Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

slør i styrtøj

Emne i 'Styretøj' startet af cfkingkong, 13 Juni 2009.

  1. cfkingkong

    cfkingkong Member

    Joined:
    13 Juni 2009
    Indlæg:
    31
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    odder
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 2.2 cdi
    Km:
    415000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    citroen c3 ny
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hejsa alle sammen
    jeg har købt min anden mercedes 124 ,
    denne gang en 300d med aut fra 87, og jeg har et spørgesmål ang:slør.
    når bilen holder stille kan jeg dreje på mit rat næsten 5 cm til begge sider, før at jeg kan mærke at hjulene drejer med,
    dvs, at når jeg køre lige ud ,skal jeg hele tiden koncentrere mig meget om for at bilen kun køre ligefrem.
    når jeg køre omking 80km/t og hurtige ryster bilen foran, det bliver værer jo hurtige man køre.det skal også siges af bilen er nysynet , forstår ikke hvorfor der må være så meget slør i styrtøj :? .

    håber i kan hjælpe mig ,så jeg sikkert kan køre derudaf.

    hvad skal jeg gøre

    hilsen en glad mercedes ejer :-D
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej cfkingkong,

    Det lyder som lidt for meget slør :? Alle kugler og led i styretøjet skal selvfølgelig være i orden, uden slør. Heller ikke for meget slør i forhjulslejerne.
    Er dette i orden, kan man justere sløret i styrehuset. Oveni huset sidder en unbraco-bolt med en omløber. Omløberen løsnes, og unbracoen skrues opad, for at give mindre slør. Det er bedst at være 2 til denne opgave; en der sidder oppe i bilen og mærker ratslør, mens den anden justerer på huset. Justeringen foretages med motoren i gang, for at få servotryk.

    Ang. rysteriet ude foran, så kan det godt skyldes uballance i forhjulene.

    De her to ting behøves nødvendigvis, ikke have noget med hinanden at gøre :)
     
  3. cfkingkong

    cfkingkong Member

    Joined:
    13 Juni 2009
    Indlæg:
    31
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    odder
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 2.2 cdi
    Km:
    415000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    citroen c3 ny
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    tak for det gode råd vil straks gå i gang med at udbedre , kan ikke forstå at den kan er blevet synet med det ? dårligt syn, vil jeg mene.
     
  4. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Uha uha, der er da vist ikke meget køreglæde tilbage med det ratslør. Du bør endelig tjekke bærekuglerne samtidigt, da de kan give anledning til at den "sejler". Men ikke mindst kan bagvognens ophæng give en lidt sejlende fornæmmelse. Men når en 124 er iorden i styretøjet er det en ren fornøjelse at slippe "håndhjulet" med 140 km/t og den stadigt bare kører lige ud, eller geradeaus som de siger i Tyskland...
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Der er en forklaring på dette.
    Det er sådan at ifølge loven må der være op til 5 cm ratslør målt på ratkransen, på køretøjer med snekkestyrehus, som er på de fleste MB op til starten af 2000 tallet, samt på lastbiler og varevogne.

    På køretøjer med Tandstangs styring er der 0 tolerance med slør.
     
  6. klausgestrup

    klausgestrup New Member

    Joined:
    26 Februar 2008
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124-E320
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er der nogen der ligger inde med et billede eller evt et diagram over hvor den bolt på styrehuset sidder ??
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har desværre ingen billeder... men bolten er nu slet ikke til at tage fejl af.
    Den sidder oven på styrehuset - så hvis du kigger ned på styrehuset, kigger du faktisk på den. :)
    Der sidder ikke andre bolte ovenpå.

    Du skal kigge efter en halvstor møtrik med en umbrachobolt midt i.
     
  8. perlundjensen

    perlundjensen New Member

    Joined:
    4 Maj 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 300D
    Km:
    415000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Bjarne
    Min mekanikker siger jeg skal have nyt snekkehus, det er pga slør men hvem seriøs MB værksted mener du jeg lige skal besøge da jeg kan se du mener det kan justeres.... RING hvis du ved noget godt... 27826705... Hilsen Per
     

Del denne side