Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Skæv Cambervinkel

Emne i 'Styretøj' startet af SOBATECH, 1 April 2010.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg var hos Gørløse og få udmålt undervognen efter jeg har udskiftet alle bærearmene. Men mekanikeren kunde ikke få cambervinklen i den rette vinkel. Han stillede den så godt han kunde :(

    Hvad betyder det at cambervinklen ikke står rigtigt. Slider den mere på dækene. Eller har dårligere køreeneskaber :|

    De kunde godt rette den op. Men det betyder at bilen skal i rettebænk og trække støddæmper tårnet. :shock:


    Jeg syntes ellers at bilen køre fint :-D

    Hilsen Søren
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  3. decoban

    decoban New Member

    Joined:
    21 September 2009
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    er bilen sænket yderligere som fra org.?
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Præcis hvad jeg også tænker.
    Den er da garanteret bare sænket... ?

    Var det ca. lige skævt i begge sider ?
     
  5. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Nej bilen er ikke yderligere sænket. Men det er en sportsline undervogn. og det var kun i passerseden den ikke kunde stilles op plads

    Hilsen Søren
     
  6. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej igen

    Jeg skal dertil side at bilen er en 300E-24 AMG. Om AMG har lavet noget om ved jeg ikke. Men det kan jeg ikke forestille mig. Og i så fald vil det vel være ens i begge sider

    Hilsen Søren
     
  7. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Halløj!

    Nu ved jeg ikke om jeg er helt ude i hampen! :D Men sad der nogen i fører sædet da bilen blev udmålt/ justeret?? Jeg har hørt engang fra en lærer på teknisk skole at man på visse biler ved sporing og 4 hjulsudmåling skulle sørge for at der var en vægt på ca. 80 kilo på førersædet, for at få det korrekte resultat. Jeg ved ikke om det er gældende på en MB, og/eller om det er uden betydning. Det var bare en tanke.
     
  8. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Basse

    Nej der sad ikke nogen i bilen da den blev udmålt

    Hilsen Søren
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er korrekt.
    Fx. Opel vil have vægt ind i bilen - men det er i både fører og passager siden.
    Det skal man ikke på en MB. :)
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så må næste skridt være at tage en række krydsmål i motorrum og undervogn, for at fastslå om der er en skævhed.
    Er der ikke det, kan skævheden ligge i fx. støddæmper eller spindel - fx. efter en lille påkørsel, lige på hjulet ??

    Jeg går ud fra at gutterne hos gørløse lige kiggede efter om alt ellers så ok ud.
    Bærekugle, bærearmsbøsninger, hjulleje, tårnleje, og hvad der ellers kunne tænkes at vise sig som en camber"skævhed" på aparatet.

    Var det meget ved siden af, eller næææsten inde på mål ?
     
  11. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Guldsmed

    Jeg har skifter alle Bærearme og sat nye bøsninger i hele under vognen og dermed også nye bærekugler. Alle kuglelejre Bremseskiver Ankerplader er skiftet. og jeg kan ikke se spindlerne er skæve. :??

    Mekanikeren prøvede at stille på alt. Men den blev ved at være i det røde felt. jeg mener at den stod på 3.22 Grader ude af vatter :gasp:

    Vi havde en Pladesmed ude og kikke i motorrummet om den havde haft en skade engang. han mente ikke at den havde haft en skade.

    Hilsen Søren
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det kan være vildt svært at vurdere om en spindel er skæv.
    ofte er det fuldstændig usynligt hvor den har givet sig.

    3.22 grader er ikke nogen helt lille afvigelse. :shock:

    Tog pladesmeden ikke lige et par krydsmål ?
    Det tror jeg ellers kunne have været nyttigt. ;)
     
  13. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    tror måske også lidt på støddæmperen, ligesom kongebiler.

    Hvis den er blevet bukket, bare lidt, så har vi baladen :-(
     
  14. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    522000
    Årgang:
    2007
    Nu nævner du flere gange at du har skiftet bærearme mv.... Var det originale stumper der blev brugt, eller noget "billigt" kopi ragelse?? Mange laver jo bærearme, og de sælges i de fleste butikker, men det kan da godt være at kvaliteten ikke er lige så nøjagtig som de originale dele. Jeg husker feks. fra min ungdom, hvor man brugte hele lærlingelønnen til benzin i sin Granada V6, og derfor fandt et par fine nye bærekugler "made in Italy" til foræringspris, de holdt bare ikke ret længe i sådan en racervogn...
    I dit tilfælde ville jeg nok flå bærearmen af i den side der er gal, og montere en anden, og se hvorvidt det hjælper, fremfor at skal rette karrossen.... Men surt er det ialt fald...
     
  15. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Søren Holm

    Jeg bruger altid Original reservedele eller MQSP fra Gørløse. 8) Men i dette tilfælde købte jeg 2 rigtig gode brugte bærearme af Kongebiler og de fejler absolut ikke noget. :-D

    Så det er ikke der fejlen er. Men jeg har ikke tjekket om støddæmperen er skæv :|

    Hilsen Søren :tc:
     
  16. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej med jer

    Er der nogen der ved om jeg skal have udmålt undervognen igen. Hvis jeg skifter støddæmper :|

    Hilsen Søren
     
  17. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det virker lidt spøjst at de ikke kan stille cambervinklen ind?? bilen skal ind på en grav og stå også er det bare at stille bæreamene ind. Er de da i helt yderpossion?
     
  18. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Jacob

    Ja armen er i yderposeion nu. Man det var lige meget hvordan ham stilte på armen så kom poseionen aldrig i nærheden at det grønne felt på computer skærmen

    Bilen var oppe på en 4 søjles lift med dreje plader under hjulene

    Hilsen Søren
     
  19. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ville sige at med mindre du har kørt galt, så hjulne har fået et hårdt slag og trykkede broen. Så er det de forkerte bære arme, ellers kan det ikke lade sig gøre
     
  20. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Jacob

    Jeg tjekkede bræarmene før jeg montered dem og de er fuldstændig magen til de gamle. Det er også kun i passagersiden den er skæv

    Så enten er støddæmperen skæv eller bilen har haft en skade engang som pladesmeden ikke kan se.

    Hilsen Søren
     

Del denne side