Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skift af Hardy skive(er)

Emne i 'Diverse Drivline' startet af carsten124, 8 August 2008.

  1. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Mine Hardyskiver ser mig noget møre ud. man kan se at der hænger tråde ud fra dem og de er lidt flossede i kanten.

    Er det kompliseret at skifte hardy skive. Kan det gøres uden lift. Er der forskel på de to skiver og er det bedst at købe originale skiver?? Den bagerste ser ikke så slem ud som den forreste. Kan man nøjes med at skifte den ene eller er det bedst at tage begge?
    Er der nogen dumme fejl man ikke skal lave ved denne operation??
     
  2. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej altså mit råd er og bruge en lift det er en del nemmere .og ja der er forskel på forreste og bageste hardyskive. hvis der hænger tråde ud af dem så er de færdig det er kun et spørgsmål om tid før de går. mht orginale og uorginale så ville jeg købe dem hos gørløse det er som regel et firma der hedder jurid der laver dem og det er det samme der ligger i mercedes æsker så der er penge og spare ved og købe dem der.

    mvh Dennis
     
  3. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Dumme fejl: Der er kun 1. De kan vende forkert! der står støbt i dem hvilken side der skal vende mod gearkassen.

    Letteste fremgangsmåde:
    Løsen midterste varmeskjold.
    Løsen 2 bolte i midterleje
    Afmonter bagerste Hardy
    Afmonter forreste Hardy
    Monter forreste
    Monter bagerste
    Monter midterleje
    Monter varmeskjold.

    Det kan gøres på jorden, men lift er klart at foretrække.
    Jeg vil tro et værksted skal bruge ca en time på det - hvis alt ellers er som det skal være, men der kan jo altid opstå uforudsete problemer....
     

    Attached Files:

  4. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Mange tak - igen!! , - for de hurtige svar!!
     
  5. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej lige en enkelt sidebemærkning , skil ikke kadanen i strålerne for så ryger afballanceringen hvis du ikke får den samlet på det samme sted og det er så godt som umuligt hvis den ikke mærkes op. MVH
     
  6. gel

    gel Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 500E
    Årgang:
    1892
    hvilket nr har de hos Gørløse og er det samme Hardy-skiver til alle w124?
     
  7. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ikke alle W124'ere har samme hardy-skiver. V8'erne har 8 bespændingspunkter, hvorimod "alle andre" har 6 bespændingspunkter.
     
  8. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Og de gamle har mindre hulafstand end de nyere - skifter vist nok i 89.
     

Del denne side