Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Reperationsstykker ved dunkraftfæstner

Emne i 'Karosseri' startet af Guldsmeden, 18 Marts 2009.

  1. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Vi har før haft talt om de repstykker til rundt om funkraftfæstnerne.
    Men hvor er det nu lige at man køber dem ?

    Jeg var pænt overbevist om at det måtte være på e-bay, men der har jeg kigget.
    Nogen der ved hvor jeg finder dem ? :)
     
  2. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak MB-Freak.

    Det var lige dem jeg tænkte på. :)
     
  4. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg er nu overbevist om at det er bedre og skifte panelerne, da hvis du reparerer i panelerne fjerner det styrken i hele panelet,
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Aarh... Det bliver nu ikke bedre af at skære det originale panel af, hvis resten af det ikke fejler noget.
    Det er jo en langt større reperation så.
    Og helt ærligt... Så findes der ingen punktsvejsemaskiner på markedet, der gør det lige så godt som fabrikkens.

    Det er ikke bedre for bilen, at skifte hele panelet.
     
  6. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Enig med Guldsmeden! Hvis panelet er sundt og det handler om en mindre skade, så ville jeg til enhver tid svejse en plade i.
    Hvis det gøres ordentlgft kan jeg ikke se hvorfor det skulle svække panelet.
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Enhver reperation svækker jo - om ikke andet, så rent teoretisk. :)
    Men det svækker jo også bilen at skifte store rep-stykker, som et helt panel fx.

    Det aller bedste for vores biler, ville jo være hvis de for evigt, forblev uåbnede.
    Men hvis der er rustet hul, er den jo også svækket... Såee...
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hov Guldsmed, hvad er det for en ny vogn der er på vej hjem i indkørslen? :p
     
  9. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Er det ikke lidt dyrt med 78 euro ? Det er per stk ikk?
    Chr
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nej det er for et sæt med 4.
    Jeg blev også lige lidt paf først, da jeg så prisen. :)

    Jeg nåede frem til at det er ca. 550 gode danske kroner + forsendelse.
    Ved endnu ikke helt, om jeg måske selv fremstiller dem - Det gjorde jeg sidst.
    Det kommer nok an på om jeg får brug for 4.
     
  11. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har købt mig en stationcar med en masse udstyr. En 124'er selvfølgelig. ;)
    Der skal jo være plads til mine to børn, og to hunde.
    Det er lidt klemt med sedannen når vi tager afsted hele famillien, fx. på camping.
    Så den har vi besluttet os for, at vi er vokset ud af.

    Jeg har derfor min nyistandsatte, nyservicerede og nysynede 300D sedan til salg. :shock:
    Alle bøsninger mm. i undervognen er skiftet, og bilen er absolut rustfri.
    Faceliftet til E300D udvendigt, pånær nogle smådetaljer. Farven er 744 (sølvgrå) og kabinen er lyssegrå.
    Jeg har brugt en formue på istandsættelsen samt et hav af timer, så der burde altså være mange problemløse km forude.
    Jeg synes selv det må være en fabelagtig vogn, at få fat i.
    Den er utrolig kvik og gearkassen skifter perfekt.

    Den er fra 88 og har kørt 725.000 km.
    Jeg har ingen grund til at tro, at der ikke skulle kunne rulle mange flere km ind under den.
    Super flot røggastest, hver gang jeg har haft den til syn.

    Send mig en PB for yderligere info.
     
  12. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Et panel er lavet af én hel plade, hvor der er forstærkninger indeni, hvis man skærer af rundt om donkrafthullerne kan man ikke komme til og punktsvejse de forstærkninger fast igen.

    Og hvis panelet bliver afmonteret og monteret igen som fra fabrikken kan det på ingen måde ha svækket bilen pga. den blev skiftet.
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Sagen er jo netop den, at man ikke kan montere det som fabrikken har gjort det. ;)
    Hvordan vil du fx. punktsvejse panelet sammen med hhv. stolperne og bagskærmen ?
    Fabrikken svejser jo hele siden sammen (A+B stolper, tagkant, bagskærm og dørpanel) til en komplet enhed, inden den sættes sammen med det der skal blive til resten af karossen.

    Og skulle du mod forventning være i besidelse af en punktsvejser der kan måle sig med den de har på fabrikken - Så vil jeg garantere dig, at du ikke har strøm nok i stikkontakten.
    Vi har meget svært ved at hive tilstrækkeligt strøm til vores på værkstedet - og vi ligger enda i et industrikvarter, med transformatorstationen som nabo.

    Mht. rep stykkerne, så lader man selvfølgelig forstærkningerne (røret til dunkraften) sidde i panelet.
    Dem er der ingen grund til at afmontere.
     
  14. 250 turbo

    250 turbo New Member

    Joined:
    19 Marts 2009
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hejsa, vil lige slynge en bemærkning vedr. svejsning af "huller" der er bestemt ingen grund til at skifte hele panelet, da der ikke er tale om at det bliver svækket hvis man sætter et stykke i hvis bare man gør det rigtigt med gennembrændning altså ikke noget med måge klatter og husk at hvis man skifter hele panelet er det en temmelig større svejsning og der med større chance for at der kommer fejl i svejsningen..jeg har haft tyndplade og rør certificat :cool: men hvis du borer huller i pladen udfor indv. forstærkning trykker pladen ind og svejser og vupti du har en punktsvejsning som holder fast i din forstærkning.....men det er slet ikke nødvendigt, for så skal man jo også svejse hullerne de borer ved tectyl behandling
     
  15. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  16. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re:

    Jamen det er jo ikke som fabrikken har monteret det - Og det er jo præcis det jeg mener. ;)
    Fabrikken bruger jo ikke en co2 svejser.
    Og tro mig... Det er altså ikke helt lige meget - hverken styrke eller holdbarhedsmæssigt, hvad man bruger.

    MEN... Jeg er enig i, at man næsten ikke kan gøre det anderledes end du har gjort.
    Jeg mener bare, at man bør undgå at skifte mere end der er nødvendigt.

    Du har et fint billede af et hul i dunkraft fæstnet... Det hul havde jeg valgt at reparere. :)
     

Del denne side