Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skift af gearolie (oliekøler)

Emne i 'Automatgear' startet af Superman, 4 November 2012.

  1. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Hej..

    Står overfor at skulle skifte olie på hele drivlinien, og så faldt jeg lige over et spørgsmål..

    Jeg har oliekøler til gearkassen på min 300D.. Og den vil jeg enlig også gerne have tømt for olie nu man er igang..

    :?: Hvordan forholder det sig med det? :oops:

    :coolguy:
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er mere normalt at få skyldet gearkassen igennem.. da der næsten gemmer sig mere olie tilbage i gearkassen end i køleren, når man tømemr den.

    Så eventuelt få tømt olien af og give den frisk olie. Køre alle gearne igennem og så få tømt olien af igen.. Nyt filter og bundkar pakning.. Frisk olie på og det er tip top 8)
     
  3. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Filter og pakning er købt :nakkal: :money:

    Men okay.. Det var ellers en træls mulighed.. Enlig.. :-((
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er den bedste måde at gøre det på.. Køb en billig dunk Dexron 3 olie, til at skylle igennem med og held MB olie på bag efter tømning, filter og pakning skift
     
  5. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Okay..

    Næsten lige før at det ville kunne betale sig bare at sende den på værksted.. :-((
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det troede jeg også og blev 29.800 Kr. fattigere og endte op med 3 smadret gearkasser og en gearkasse der stadig ikke køre som for få år siden hvor den bare spillede 100% :p

    Så læren har været for mig, værkstederne er ikke altid det der betaler sig bedst, eller dem som tror og siger de kan løse din opgave, eller som har over 30 års erfaring med at lave dem. :cry:
    ALT hvad man selv kan starte med at fixe og lave er i mine øjne langt bedre givet ud i det omfang man selv er i stand til det og mange ting er ikke så sværre som man forstiller sig dem.
    Men klart det kan ogs åvære dyre lærepenge at give sig i kast med noget følsom og dyrt mekanik/teknik som man ikke aner noget som helst om.

    Men lige med olieskift på gearkassen, der mener jeg ikke du kaster dig ud i noget rocket science.
    Det er ikke meget der kan gå galt hvis du følger forskrifterne som jeg lige har oploadet i nylig tråd 8)

    :arrow: http://124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=40&p=69037#p69037
     
  7. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997

    Har allerede guiden :nakkal:

    Men ja, din gearkasserenovation har da ikke været uden problemer.. :-((

    - Men jeg mente enlig kun at det vel godt kunne betale sig at få et værksted til at skylle gearkassen igennem :coolguy:
     
  8. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ved de fleste Aut Mercedes værksteder gør de som jacob skriver, dog ville jeg ikke hælde en "billig" dextron III igennem, jeg ville bare bruge mb´s egen hele vejen igennem.

    Men svært er det ikke, man skal bare sørge for det er meget rent hele vejen igennem, så er der ingen ko på isen.
     

Del denne side