Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Slatten bremsepedal.

Emne i 'Bremser' startet af pojan, 17 December 2011.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Min 200 D, årg. 1984 overraskede noget i aftes da bremsepedalen sank betydeligt. Efter et tråd var den dog fast igen.
    Men den virker ikke helt stabil.

    Jeg kunne se at ved den "cylender" (eller hvad det er) under koblingspedalen, hvorfra der går et rør ned i bund af bilen sad en dråbe bremsevæske, noget som var løbet ned af denne cylender. Er det her miseren er?
    Er den nem at skifte?

    Eller kan der være andre ting galt? :(

    M.v.h.
    Poul.
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    utæt bremserør et sted.. så springer den jo den kreds over hvor det er !!
    DERFOR er det jo ved lov at biler idag SKAL ha et "2 kreds bremsesystem".

    det inde i bilen er en koblingscylinder.. den kan oz blive utæt..
    men det har ikke noget med bremsen at gøre - andet end hvis den blir MEGET utæt..
    fordi bremse og koblingen deler væske ude i kværnrummet.
    så hvis koblingscylinderen blir MEGET utæt.. så er der jo heller ik nok bremsevæske på..
    men så vil måtten under rattet sejle i væske.
    den kan renoveres med nye oringe og pakninger...
    ellers har jeg en brugt der har siddet i en 200D med 168000 km på tælleren..

    håber det gav LIDT mening.. hehe

    mvh Michael. bluestar
     
  3. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Hvordan var det nu vi fik terpet til køreundervisningen:

    Bremsen skal være fast. Hvis den er blød og fjedrende er der luft i systemet. Hvis den skal pumpes, er den utæt.
    Og det plejer at være nede ved hjulene. Bremsecylindre eller tilslutningsslanger.

    Der kan også være vand i væsken, når den er blevet for gammel. Skal skiftes ca. hvert andet år. Hvis der er vand i, kan bremsen gå helt i bund en dag du har brug for at stoppe.
     
  4. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Efter hwidsteds råd prøvede jeg lige en bremsetest på grus idag og det virker udemærket som om alle fire hjul blokeres :D
    Oplevede ej heller at pedalen gik så lang ned idag som den gjorde på et tidspunkt i går.

    Det med den gamle bremsevæske kunne selvfølgelig være svaret, det er ikke sikkert at det er skiftet i mange. Vil prøve det.
    Som sagt var der en dråbe væske ved koblingscylenderen, ser ud som om den er løbet ned af cylenderen, men det er jå således et særskilt problem :x
     
  5. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Efter hwidsteds råd prøvede jeg lige en bremsetest på grus idag og det virker udemærket som om alle fire hjul blokeres :D
    Oplevede ej heller at pedalen gik så lang ned idag som den gjorde på et tidspunkt i går.

    Det med den gamle bremsevæske kunne selvfølgelig være svaret, det er ikke sikkert at det er skiftet i mange. Vil prøve det.
    Som sagt var der en dråbe væske ved koblingscylenderen, ser ud som om den er løbet ned af cylenderen, men det er jå således et særskilt problem :x
     
  6. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Man kan måle på bremsevæsken, hvor meget vand den indeholder. Værkstederne har sådan en dims de lægger dråbe i, og kigger op mod lyset i.

    Hvad hedder den nu?

    Nå, bare for at sige, det kunne du jo lige prøve før arbejdet med at skifte væsken ud.
    Hvis det på den anden side er mere end 2 år siden den blev skiftet sidst, skal den under alle omstændigheder nok skiftes.

    Det afhænger jo også lidt af hvor fejlen ligger.
     

Del denne side