Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

SKAT Giver God Pris ;-)

Emne i 'Ordet er frit' startet af Bjarne, 16 November 2015.

  1. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Sad lige og tossede rundt inde på skat.dk,- i forbindelse med at jeg skulle checke at de ikke nappede for meget af mine almisser,- og i den forbindelse fik jeg forvildet mig ind på motor siden,- og begyndte at lege lidt,- meget underholdende når man kikker på hvor stor interesse der er for vurderinger af gamle Mercedes her i 2015,- første tanke er at det er folk der importerer de gode biler, men nej da,- det er faktisk Export vurderinger de fleste,- ikke overraskende i sig selv,- når man ser hvor vilde folk er med at købe gamle Mercedes,- det overraskende er den handelspris SKAT sætter på bilerne,- og deraf registreringsafgift delen af prisen,- hvilket jo forklarer den høje interesse for at købe billigt til eksport,- hvilket jo heller ikke er over raskende i sig selv.

    Men spørgsmålet er hvordan SKAT kommer frem til at handelsprisen er som beskrevet, når den faktiske handelspris i praksis ligger under det halve? - meget mærkeligt firma :)

    Vedhæftet et par eksempler på en 300D fra 1988 og en 300E-24 fra 1992
     

    Attached Files:

  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    De tog den dyreste i Dba /bilbassen og så betalte man afgift efter den pris, selv om den er helt vild!

    Men nu er det den anden vej, så er det nok lidt svært at komme ud af det igen ,men kan godt se jeg sku ha export min gamle 300D!!
    Chr
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Bjarne

    Det er ikke længere SKAT som vurderer og værdifastsætter.

    Alle bilforhandlere har mulighed for at blive selv anmeldere for SKAT (mener at det koster 50.000) - og så kan forhandleren så selv ordne det hele mht. afgift.

    MAn skal gemme dokumentation for grundlaget for sin værdifastsættelse, og SKAT kan lave stikprøvekontroller og revision i op til 3 år efter, hvor en eventuel efterregning skal betales med tilbagevirkende kraft.

    Dette system fungerer også ganske udmærket for et godt og hæderligt firma, som ikke har interesse i at få hverken SKAT efter sig, eller "tilsmudset" deres navn.


    Men det er altså også de uhæderlige, og desværre mest udenlandske, folk som nærmest natten over kan få adgang til SKAT's system og lave afgifter. De 50.000 er jo givet godt ud, hvis man kan svindle i et halvt års tid før SKAT kommer efter en. Nu da SKAT er så pressede som de er, har jeg hørt at der kan gå op til et helt år før de får revideret afgifterne (der er jo samtidigt sket et kæmpe boom i eksport, og der er derfor ikke sat folk af til opgaven)

    Når SKAT kommer, så lukker firmaet.... Starter op næste uge i fætters navn i stedet.....


    Jeg kender MANGE som laver dette trick, de kommer alle og handler hos os. De står nærmest og blærer sig med hvordan de snyder systemet uden at myndighederne kan gøre noget som helst.


    SUK! !!!!
     
  4. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Nick,

    Jeg er nu ret sikker på, at disse firmaer kun kan værdiansætte ved import. Det var i hvert fald den besked jeg fik flere steder.
    Jeg stod og skulle sælge min bil her i sensommeren, og overvejede om det var en idé at eksportere. Der fik jeg at vide, at det kunne de ikke hjælpe med. Jeg orkede ikke at skulle gennem SKAT's mølle, så jeg solgt på almindelig vis.

    Mvh Kåre
     
  5. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Glæder mig mere og mere til det forhåbentlige snart kommende program af Operation X........
     
  6. Henrik W

    Henrik W Member

    Joined:
    2 Maj 2008
    Indlæg:
    87
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    sydfyn Svendborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D 400E 320E
    Km:
    430000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Seat Altea FR
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1996
    Skal man betale det samme i afgift som skat har ubetalt i afgift. Har set flere 124er tilsalg hvor der står den er uden afgift men har været indreg i dk. Og har også været ved at købe sådan en. Er det farligt :?
     
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Kåre
    Så har du fået forkert besked. Firmaerne kan værdifastsætte ved både import og eksport.
    - Det kan vi i øvrigt også selv, hvis vi vil (altså her i Gørløse) men vi bruger det kun til import.

    Desuden kan alle synshaller det også - og det er netop dette der har været et stort problem. Der findes så mange synshaller nu, igen er nogle af dem bestyret af mindre ærlige mennesker. Historien går på, at de kasserer kundens bil til syn og der efter tilbyder at købe den for en let sum (for at "hjælpe kunden" af med den) og VUPTI - så er bilen pludselig synet en time efter og klar til eksport (eller videresalg for den sags skyld)
     
  8. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Da prisen er presset kunstigt op grundet eksport, vil man i første omgang nok skulle betale det samme. Men så må man tage sagen til ankenævnet hos SKAT, og så skal den nok komme ned i normalt leje. De ved jo godt at den er helt gal.

    Jeg kender personligt en som sidder i ankenævnet, og han siger det er et helvede at sidde i sådan en statsejet/styret virksomhed, for der er INGEN som kan/må tage et ansvar og gøre noget ved tingene... Han siger at alle hos SKAT kender til problemet, men de er bundet på hænder og fødder af bureaukrati.
     
  9. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg synes virkelig det er for evnesvagt at systemet ikke fungere bedre og man for skats side bare udbetaler nøjagtigt som i denne sag for kort tid siden hvor det drejede sig om ca. 6 milliarder i udbytteskat som bare var udbetalt uden at tjekke noget som helst..

    Det er jo på en måde selvforskyldt når man ikke gør noget som helst præventivt, men bare deler ud af skatteydernes penge det er dybt kritisabelt, og dette område burde prioriteres højere af ledelsen som desværre ofte er så inkompetent at de bliver fyret (bare alt for sent) og for mange skattekroner senere
     
  10. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ja så er det sku næsten værd og overveje igen med de gule plader på min stc...

    og jo har da os en2-3 andre stående der måske ku hutles igennem syn rimeligt nemt...

    :lol:
     

Del denne side