Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skraber mod inderskærme og skærmkant

Emne i 'Diverse Drivline' startet af Jens Bang, 28 Juli 2008.

  1. Jens Bang

    Jens Bang New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej

    Fælgene på min nye E320T skraber pludselig på foran - 18' 225 40
    Det er sket pludseligt og det ser også ud som om at den er sunket en 1 cm foran i forhold til skærmkant. Ifølge sælger har der siddet en eller anden stopklods som må være faldet af - han vil montere i par nye stopklodser foran. Er det en rigtig måde at regulere en sænket bil i højden? Det kører fint på OZ racing fælgene selv om den er lidt hård - og fruen bliver ikke køresur længere :)

    Hilsen

    Jens
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Jens

    Hvor bredde er de fælge?

    Der er jo en mulighed for at finregulere højden,- med nogle gummehætter, som sidder oven på fjederen, oppe i fjederskålen.
    Men de falder ikke ud!!

    De findes i 4 størrelser til foran: 8mm 13mm 18 mm 23 mm mener jeg det er.

    og andet er der ikke!!

    spørgsmålet er om en fjeder er knækket? - fjedrerne fås jo som bekendt i forskellige højder,- - ved du hvilke fjedre der sidder på nu?

    Hvor kommer de stopklodser ind henne? - fjederen står på bærearmen med gummihætten ovenpå monteret op i fjederskålen, og dermed færdig.

    Det lyder som noget plattenslagersnak, med de stopklodser.
     
  3. Jens Bang

    Jens Bang New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Bjarne

    Fjedrene er ikke knækket - og der sidder den største gummihætte på i fjedretårnet - de klodser han snakker om sidder ind imellem fjedrespiralerne - mener at han siger de også bruges ved kørsel med camping til bagfjedrene - - lyder som anden fjedrelængde er det rigtige

    Hilsen

    jens
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    hej Jens

    Ok,- den med de klodser kendte jeg ikke,- men jeg kan ikke forliges med tanken om at de skal side foran, - men spørgsmålet er måske om de skal være der,- og at det måske er de forkerte fjedre , der er sat på engang, syn's det lyder lidt uldent at skulle have monteret gummiklodser i fjedrerne. ;clue :)
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, de gummiklodser skal i al fald ikke være der!
    Få i stedet monteret de rette fjedre; de er temmlig sikkert højere end de nuværende.
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej alle i dette indlæg

    de omtalte gummiklodser er nogen man (kan) hæven sin bil med , men lort er det, nogen finde jo altid en måde at logge penge ud af folk får de måske kan få en billig løsning, men det er ikke nogen god løsning til en tung bil som 124er,

    vis vi snakker biler i vægtklasse 800-1000 kg kan de nok holde omkring et år at gange :shock:

    nå det korte af det lange er jo de hjul der gå på skærme og med den størsle 225/40x18 har jo samme omkres som mine 225/45x17 og min er med 30 mm sænkningsfjeder og jens siger han har standart på ??

    så er spørgsmålet jo hvad ET mål de fælge så har ?

    og om der er standart på jens´s bil ?? ikke let at sige vis et chat forum her, men der er jo en læsning på alt,
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Umielbart ville jeg sige at hvis de skraber på så ér ET målet vel for langt fra org. mål.
    Jeg køre på precis samme fælge diameter og dæk mål 225/40-18
    Også med min. 30mm sænkning hvis ikke mere...
    Men mine ville også skrabe på skærmkanterne hvis ikke det var fordi skærmkanten var lagt op.
    Dette er udelukkende pga ET målet på fælgen er så lavt som det er.

    Så hvis de skraber på nu og ikke gjorde det før pga de indlægs klodser der snakkes om (Camping klodser) :) så har de netop højst sandsyneligt aldrig passet på bilen uden at skrabe på.
    Det kan også være at støddæmperne er færdige hvilket vil resultere i at bilen synker/fjedre mere end normalt, dette kan du nok bedst selv fornemme, men en permanent løsning kunne være at få andre fjedre eller måske de der klodser som Bjarne nævner i 4 størelser, dette vil hæve den en smule og det ville være en billig løsning.

    Man kunne jo også bare finde nogle andre fælge :D men det er jo tit dem man gerne vil beholde samt sænkningen.

    Men som Uffe siger så kan det for et forum jo være ren gætteri som jeg forstår det, så derfor må vi jo gå ud fra vores logik.
    Min siger mig dit ET mål er for lavt, da du som mig skraber på (jeg har lagt skærmkanten op) og uffe har måske et højere ET der gør hans kan være der uden nogen modifikationer da de sidder længere inde.
    Så mit gæt er dit ET er for stort til du samtidig kan køre med sænkning.
    Om du blot kan nøjes med at lægge skærmkanten op som jeg har på min kan jeg jo ikke sige noget om, men løsningen er ikke helt god da bøjningen kan give dig korrosions problemer siden hen.

    Mvh.
    BRABUS
     
  9. Jens Bang

    Jens Bang New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østerbro
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej

    Takker for jeres indlæg
    Jeg kender ikke til ET målet - men det er OZ racing fælge som er 3-4år gamle. Sænkning ved jeg ikke om er standard - men jeg tror at den er sænket 40 mm når jeg sammenligner med de andre 124er i gaden.
    Skal jeg ikke bar bede ham om at sætte standard sænkningsfjedre på med 30 mm sænkning og så passer det? Han har desværre sat klodserne på og nu med blå fjedre som skulle være super sport - altså lidt mere hårde end de hvide som sad der før. Den skraber ikke på nu - men I siger at det ikke holder - så ender det vel med en mindre ulykke - skærmen bliver revet eller lign..?

    Hilsen

    Jens
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det med de gummiklodser kan ikke diskuteres længe - det er ganske enkelt ulovligt at bruge dem. Hvis du kører ind i en synshal med dem på, så får du en rød "køreforbud" mærkat lige midt i forruden!

    Hvis du piller dem af og kører ind i synshallen med hjul der vil skrabe på, så får du samme røde mærket!

    Altså - sælger har et seriøst problem som du skal forlange bliver udbedret, så bilen er lovlig at køre i.
     

Del denne side