Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

skift m103 til m104

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af mwrab, 26 Juli 2016.

  1. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Hejsa

    Er det muligt at bytte en m103 2.6 ud med en m104 2.8 direkte? eller er det en større ombygning??

    Mvh
    Martin
     
  2. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hvad med bytte den ud med m103 3,0 med 188 HK uden kat ?
    Det andet er vidst en større ombygning
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er en større omgang, fordi ledningsnette og styrebokse, gearkasse mv. skal flyttes over, jeg har gjort det et par gange på w124, men det er altså et projekt der taget ret lang tid samt at pladsen nok bliver trang nogle steder på en 190'er
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Og 320 og 280 ligger hinanden så meget at man ikke kan se forskel........ 220 hk :) :)

    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
  5. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Vil også anbefale bare at smide en 3,0 m103 i hullet! Der er en verden til forskel fra 2,6'eren, (hvis du da finder en sund 3,0!)

    Jeg har bygget en 2,8 24V i en 190e 2,6 engang, og det var ret besværligt - men det KAN da lade sig gøre.
    Byggede originalt w124 ledningsnet i den, og set i bakspejlet skulle den bare have haft en universal motorstyring i stedet.


    [​IMG]
     
  6. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Hej alle

    Tak for svarene - satser på at få en m103 3liters i istedet. Kan det passe der er to versioner? En ca 180 HK og en ældre 188 HK? Min bil er fra '90 - vil jeg kunne smide hvilken som helst m103 motor i???
    (Når jeg skriver smide er det altså noget jeg skal have gjort af en mekaniker;-) er ikke så ferm til det selv...)
     
  7. hightower

    hightower Member

    Joined:
    20 November 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w126 560 pick up
    Km:
    450
    Årgang:
    90
    Bil nr. 2:
    w201 3,0
    Bil nr. 2 Km:
    290
    Bil nr. 2 Årgang:
    87
    ja der må jeg hoppe med på vognen jeg lagde en 3,0 i min og sikke dog en verden til forskel men den var os rigtig sund og stort set alt passer .
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    180 hk er 3,0 med kat
    (220 hk er 3,2 M104)


    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja du skal bare helst have en fra 90 og frem da den passer føler og stik osv. bedst.
    Mener du kan have en lille forskel på de gamle M103 følere og stik nemlig.

    Men ja der er en 180 Hk 3.0 M103 som er med katalysator og uden katalysator yder de så 188 Hk.
    Med et optimeret udstødnings system med sports metal katalysator og mindre modstand, mener jeg du kan opnå 195 Hk.
    Mercedes udstødnings systemer fra den tid er ret lyddøde og dæmpende og har ret meget modstand som mindsker effekten.
     

Del denne side