Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sætte oliefyr i bil som kun har tilskudsvarme

Emne i '210 serie emner' startet af ckdk88, 17 November 2011.

  1. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej

    Jeg vil gerne ha et "rigtigt" oliefyr i min E klasse fra 2000, den er født med tilskudsvarmer (som jeg ikke tror virker længere) Men jeg vil gerne ha et oliefyr i som man kan tænde på de helt kolde morgner, og som kan hjælpe med og varme den kolde bil op.

    Kan man bare erstatte den orginale tilskudsvarmer med et orginalt oliefyr? eller skal der trækkes en masse ny strøm, og hvad med styringen er det et selvstændigt ledningsnet, eller sidder det i bilen?

    Jeg håber der er nogen der har et svar

    Mvh
    Chris
     
  2. flintstone

    flintstone Member

    Joined:
    14 November 2011
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej ckdk88,du kan skifte din tilskudsvarmer formentlig en Termotop Z til en Termotop S,men du skal lige montere ur og blæserstyring,da z ikke har blæserstyring og er betinget af d+styring dvs den kun starter når motoren er igang hilsen flintstone
     
  3. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kan man bruge det orginale ledningsnet til det, eller skal man ha et ekstra ledningsnet?
    Passer en thermetop s med slanger stik osv, hvad med cirkulationspumpe, sidder det i en z model?
     
  4. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvilket fyr er det?
    Nogle fyr kan ombygges til alm. fyr.

    Det kræver jo en cirkulationspumpe og et ur.
     
  5. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Dette emne følger jeg med stor interesse, da jeg har en 270 CDI fra 2000, også med tilskudsfyr, men ifølge min MB guru skal man bare montere en timer enten med dagsværk, eller ugeværk, ca. 1000,- kr. så skulle den virke, men igen oliefyret er ikke en opvarmningskilde af motor og kabine, dertil er det for lille.
    Hvis jeg ikke husker helt forkert sagde han at det monterede fyr kan lave ca. 5 kw, og et "rigtigt" skal lave ca. 7 kw, men igen det er da bedre end ingenting.
    Foriøvrigt er det da Webasto fyr der sidder i Mercedes, og cirk. pumpen er der jo allerede, hvis den ellers virker.
    Prøv deres hjemmeside http://www.webasto.dk, der er også beskrivelse af timere.

    Erik
     
  6. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Se det er interessant, det er for den ikke skal starte med helt kold motor men at den måske kan varme motore op i bare 5-10 min inden den skal starte, og så hjælpe med og gi varme i kabinen når motoren er startet, som tildskudsvarmeren allerede gør (hvis den virker)
    Nogen der ved hvordan det skal monteres, evt med diagram, eller forklaring, for jeg har den timer som der sidder ved siden af askebægeret std. (fra ophugger) og jeg ville gerne bare kunne starte tildskudsvarmeren og cirkulationspumpen, uden motoren nødvendigvis skal startes.
     
  7. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Hvis du kender nogen udover Mercedes der har en computer med program til din bil, sådan som min MB guru har kan du starte og slukke fyr selv midt om sommeren for at se om det virker, og iøvrigt udlæse alle fejlkoder, og dem er der mange af :-( selvom det hele virker.
    Mit virkede i juli måned ved test, men ikke cirk. pumpen, så den blev skiftet med en der kostede gratis (stort kram til min ophugger).
    Fra fabrikken er det indstillet til først at starte ved +7 og lavere, og første morgen ved den lave temp. hvor det startede var fruen i "røret" med det samme.
    Hva´ fa.... er det for en ny lyd blandt alt det andet raslen og skramlen ??.
    Selv da jeg stoppede motoren fortsatte det lidt endnu og derefter stoppe.
    Det er da fint, svarede jeg, så virker det jo, da fyret lige skal køle af inden det stopper.
    Så jeg kan se at der lige skal arbejdes lidt videre med denne "problematk" med ur/timer inden det bliver rigtigt koldt.
    Foreløbig skal jeg lige fikse alt rusten fra paneler, inderskærme for/bag, bagagerum o.lign. og der var bestemt mere end jeg havde regnet med på en 12 år gammel STJERNEBIL. Det har foreløbig taget 3 uger.
    Min Fiat Punto fra samme årgang med det halve km. antal er nærmest fejlfri i forhold.
    Men det vidste jeg jo.

    Erik
     
  8. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har desværre kun mercedes i Padborg, de er rigtig dygtige, men de ved os hvad de vil ha for det :-( men om den virker eller ej det kan jeg nu os selv finde ud af, jeg er mere interesseret i et diagram af en slags der fortæller hvordan jeg evt skal sætte timer og cirkulationspumpen på, så fyret kan starte uden motoren er startet :yes:
    For i min verden kan det jo kun være et spørgsmål om og trække nogle ledninger og dobbelt rælæer for og få det til og virke, men man skal jo lige vide fra hvad og hvor til de skal trækkes :) Men måske de ved mercedes kan fortælle mig det.
     
  9. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    7 kw tja mit gamle webasto dbw 46 yder kun `4,6 kw ! ifølge manualen, nu ved jeg ikke om det er i underkanten men noget kunne da tyde på det hva, var det egentlig ikke dette fyr der blev monteret standard hvis der skulle monteres fyr?
    lige pt. er bilen hos autoelektriker netop for at lave mit gamle fyr, og montere fjernbetjening ! man kan jo ikke rigtigt kan få reservedele til det mere, men jeg har da heldigvis to stk siden jeg også har hugget en 4matic op hvor det sad i også, men jeg håber da at det bare virker super

    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  10. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  11. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det er da en mulighed, men jeg vil gerne lave det bare med den tilskudsvarmer, timer og cirkulations pumpe som jeg allerede har. Jeg er ved og skaffe diagrammer, men det er svært synes jeg.
     

Del denne side