Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Slør i styretøj - diagnose

Emne i 'Styretøj' startet af EjnarDahl, 28 Juni 2010.

  1. EjnarDahl

    EjnarDahl New Member

    Joined:
    27 December 2007
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    350000
    Årgang:
    1971
    Hej

    Jeg har tidligere fået uvurderlig hjælp her, så jeg forsøger mig lige igen. Jeg har to 250'ere fra '87, som vi bruger hver eneste dag, og de kører kanon. Den ene er ved at være temmelig rusten, så den skal jeg enten have hellarkeret eller i gang med en gevaldig gang gør det selv pletning.
    Den anden er stort set rustfri. Men den har fået et andet problem. Den seneste måned er den blevet mere og mere levende på vejen. Specielt når man kører på vej med små ujævnheder med høj fart. Så skal man ofte korrigere retningen. Har konstateret at specielt højre forhjul mærker lidt løst, når man vrikker med det horisontalt. Tager jeg ved vertikalt, så føles det fast og uden slør. Synes desuden at det mærker som om at sløret er endnu værre, hvis hjulene er drejet meget til højre. Jeg synes ikke jeg kan se, noget, der virker løst, når jeg vrikker med hjulet, men et eller andet sted må det jo være galt.
    Hvad er det mest almindelige problem med styretøjet, og er der nogle gæt på, hvad årsagen her kan være.

    Spørgsmål 2: Jeg har en støddæmper, der er totalt færdig (Højre bag). Har tænkt mig at skifte den selv. Er det er operation man klan klare hjemme i gårdspladsen, eller kræver det en mekaniker eller at bilen er helt løftet fra jorden. (jeg har indkøbt et sæt specialværktøj).

    På forhånd tak
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Bærekugler er defekte.
    Slør i dit hjulleje kan der også være..
    Støddæmper er ligetil.Jeg mener at kunne huske,jeg brugte lift,løsnede mens bilen stod på jorden toppen af dæmperen,løftede bilen og afmonterede på bærearmen.
    Montering dæmperen først på bærearmen bilen sænket hvorefter den passede på den øverste befæstning nå den blev sænket ned..
     
  3. W124

    W124 New Member

    Joined:
    3 Marts 2010
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kibæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    725000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Buick
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Hvis der kun er slør horisontalt er det nok hverken leje eller bærekugle men snarere en styrekugle......og du kan sagtens skifte støddæmper hjemme i gårdspladsen.... bluestar
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der fik jeg da lige byttet om på vertikal og horisontalt,men ja som w124 skriver..
    :lol:
     
  5. W124

    W124 New Member

    Joined:
    3 Marts 2010
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kibæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    725000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Buick
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    offtopic Axel, hvornår skal vi bytte WIS?
     
  6. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg har lige fået skiftet hjælpestyrhus pga. samme fænomen. Det er vist en velkendt fejl på MB og koster heldigvis ikke særlig meget at skifte.
     
  7. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hey SuperClaus

    Hvordan gjorde du det og hjalp det da du skiftede hjælpestyrhuset?

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  8. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg sendte min bil til Folmers auto i Langeskov på Fyn (kan godt anbefale ham!). Det tager ham ca. en time at skifte det, så det er ikke nogen stor operation og selve huset eller bøsningssættet er heller ikke så kostbart. Evt. brug et aut. MB-værksted, når nu det er en forholdsvis lille operation.

    Jeg skal have min bil sporet på torsdag, så derefter kan jeg fortælle om det har hjulpet. Det var sporingsmanden, der i første omgang gjorde mig opmærksom på problemet og han ville ikke spore min dyt, før jeg havde fået det lavet (for så var det spildt arbejde). Efterfølgende har jeg fået at vide fra en mercedesmek. at der generelt er meget slør i det hjælpestyrhus, så bliv ikke overrasket hvis du får den på lift og kan rykke lidt med det. Mit kunne rykkes op mod en lille centimeter.

    Under kørsel kunne jeg ikke mærke noget, men jeg er også så MB-religiøs, at den jo altid kører godt :eek:)
     
  9. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Takker for info Claus

    Må have den tjekket ved lejlighed, har en lille smule slør men ved ikke hvor krakilsk man skal være.
    Har lige skiftet styrstænger men kunne ikke komme til midterstangen så skal derned snart igen...

    Gi lyd når du har fået målt ud....

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  10. EjnarDahl

    EjnarDahl New Member

    Joined:
    27 December 2007
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    350000
    Årgang:
    1971
    Hej

    Tak for svarene. Vi har ikke kunnet se noget slør i styrekugler, så det er desværre nok noget andet. Men vi har kun tjekket vha. donkrafter, så det kan være man kan se mere, når jeg får den på lift.
    Den der hjælpestyreboks, hvor sidder den?
     
  11. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
  12. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så blev den sporet og det havde hjulpet på sløret.

    Bjarne er vist inde på det rigtig mht. links og forklaring.
     

Del denne side