Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skifte gaskugler R129

Emne i 'Niveauregulering' startet af Roaster, 6 Marts 2012.

  1. Roaster

    Roaster New Member

    Joined:
    6 Marts 2012
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300
    Km:
    200000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har haft to fantastiske W124 og har derfor købt en R129. Jeg har erfaring med selv at servicere W124 og læser i jeres forum at "Larzen" er skrap til niveauregulering - så jeg håbede at komme i kontakt med "Larzen" eller få viden om hvordan jeg får dem skiftet. Bopæl Århusområdet.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der sider 4 gaskugler på 129eren.

    De 2 foreste sider bag forhjulet, under inderskærmen.

    De bagerste er til at se når bilen kommer på lift.
    Men de alle 4 sider ikke nemme at komme til :shock:

    Jo et lille fif. De 3 bolte de forreste gaskulger sider i, skal bare løstnes.. Ikke helt ud 8)
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er godt nok længe siden han har været "aktiv" her på forum, men jeg mener da bestemt han er med på sidelinien og "lytter" med :mrgreen:
    Men sidst han loggede ind var altså d.29/8-2011 men det betyder jo ikke han ikke kikker med

    Skriv en Privat besked til ham, det får han sikkert en mail om, så svare han dig nok 8)
    For at gøre det nemt, så har du et link her til at skrive en Privat besked til ham 8)

    :arrow: http://124forum.dk/w124/files/ucp.php?i=pm&mode=compose&u=366
     
  4. Roaster

    Roaster New Member

    Joined:
    6 Marts 2012
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300
    Km:
    200000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak til Jakob - er der en sikker måde at teste kuglerne på enkeltvis ? eller er skiftes alle på engang ? og hvad prisniveau taler vi om i reservedele - og hvor mange timer forventes der at gå med at skifte alle fire ?
    Venlig hilsen
    Niels
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Uden at hænge mig op på det. Så mener jeg at det er ca 800,- stykket.

    Der er ikke nogen ligefrem måde at teste dem på. Men man kan tydelig mærke at bilen bliver hård i det hjørne hvor de ikke virker.

    Hvor lang tid det tager, kommer jo an på hvem og hvordan de skiftes:)

    Men jeg ville sige en 3-4 timer
     

Del denne side