Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

sikken en omgang !!!

Emne i 'Slinger, lyde og andet mystisk fra undervogn' startet af uffe, 11 August 2007.

  1. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    så fik jeg da brugt en del af min ferie med at skifte gummibøsninger i min undervogn

    foran er skifte :

    bærekulger
    styrestænger
    4 stk bøsninger i bærearme
    gummiklogser i fjeder
    bremserør H +V foran
    2 stk nye bremseslanger

    bagpå er skifte :

    4 stk bøsninger i bærearme bag
    10 stk stabilstatorearme


    ja jeg må da nok indrømme at den er blev en ny bil at køre i
    ikke nogen mærklige lyde og meget mere fast og stabil at køre i
    8)
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    og så blev den vel også 4-hjuls udmålt ikke?
     
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ja det gjorde den :shock:

    da jeg kørte til holbæk og hver gange der vare en midterrabat man skulle uden om hylde bagdække som i amr. film :shock: :shock: :shock:

    men må da nok siger at EuroMaster i holbæk er da ikke et sted jeg ville henvise andre Mercedes ejer at få lave ders 4 hjuls udmållinger

    da jeg kom ind med bilen og op på liften og fik montert leaser på hver hjul

    starte han med at stille (toe) som er styrestænger :shock: :shock: :shock:

    da hen hade gjorde det sage han den var færtig ?????????
    jeg så mærklige på ham , og spurte om han ikke skulle stille baghjule ?

    hans svar var ; det kunne man ikke på disse modeler ??
    det måtte jeg så fortælle at de skal stilles til en udmåling?

    nå man han gik ind til sin chef og kom tilbage 5 min efter og sage det var rigtig som jeg hade sagt :)

    da baghjule var ok , sage han igen den var færtig :shock: :shock: :shock:

    og nu har jeg en rimlig gemyt , så spurter om casterner ikke skulle stilles?
    nej nej sage han ,det var lide meget med dem :shock: :shock:

    så var det der de fleste hade tage ham i hoved og røv og kaste ham der ud hvor ingen komme tilbage fra,

    jeg måtte så lide forklar ham at de skal da lide stilles nå det er nyet og lide monter, igen måtte han spøre sin chef som lide kom forbi

    igen hade jeg ret, men nu komme det sjove jo, for han hade jo stille toe og spænt det hele, så nå hen stille caster passe toe ikke mere ,
    se det var der hans chef måtte gøre det færtig

    så vis jeg hade ´være en alm. bil-kunde og hade stille bil til 4 hjulsmåling
    hade han kun stille (toe) styrestænger foran og ikke mere 8) det er bare ikke godt nok af et værksted med dæk og hjul som ders område


    så Euromaster i holbæk får 5 gale hoved af mig .................:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hold da op Uffe !

    Jeg havde sprængt skalaen og givet dem 6 gale hoveder :)
    Det er bare ikke i orden det der.
    og så jeg ved er det jo heller ikke alle steder de vil ha man går med ud på værkstedet og ser dem over skulderen, men så har de vente værelse med kaffe osv.

    Personligt ville jeg også selv altid være med i sådan en situation der.
    Den person må stå til en ordentlig omgang bandit slag.
    Jeg havde godt nok taget sådan en karl med ind på kontoret og sprugt hvad fanden han havde gang i og om han ikke skulle havde holdt sig til brændeflækning på gården eller hvad han nu havde været mere anvendelig til :)

    man skulle da gå ud fra da har bøger eller andre opslagsværk til hvordan tingene gøre på de forskællige modeller.
    fordi det er måske også svært at kende hele den store bilpark, men det undskylder sku ikke han kun foretog en toe udmålig...

    trist med sådanne folk og så oven i købet i det fag som netop skulle være deres speciale.

    Godt du var til stede Uffe
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg fik 4 hjuls udmålt min bil i dag, og jeg havde desværre ikke selv tid til at deltage før afhentingen af bilen skulle ske, og jeg gjorde dem udtrykkelig opmærksom på at husk nu at starte motoren og justere rattet til alm stilling og der efter gå i gang, og husk nu også at bagenden skal justeres.

    Men da jeg hentede den var kun foranden blevet justeret, dette var dog også helt i orden, men da jeg skulle betale og spugte om den nu ogs¨å havde fået lavet bagenden så var svaret at på min model kunne man ikke justere noget som helst på bagaxlen, det var fast ophæng men at de havde undersøgt den bagi da de var opmærksom på W124ere normalt kan justeres bagtil...

    Se så blev jeg jo lidt hmm agtig hvad skal jeg sige til det, er der forskællige baghjuls ophæng alt efter model???
    Eller ved de bare ikke hvordan det gøres???
    Det var i øvrigt Nordisk Dæk Import i Karlslunde som virkede meget professionelle indtil denne besked kom på bordet under betalingen.
    Dog skal det siges at hvis jeg kunne godt gøre hvordan det skulle gøres så skulle jeg bare komme tilbage og så ville de gøre det uden at rynke den mindste smule, men han var sikker på at på min model var bagenden fast.

    Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro nu???
    Jeg tænker lidt på om det er fordi 24V undervognen måske ER fast og ikke justerbar eller hvordan`???

    Hva siger undervogns elsperterne her?

    Mvh,
    BRABUS
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det passer ikke. 24V'eren kan også justeres bagpå! Den har en sporestang i hver side :wink:
     
  7. CDI

    CDI New Member

    Joined:
    26 August 2008
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    På alle 124 kan/skal man justere For: Camber ,Caster, Spidsning og Bag: spidsning (på det aller aller første 124 også Camber bag, har jeg fået vide af gamle svende)...
     
  8. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Man nemt se det hvis den kan/ikke kan.

    Princippet er det samme som på bærearm foran, hvor det er en oval skive der følger bolten rundt, justeringen sker ved at skiven kører mod et fast punkt som gør at den flytter sig.

    det er nr. 2 arm talt forfra på bagbroen.
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok, jeg takker, det mente jeg nu også at var tilfældet.
    Det var dog mest kritisk fortil da jeg lige havde fået nye sporstænger og ikke mindst nye dæk på :)
    Og så ville det være lidt synd at trille fra RIngsted til Ålborg over broen og tilbage igen over Fyn til træffet med skæv indstilling :)

    Det tog værkstedet 1½ time, så noget må de da have kæmpet med dytten, og jeg kunne se den også havde målere på baghjulene så der nok ikke fordi de bare prøvet at hoppe over det laveste gærde :)

    Mange tak for svarene :)

    Mvh
    BRABUS
     
  10. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hey

    de bageste sporestænger sidder somregel fast noget rigtigt L... når de gør eller hvis de foreste bolte sidder fast . så piver ham der spore den normalt og det endnu nogen gange med man bliver nød til og skifte dem ud.

    mvh Dennis
     

Del denne side