Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

renovering af topstykke

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af BRABUS, 27 August 2007.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Er der nogen som har renoveret deres topstykke på en 300E-24 som har lidt info om det?

    Hvor meget går man til værks og hvad er normalt at lave når man har toppen af?

    Jeg har fået fortalt at man skal have nye ventil sæder og ventil styr samt nye ventiler er bedst.

    Hvem laver sådan noget, og er der nogen fald grupper?

    hvad vil sådan en tur normalt koste?

    Er der ellers nogen med erfaring i udskiftning af stempler og stempel ringe?
     
  2. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej BRABUS

    Henrik L og jeg har fået lavet topstykke hos, RMC Motor (Flemming) og har været yderst tilfredse.

    RMC Motor
    Hvidsværmervej 131
    2610 Rødovre
    Tlf. 44 92 20 25
    Tjek deres hjemmeside ud, der står alt det du spørger om www.rmc-motor.dk
     
  3. viking1966

    viking1966 New Member

    Joined:
    3 Juni 2007
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    kan du lige forklare hvorfor du skal har toppen af ? vis det er oljefprbtug og ikke toppakning det drejer sig om , er det ikke notvendig at skruver tppen af,men vis det er pakningen de er gået , så syns jeg du skal laver det hele på en gang . stempler og ringe kan skiftel "nedenfra" uden problemer , men husk ny lejer til krumtap også. vis det er til brabussen er stempler sindsyg dyrt , jeg ved ikke prisen til 6cylindern , men til m119 6.0 koster de 1000 euro - stykket!

    mvh viking
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe...

    Det var bare en forespørgsel.

    Men det gode ved det er at brabus stadig ligger inde med stemplerne, men jeg aner intet om hvad de koster.
    Jeg håber heller ikke jeg får brug for nogen sinde at vide det hehe...

    Men hvad mener du med du ikke behøver at afmontere toppen hvis det er olieforbrug?
    Hvad er da den hyppigste årsag til olie forbrug på en brabus motor? eller bare en alm 30-24ver? som ikke kræver renovering af ventiler sæder og styr?
     
  5. viking1966

    viking1966 New Member

    Joined:
    3 Juni 2007
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    den almindelige ursag på m103 og m104 er utætte ventilsæder(oljetyve) , de kan (nemt) )skiftes men vis der ryger et ventil ind i cylindern har du et problem...
    du skal bare bruge et adapter til trykluft (denne kan gøres af et gammel tændrør) og en ordentlig kompressor. det ta ca 1 time per cylinder og i denne tid skal trykket ikke falde meget ellers ryger ventilen den galt vej...


    mvh viking
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er på en 300-24Ver.
    Der meget koks og sod på alleventiler og friskolie rundt kanten langs toppen-afcylinderen. så umidelbart ligner det olie som er presset forbi stemplet og op på toppen af cylinder vægen der så langsomt siver ned igen ved slukket motor.
     

Del denne side