Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sætter ud/vil i perioder ikke tage gas

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Fox, 6 Marts 2013.

  1. Fox

    Fox New Member

    Joined:
    17 April 2011
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E-24
    Km:
    277000
    Årgang:
    1989
    God aften,

    Jeg oplevede i går aftes, efter en længere tur på motorvej, at min 190'er begyndte at sætte ud af og til. Hvis man samtidig trådte pedalen yderligere ned, ville den overhovedet ikke tage gassen og dør ligeså langsomt indtil at man slipper gassen igen.

    Efter lidt tid kan man så give gas igen, men efter et par sekunder med pedalen i bund, dør den så ud igen og man bliver nød til at slippe pedalen og bilen kan nu holdes kørende på en max 80 km/t.

    Kan det være et tilstoppet brændstoffilter der er synderen? :)
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det kunne godt være kvaler med benzin tilførelsen.
    Lyder benzinpumperne normale i de få sekunder efter du har sat tængning på?

    Ellers er der også tændingsanlæget der kan drille. Eventuelt fugt i strømfordeleren eller en dårlig tændspole
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    nu ved jeg ikke om det er en 103 motor?
    det kan ud over tændingsdele også være..
    dårlig stelforbindelse, eller en gammel indsprøjtning som ikke er blevet justeret i mange år og derfor køre lidt for magert..
    tilstoppet benzin filter er også en mulighed
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Gik ud fra at det var en 190er 2.0 M102
    De plejer nu ikke at havde så mange kvaler med insprøjtnings anlæget og tændingen.

    Eventuelt også et dårligt benzinpumpe relæ
     
  5. Fox

    Fox New Member

    Joined:
    17 April 2011
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E-24
    Km:
    277000
    Årgang:
    1989
    Jeg synes faktisk ikke at jeg kan høre benzinpumpen arbejde, som jeg husker det fra min gamle 201'er. Der kommer godt nok en vedvarende knurrende lyd ude fra motorrummet som jeg ikke har haft held til at lokaliserer, når jeg sætter tænding til. Men jeg kan ikke høre benzinpumpe-lyden fra bagsædet, som jeg kunne i den gamle 201'er.

    Jeg har lige haft fodelerdækslet pillet af, det ser ikke ud til at der er noget fugt dernede. Skal der sidde nogen form for pakning imellem dækslet og fordelerhuset?

    Jeg har planer om at skifte følgende:

    -Benzinpumpe relæ
    -Benzinfilter (hvor sidder det og hvordan skiftes det?)
    -Strømfordeler og rotor

    Bilglad-hvilken stelforbindelse tænker du på?

    Jep, det drejer sig om en 190'er 2.0 M102 med karburator, hvis det har noget at sige :)
     
  6. rugaard

    rugaard New Member

    Joined:
    13 Maj 2008
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hej fox har netop afhændet en 124er med 102 motor med kaburator ,kilometertallet og symtomerne var lig dine,jeg kunne altid starte den men kunne ikke give gas,eller tabte pludselig pusten og kunne kun gå i tomgang,havde dansk autohjælp små 10 gange og brugte ca 10k på rep, svært at finde en mek der kender noget til kaburatorer i dag. så morfar og hans stjernevogn var lidt til grin et halv årstid,jeg ved ikke hvor iden kom fra men jeg løste det med et let slag med skruenøglen på siden af svømmehuset så var vi kørende ca 1 mdr igen måske den "tynde bensin" vi får idag får nål og svømmer til at hænge og nej lidt 2 taks bensin i tanken hjælper ikke,jeg fik monteret en el bensin pumpe ca 400 kr i motorrummet da den org.mekaniske ikke kunne give tryk nok så var der ikke flere problemer.
     
  7. Fox

    Fox New Member

    Joined:
    17 April 2011
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E-24
    Km:
    277000
    Årgang:
    1989
    Hej,

    Ok, det lyder jo egentlig også ret sandsynligt. Jeg må lige prøve at daske lidt til svømmerhuset næste gang fejlen optræder.

    Der er bestilt nyt benzinpumpe relæ, benzinfilter, strømfordeler og rotor ved Gørløse. Så jeg venter spændt på at se om det skulle gøre en forskel og få de dele skiftet :)
     
  8. Fox

    Fox New Member

    Joined:
    17 April 2011
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E-24
    Km:
    277000
    Årgang:
    1989
    Nå, jeg fik ikke rigtig problemet løst før at jeg skulle på job til søs. Jeg nåede ellers både at skifte strømfordeler, roter, tændspole mm. uden at det hjalp, så det MÅ være brændstoftilførslen den er gal med.

    Men nu er jeg snart hjemme igen, så jeg må se at få det ordnet.

    Jeg har som Rugaard skriver, tænkt mig at montere sådan en ekstra elektrisk benzinpumpe:

    http://www.ebay.de/itm/Universal-Kr...V-/120923995693?pt=Pumpen&hash=item1c27a1be2d

    Men hvordan tilslutter jeg den således, at den kun får strøm, når der er tænding på bilen? :-D


    Hilsen Frederik
     
  9. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    jeg har en komplet benzinpumpe, med nyt filter org fra mb som alene koster 500 kr.., den er 100% i orden, og kan give rigeligt tryk til din bil, den er lige til at sætte på/jeg kan evt. montere den for dig...

    skriv pb hvis det har interesse
     
  10. Fox

    Fox New Member

    Joined:
    17 April 2011
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E-24
    Km:
    277000
    Årgang:
    1989
    Hej,

    Jeg har allerede købt pumpen fra eBay, men ellers tak for tilbuddet :)

    Har du et forslag til hvor jeg kan tilslutte pumpen, således at den kun får strøm når der er tænding tilsluttet?
     
  11. Fox

    Fox New Member

    Joined:
    17 April 2011
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E-24
    Km:
    277000
    Årgang:
    1989
    Nå, jeg glemte sgu helt at melde tilbage.

    Men den elektriske benzinpumpe løste problemet, så nu er bilen perfekt kørende igen :-D Mange tak til Rugaard.
     

Del denne side