Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skift af kølervæske?

Emne i 'Motorkøling' startet af Marcofrydshou, 7 November 2014.

  1. Marcofrydshou

    Marcofrydshou New Member

    Joined:
    3 Januar 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    212
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg kan se beholdningen af kølervæske er noget lav og lampen med kølervæske lyser de første 5 min, når jeg tænder motoren.

    Er det nødvendigt at tømme og dræne den gamle rest af kølervæske, inden jeg hælder en ny blanding på?

    Skal blandningen være med demineraliseret vand?

    Jeg forstår at det er vigtigt at motoren er kold, når det påfyldes.

    Er der en special kølervæsketype, der er at fortrække til en W124?
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja få så meget af den gamle væske af som muligt.
    Du skal tømme det gamle af 2 steder for at få det hele af.
    1 sted er selve køleren, der skulle side en aftapnings prop i bunden, ellers må du afmontere slangen i bunden.
    2 sted er selve blokken, der sider en studs på højre side af blokken ind mod kabinen lige under udstødnings manifolden bagerst, med en lille studs på du kan montere en slange. den skal skrues kun ½ omgang så åbnes der og vandet kan løbe ud.

    Blandingen er bedst med deminiraliseret vand for at undgå kalk, men alm. vand kan bruges.
    Det vigtigste er ikke KUN at køre på vand da det både irre og ruster når der ike er kølevæske i vandet og det selvf. ikke så er frost sikret.

    Du skal bruge den blå som er specielt til biler med aluminiums topstykke.
    læs på etiketten. 8)
     
  3. Marcofrydshou

    Marcofrydshou New Member

    Joined:
    3 Januar 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    212
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tusind tak for svar. Det er helt sikkert brugbart.
    Jeg var ikke klar over at det skulle tappes bagerst også, det vil jeg kigge nærmere på.

    Marco
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er der rigtig mange som ikke er klar over ja. 8)
     

Del denne side