Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Smøring af soltag hvor?

Emne i 'Soltag' startet af Rover, 29 November 2006.

  1. Rover

    Rover New Member

    Joined:
    27 September 2006
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    107000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hey alle
    Mit soltag går trægt og kan finde på at stoppe :x
    Hvor udover på skinnerne skal man smøre ? skal motoren smøres ?
     
  2. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hello Rover.

    Havde selv det samme problem på den gamle 250er. Prøvede at smøre alt, men det hjalp ikke. På min var det alle mulige dimser i skinnerne der var slidt, skiftede dem og fik det til at køre igen. Jeg kæmpede en brav kamp for at få det til at køre perfekt igen, men jeg blev aldrig helt tilfreds. :evil: Det er noget drilskt skidt at justere på.
    Kablet er umuligt at smøre uden at skille det hele ad,(går oppe under taget ned i ''C'' stolpen til bagagerummet) motoren ved jeg ikke om du kan smøre, du kunne prøve at skyde noget WD40 i den hvis du kan komme til det. Det skader under alle omstændigheder ikke, men jeg tvivler på du får noget ud af det. Motoren sidder godt beskyttet i bagagerummet, så jeg tvivler på at det er på grund af skidt og møg i den.
    Motoren kan selvfølgelig være slidt op, eller have behov for nye kul.

    På motoren sidder der såvidt jeg husker en grå plastik dims, formet som toppen på en hjulbolt. Den er til at nødlukke soltaget med. (den originale hjulnøgle passer på) Prøv med den at åbne og lukke taget og mærk efter om det også køre trægt nogen steder når du bruger den. Hvis det er tilfældet, kan du nok udelukke at motoren fejler noget.
    Hvis du har en boremaskine med hurtig og langsom hastighed på, og mulighed for at sætte en 17 top på, så prøv med den på langsom hastighed. Du vil så på boremaskinen kunne høre , om den også har besvær med at trække taget i nogle af positionerne.

    :roll: Go Kamp :roll:
     
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ja jeg hade samme problem på min gammel 300 D
    men nåde ikke at få det lavet da en 4x4 tog livet af den inde :roll:
     
  4. Rover

    Rover New Member

    Joined:
    27 September 2006
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    107000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak for svar

    Hey tak for svarene

    Til Henrik: Masser af gode tips de skal prøves
    Til Uffe: Ja jeg kan se på dine billeder at du gjorde en 4x4 fortræd :) hvad man ikke gør for at slippe for at smøre soltag :D
     

Del denne side