Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

rustfri udstødning laves

Emne i 'Serviceydelser' startet af heyer, 15 Oktober 2009.

  1. heyer

    heyer New Member

    Joined:
    9 August 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E 24 v
    Km:
    380000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Jeg skal faktisk have lavet en "næsten" komplet udstødning.

    Jeg har selv banan manifolden der ender i et 2 rørs system og så skal der være 1 lille mellem potte og så en bagpotte som skal ligge på tværs hvor ind og udgang sker i samme ende af bagpotten.

    Hva vil sådan en koste altså i 2" med 1 mellem potte og 1 bagpotte, det er en meget lille/kort bil ?
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Lyder godt, nogle 124-priseksempler kunne være interessant, da jeg ingen ide har om, hvad det kan koste.

    Specielt banan og komplet udstødning til en 300-24 benziner med god lyd, dog ikke helt over i øredøvende Brian-lyd. Måske endda kombineret med spjældet til fri udblæsning.

    Bendix
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hejsa, syntes også det ser spændene ud. Laver du også mellem og bagpotter? eller er det kun selv rør føringen imellem?
     
  5. heyer

    heyer New Member

    Joined:
    9 August 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E 24 v
    Km:
    380000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jeg laver ikke potter selv det kan ikke gå men bruger SIMONS® potter http://www.simons.se/NH/universal.htm
    de har lidt af hver

    BRABUS

    bøj koster 80 kr stk i 2"
    rør 100 kr per m i 2"
    time pris er 150
    potter lige på ca 700 kr og op efter ved SIMONS®
    tag ca en dag og lave (8 timer)

    laver også ande
    rør til ic
    trykrør
    turbomanifold

    mvh heyer
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så kan jeg se når jeg regner på den udstødning jeg skal have til en af mine japaner bil, at den så vil koste ca. 2500 Kr.

    Så til en mercedes 300E-24 kan man helt sikkert gange med mindst. 2 måske endog 3, da der er dobbelt rørføring og det sikkert vil være bedst at bruge 3" og flere potter osv. den bliver nok ikke helt billig, men hva den holder jo så også mindst 10 år og ofte længere.

    Jeg har i øvrigt hørt fra en der selv har lavet et par udstødninger at stor rør diamter og små potter giver en god lyd ved høje omdrejninger og forholder sig stille ved alm. kørsel, hvor at alm./mindre rør føring og stor bagpotte giver bumle rumle brian brum ved stort set alle omdrejninger, lidt som når Thansen drengene montere kæmpe bagpotter på deres standart rørføring :bad:

    Men hva siger dn erfaring dig med dem du har lavet? det har selvfølgelig også en del med motorkarakterstik at gøre og om motoren har et højt eller lavt ydelses/størelses forhold.
    Honda Civic VTEC 1.6 med 166 HK er hårdt presset motore som altid vil lyde "klemt", hvor mercedes motore der har stor kubik eks. 3.0 med 180 HK vil lyde mere afslappet i lyden.
     
  7. heyer

    heyer New Member

    Joined:
    9 August 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E 24 v
    Km:
    380000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    som rele siger man
    2" kan flow op til 250 hk
    2½" kan flow op til 400 hk
    3" kan flow op til 600 hk
    3½ kan flow op til 900 hk
    4" kan flow op til 1200

    og ikke for store rør det gir kun larm
    jeg siger nomal vis få så mange potter på som mulig hvis det er en suge bil
    på turbo har det ikke så meget og sige

    mvh heyer
     

Del denne side