Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skæv trækkrog efter påkørsel

Emne i 'Diverse' startet af Tommy190E, 9 Maj 2013.

  1. Tommy190E

    Tommy190E New Member

    Joined:
    1 Juni 2011
    Indlæg:
    162
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland, 54.781435,11.531053
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D automatic
    Km:
    660000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Blev idag påkørt bagfra med relativ lav hastighed. Dog var den høj nok til at min krog blev tydeligt bukket ind imod kofangeren og lidt imod venstre.

    Hende som påkørte, ringede til sin bror, som sagde at vi kunne køre den uden om forsikringen, så ville han sætte et nyt træk på... Jeg tænker, at køre den igennem forsikringen, da jeg ikke er sikker på om selve trækket under vognen også har lidt skade, eller måske endda selve karrossen. Og hvis han bare påmonterer et nyt træk, får jeg måske ikke et tilsvarende, og garantien er der ikke, hvis det monteres forkert eller har en defekt. Men hvad siger i?
     
  2. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Hvis i kører den uden om forsikringen skal den på et værksted som DU kender og som vil lave bilen ordentligt. Hvis de ikke vil det skal du bare køre den igennem forsikringen. Hvis de kender en klamphugger som vil gøre det billigt for dem vinder du ikke noget ved det, så det skal være på dine vilkår ellers må hun bare lære at holde afstand.
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    helt enig....
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Sv: Skæv trækkrog efter påkørsel

    Jeg har en kammerat, der blev ramt i røven på hans Volvo 245 med træk. Der var umiddelbart ingen skader at se, så de kørte hver til sit.
    Senere viste det sig, at vangerne var bukket, så det blev en totalskade.


    Bendix

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2
     
  5. Tommy190E

    Tommy190E New Member

    Joined:
    1 Juni 2011
    Indlæg:
    162
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland, 54.781435,11.531053
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D automatic
    Km:
    660000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Skæv trækkrog efter påkørsel

    Den er jeg nemlig også bange for... Og jeg har bestemt ikke ekspertisen til at vurdere det. Så jeg skal vel bare ringe til hendes forsikring og anmelde det eller hvad?
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Kør ned på det værksted, du ønsker at benytte, og få dem til at vurdere skaden - så kan du tage beslutningen efterfølgende.

    Bendix
     
  7. Tommy190E

    Tommy190E New Member

    Joined:
    1 Juni 2011
    Indlæg:
    162
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland, 54.781435,11.531053
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D automatic
    Km:
    660000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Vil det ikke koste mig penge?
     
  8. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Du skal ringe til dit eget forsikringsselskab og snakke med dem.
    Jeg er meget sikker på at det er den vej, det foregår; hvis ikke, så kan de i hvert fald fortælle dig hvordan du skal forholde dig. Eftersom det ikke er dig der har penge i klemme med forsikringen men hende, så kan jeg ikke se nogen risiko ved at ringe og snakke med dem!
    Ja det kan da godt være det er lidt synd for hende hvis hun mister sin bonus eller hvad det nu er der gør at hun ikke bare vil have det gennem forsikringen, men det er altså ikke din skyld! Så i sidste ende er det rigtigste nok at få det lavet gennem forsikringen.
     
  9. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Det skal, ALTID, UDEN UNDTAGELSE, køres via forsikringen. Det er den eneste måde du kan være sikker på noget som helst.

    Modparten kan ALTID vælge at sige til sit forsikringsselskab at de selv vil betale og dermed ikke blive belastet rent forsikringsmæssigt. De afregner så med deres forsikringsselskab...

    Jeg har arbejdet med forsikringsskader í over 20 år og gør det stadig. Ovenstående er den bedste løsning, for begge parter...

    Brian
     
  10. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Prøv at ringe og hører evt værksted om det. Hvis det koster penge, så bed hende der kørte ind i dig, om at betale dette. Står hun på bagben, så tag den igennem forsikringen. Jeg har selv været ret godtroene og det har kostet mig. Så en god ide er at være på vagt. Men selvfølgelig på en venlig måde.
    Skal det være uden om forsikringen, på et værksted, så sørg for at værkstedet ved at det er hende der skal betale, og ikke dig. Samt at du ikke står til ansvar hvis hun løber for regningen. Ellers kan du i værste fald hænge på den.

    Men alt andet lige, så er det mest sikre nok at tage den igennem forsikringen. Dog kan dette måske tage lidt længere tid og muligvis resulterer i at din bil er total skadet, hvis den er skadet for over et hvis procent beløb at værdien af bilen. (Mener det er sådan det foregår, ellers som lbs siger, kontakt evt forsikringsselskabet. Jeg tror ikke de er ivrige for at udbetale penge hvis de kan slippe for det ;)
     
  11. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det viste jeg faktisk ikke. Meget smart. Hvis de da så undgår at skaden er registreret eller at de undgår at stige i trin på den måde :D
     
  12. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Jeg har altså før hørt om biler der er totalskadet efter at trækkrogen er blevet skæv :-( Selve krogen skal nok holde, den tvivler jeg på vil bukke ret meget, det der giver efter er vangerne.... Så lad for guds skyld være med at køre den uden om forsikringen, du risikere at stå med en værdiløs bil hvis det senere viser sig at vangen er skæv og man bare har sat et andet træk på :cry:
     
  13. Tommy190E

    Tommy190E New Member

    Joined:
    1 Juni 2011
    Indlæg:
    162
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland, 54.781435,11.531053
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D automatic
    Km:
    660000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg tror vist jeg ringer til mit selskab Mandag. For der er ingen tvivl om at krogen er trykket godt, og skævt...
     
  14. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    God ide...

    En bil må altid "reppes" for 25.000 kroner, uanset handelsværdi, men der kommer man selvfølgelig også hurtigt op, især hvis der er trukket i vangerne... :-?

    Er man bange for at bilen skal dø, så er det en god ide at fravælge et aut. værksted, p.g.a. timeprisen. Et værksted ude på landet kan også hjælpe, igen p.g.a. timeprisen.

    Jeg er, personligt, ikke begejstret for forsikringsselskabernes "fordels værksteder". Jeg har set meget lorte arbejde fra dem, sikkert fordi at de er MEGA presset på prisen: De skal give gratis lånebil, de skal have en "kundelounge" og de skal give op til 20% i rabat på ALT til forsikringsselskabet; reservedele, arbejdsløn og malerarbejde. Så skal de gå MEGET hurtigt, før det kan betale sig, så den faglige stolthed, den er der ikke plads til... :p

    Brian
     
  15. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Undskyld, men det er sgu da det dummest jeg har hørt,
    du vil heller køre ud til en "traktor mekaniker" end til et
    værksted, der har bare lidt forstand på en MB....
    Det med de 25000 kr har jeg aldrig hørt om ???
     
  16. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Han skriver at han gerne undgår forsikringsselskabernes ''fordelsværksteder'', hvilket ikke er ensbetydende med at det er autriseret = Ejner/P. Christensen i dette tilfælde..

    Og neeej, men nu arbejder du vel heller ikke med forsikringer rules

    :whistle:
     
  17. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    @heiber:

    Nu har vi, bare her på forum, set flere eksempler på at kendskab til MB ikke er en garanti for godt arbejde. Ellers, så bare spørg f.eks. BRABUS. Der er flere andre der har glimrende eksempler... :-?

    Lad os antage at du har en skade på din bil. Din bil er måske 30.000 kroner værd. Skaden er opgjort til 10.000 i reservedele, 15 timers arbejde og 4.000 i lak.

    Fordi at din bil kun er 30.000 værd, så ryger den ind under reglen med at den må laves for 25.000 kroner.

    Løsning 1:
    Du sender bilen til en MB forhandler i Storkøbenhavn som har en timepris til forsikringen på 1000 kroner. Så hedder regnestykket: Dele 10.000 + arb. 15 * 1000 = 15.000 + lak 4.000. Ialt 29.000. Bilen er totalskadet!!!

    Løsning 2:
    Du kører bilen til en pladesmed lidt (eller meget) uden for byen, som har en aftale med forsikringen om at han arbejder for dem for 400 kroner i timen. Så hedder regnestykket: 10.000 + 6.000 + 4.000 = 20.000. Bilen bliver lavet og du får din bil igen!!!

    Simpel matematik. Men kun relevant hvis man gerne vil have sin ældre bil lavet over forsikringen.

    Brian

    P.S. Selvom jeg arbejder med disse ting, så blev jeg selv "taget med bukserne nede" med min egen 124'er. Jeg havde aldrig drømt om at den lille frontskade ville løbe op over 60.000 kroner. :shock: Og det var hos en af "mine" smede, som jeg havde givet besked på at den skulle overleve, det var bare ikke muligt.... :cry:
     
  18. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Lidt mere om "fordels værksteder"...

    Det er ofte kun forsikringsselskabet der syntes at det er et fordelsværksted. Det kan være et ulempe værksted for kunden, især i det lange løb.

    Når dit forsikringsselskab henviser dig til et fordels værksted, så tilbyder de en gratis lånebil. Det er bare ikke forsikringen der betaler for den lånebil, det gør værkstedet og de får ikke en øre for det. Dealen er at de, som fordelsværksted, for henvist en masse skader fra forsikringen. D.v.s. at lånebilerne skal betales af de penge de får til at lave bilen for.

    Samtidig vil flere og flere forsikringsselskaber have "kick back" på faktura beløbet. Altså rabat. Det seneste eksempel jeg kender, detaljeret, fra en af mine kunder, er et selskab der kræver at værkstedet betaler den gratis lånebil, at de etablerer en kundelounge med sofaer, TV, kaffe og aviser. Oven i dette, så kræver de at få 20% i rabat på det totale skadesbeløb. ;joker

    Så tænk over det! Når dit fordelsværksted har fået trukket din lånebil fra skadesbeløbet, plus drift af kundelounge og har skåret 20% af den pris som forsikringsselskabet har vurderet skaden til, hvor mange penge tror du at der er tilbage til "kvalitets" arbejde?!?

    Jeg siger ikke at et "ikke fordels værksted" er en garanti for kvalitets arbejde, men dine odds er fan'me en hel del bedre...

    Jeg har set nok skader lavet på "fordels værksted" som er lavet så dårligt at det er direkte pinligt... Jeg kender dog også et fordels værksted som gerne måtte lave min egen bil, hvilket ikke alle ville få lov til... :coolguy: Og nej, det fordelsværksted er ikke tilknyttet min arbejdsplads...
     
  19. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ok, men man har vel også som kunde lidt at skulle have sagt,
    hvis man har et værksted man har tiltro til, kan man vel godt
    for lov til at bruge det værksted.
    Det kommer vel også an på hvilke forsikringsselskab man har,
    jeg tænker et lille/billigt selskab er måske ikke så meget for
    at komme af med pengene og der med skal have det hele
    lavet så billigt som muligt,eller sådan hænger det måske
    ikke sammen :|
     
  20. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Nej, de store selskaber er faktisk de værste til at "presse citronen"... :p De er jo de store kunder hos en pladesmed og de kan derfor presse prisen mest, da det vil gøre ondt at miste dem. Der er dog efterhånden nogle få værksteder der ikke vil lave skader for bestemte selskaber, da de ikke kan lade sig gøre for det de vil betale.

    Om du kan få lov til at bruge det værksted du har tillid til, det kommer an på hvad der står i din police. Det bliver mere og mere almindeligt at der står i policen at dit forsikringsselskab kan vælge hvilket værksted bilen skal laves på.

    Det er dog ikke så udbredt, endnu, at de gør brug af den ret, men det sker ind i mellem.

    Men sådan er der jo så meget, er din bil over 4 år gammel, så bruges der ofte både brugte og uoriginale dele, hvilket kan påvirke bl.a. rustgarantien på bilen. Nu er det så nok ikke det store problem for ejeren af en 124'er.... :D

    Hånden på hjertet, hvor mange af os har læst "det med småt" i alle ens policer? Ikke mange og det er med garanti endnu færre der har forstået alt der står i policen. Det er noget af en opgave at finde den optimale forsikring... :p

    Brian
     

Del denne side