Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skift af koldstartsdyse

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af TC260, 4 Oktober 2015.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Koldstartsdysen på min 260'er fra 1986 var gået, så jeg sourcede en ny (= brugt) på e-bay, og skiftede den i går.

    Det viser sig at den gamle har vare nr. 0280 170 403 mens den "nye" har nummer 0280 170 447. Udover farven på plasticet er de helt ens udover at dysespidsen er en smule smallere på den gamle end på den nye. Den nye kommer (vist nok) fra en 300-24V.

    Jeg har efterfølgende kørt i bilen en gang, og umiddelbart virker det som om systemet fungerer som det skal. Der var dog en smule hakken i opvarmningsperioden, men det kan jo komme fra en anden kilde.

    Er der nogen der kan bekræfte om jeg kan køre med den nye dyse?
    Passer den på min motor eller vil det give problemer?

    Håber at I kan hjælpe.
     
  2. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Har nu talt med Mercedes. Ifølge dem kører 260 og 300-24V med samme koldstartsdyse, så der skulle ikke være nogen problemer.
     

Del denne side