så nej.

    Men self giver man den fuld gas, så ville den bruge mere end før...
    Det er detsværre en fast skrevende regl, at skal en motor yde mere så skal den også havde mere at lave af:) og det er ligemeget hvordan man tuner eller stiler på sin motor
     
  7. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg havde godt forestillet mig det ved fuld pedal, men så får man jo også det mere for dråberne.
    Det var bare om man stadig kunne køre "normalt" uden merforbrug, men det kan man så godt kan jeg forstå.
     
  8. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Ved du hvad knaster i grader på min Motor 3,8 ( 116.962)
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kikkede lige i de forskellige data blade på M116 og M117 motore og der står desværre ikke noget om det
     
  10. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Du siger til hvis jeg spørg for meget.

    Hvordan måler man grader på knasten?
    Ved du hvilke grader knasten skal være på, for at den kører perfekt?
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der skal man se efter mærkerene.

    Krumtappen skal stå på det der heder 0T det der heder top dead center

    Så sider der et lille hak på knastens kædehjul som skal stå ud for et lille hak på første knast bærer.
    Hvis ikke de er ud for hinanden er der en slidt kæde eller tandhjul på krumtap.

    Nu er det ikke m116/117 motore jeg roder alt for meget med, primært kun i R107 og W126 modellerne jeg ser dem.
    Men nogle af dem har et hak og andre har et hul der skal være ud for det andet. Om det er 116 motoren der har det ene og 117 det andet eller omvendt, kan jeg ikke lige huske :-?
     
  12. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Nu var det ikke tændingsindstilling jeg tænker på.

    Hvis nu standard knasten er på 240 grader, det er et gæt.
    Og sliber det til 286 grader er det % mæssig for meget.
    Er der en tommelfingerregel fra standart til sport.

    PS.
    Har du en ide om hvor mange grader standard knastaksel er sådan ca.
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Et gæt ville være at din knast er 255 grader og den skulle slibes til 265 hvis det var.
    Med en knast på 286, så får du en noget ujævn tomgang.

    Men tallene er som sagt bare et gæt. Jeg kan ikke lige huske graderne på m116 og m117 motoren.
    Det er som sagt ikke dem er flest af på vejen mere :(

    De er ellers dejlig nemme at tune på og der kan virkelig hives nogle hypper ud af de motore :cool:
     
  14. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Nu er det en U.S model.
    155 HK.
    Kompression 8.3: 1.
    Boring x Slaglængde 88 mm x 79 mm.
    Har det nogen betydning
     
  15. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det har det, både knasten er anderledes og som sagt den lave kompression, så der ville kunne tryk lades med op imod 1.5 bar uden ændringer.
     
  16. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Jeg havde ikke tænkt mig at monterer en turbo.
    Jeg havde kun tænkt på at få slebet knastaksel.
     
  17. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Okay, men de skal være rimelig spidse p.g.a. den lave kompression.
     
  18. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hvor mange mm kan jeg tage af topstykket for at få en Kompression 9.3: 1
    Standart Kompression 8.3: 1
     
  19. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det skal du ikke gøre på den måde, da det ville ændre knast timmingen. Det eneste rigtige er stempler eller plejstænger

    Men ellers er det 1,6mm der skal af for at få den ønskede kompression
     
  20. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Tak for hjælpen
    tror det bliver, billiger / nemmere at smide 500 i.
    ved du om min automatgearkasse passer over på en 500.
     

Del denne side