Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Reparation af 42" plasma?

Emne i 'Ordet er frit' startet af Bendix, 4 August 2009.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hej

    Jeg har et 42" plasma tv, der stod af under en strømafbrydelse. Jeg har haft en elektronikker til lige at måle på sikringer mv., men da han ikke ved meget om tv, kan han ikke hjælpe mere. Dog havde han mistanke til at en kondensator måske var gået i højspændingen, men.......

    Måske en her på siden vil ofre lidt tid på at få det op at køre igen, selvfølgelig mod relevant afregning?

    Bendix
     
  2. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvordan hulen har du fået en 42" fladskærm monteret i din 124'er? :D :lol:

    -Jacob
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sådan
     

    Attached Files:

  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det ligner jo næsten min s500 inden i :lol:

    Men det med at en kondensator er gået i højspænding... Det har jeg ikke hørt om før :cool:

    Men er selv uddanet radio/tv teknikker og har rodet med en del 42 plasma skærme. Det plejer at være strøm forsyningen der står af og der skifter man hele modulet. Ca en 3500 + moms for sådan et modul
     
  5. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Det er formentlig noget din forsikring skal betale!!
    Tjek din police rules
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg har muligvis sat nogle forkerte ord sammen til en sætning, det eneste, jeg er sikker på, er at han mente, det var noget med højspændingen.

    Et nyt 42" plasma kan findes til ca. kr. 4.000,- hvordan hænger det sammen med at strømforsyningen koster det samme ?

    Måske du både skal se på min stjerne og mit plasma tv.......

    Bendix

    PS forsikringen har betalt
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det hænger heller ikke sammen. Så med mindre det er forsikret, så ville jeg bare købe et nyt hvis jeg var dig.

    Hvad er der galt med Merceren?
     
  8. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    tror måske der er det galt at der mangler noget der presser luften ned i lungerne på den :p
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ud over at den generelt trænger til et stort service, og at den muligvis er begyndt at synge lidt i lejer eller bremser, så giver det primære problem følgende symptom:

    Ved sejtræk fx. rundt i en rundkørsel og jeg så vil lidt tjept afsted ud af rundkørslen, sker der ikke rigtig noget ved tryk på speederen, men efter nogle sekunder tager fanden pludselig ved den (nærmest som kickdown), den tager omdrejninger, gearer den og skyder afsted som en sindsyg.

    Det samme sker ved forsøg på overhaling, giver lidt pedal for at komme udenom, der sker intet, men når jeg så endelig er kommet op på siden af den forankørende, skyder den afsted og så kan jeg lige forestille mig hvad ham jeg overhalede tænker......

    Giver det mening ?

    Bendix
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Symtomerne lyder lidt som en deffekt luft masse måler.

    Jeg går og leder efter værkstedsplads lige i øjeblikket. Ville gerne hjælpe, men ved ikke helt hvor jeg kan være henne :-(
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Mon ikke Brabus's tester kan udlæse denne fejl ?

    Bendix
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke altid at denne fejl kan udlæses. Den ville først vise fejl hvis masse måleren overskrider de 4,9V eller under 1 V. Men det er hver at undersøge + at sådan tester er nu god at havde. Jeg tester altid de biler jeg har fuldt ud igennem for at se om der skulle være andre symptomer. Tester også mine egne Mercedeser jævnligt for en sikkerheds skyld. Så kan kun anbefale dig at få fingrende i sådan analog tester.
     
  13. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    300E-24 har ikke luftmassemåler, men derimod en måleklap, forbundet til et potentiometer. Det er ikke sikkert testeren kan udlæse fejlen, men potentiometert kan ohmes igennem, og henholdes til data. "Huller" i potentimeterets kulbane, vil hermed kunne afsløres.
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    I Know. Det er også det jeg refere til at det ikke er altid man kan udlæse fejlen via tester på masse måler (Potentiometer).
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Disse symtomer minder mig lidt om da jeg var ude og prøve Peter 24Vs 300TE-24 den havde precis de syntomer du beskriver med at ville man give den gas, så var det som om den sådan lige skulle tænke lidt først og så begyndte den at trække trægt for så pludselig at fare derud af, det vidste sig at være gearkassen der bøvlede her kunne jeg heller ike læse koder ud trods han faktisk også køre med 5 trins gearkasse og dermed har mulighed for at læse koder ud fra denne.
    Men jeg tænkte ah jeg prøver da lige at "resette" den, som sagt så gjort og bilen har aldrig lavet fejlen siden, det var som om at det var styringen af gearkassen der lige skulle have et spark.
    Hvorfor og hvordan det kan hæmme motoren i at tage omdrejninger det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen.

    men ja luftmasse "måleren" tryk pladen kan vel bare langsomt trykkes i bund mens man aflæser Ohm på stikket for at se om det er "huller" i kulbanen 8)

    Havde du 5 trins gearkasse egentlig ?
     
  16. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    ja den har 5 trins gearkasse. Så en tur med testeren skal prøves.

    Hvad er fremgangsmåden, skal jeg resette eller først læse alle fejlkoder ud eller.....?

    Bendix
     
  17. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Først blinker du fejlene ud, og evt. noterer antallet af blink. Herefter holder du knappen inde i 10 sek, så skulle fejlene gerne være slettet :) Er dette tilfældet, vil testeren afgive ét blink. Prøv så en tur i bilen, og se om det ikke har hjulpet. Slettes fejlene ikke, men blot blinkes ud igen, har du en tilstedeværende fejl. Sammenhold fejlkoden med oversigtstabellen, der følger med testeren. Her kan se hvad fejlkoden indikerer :wink:
     

Del denne side