Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Renovering af styretøj - hvad skal jeg se efter?

Emne i 'Styretøj' startet af nkaad, 10 Juni 2015.

  1. nkaad

    nkaad Member

    Joined:
    14 Januar 2015
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    230 E Aut.
    Km:
    176000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    Opel Zafira
    Bil nr. 2 Km:
    140000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Hej

    Jeg syntes min E230 fra 1988 er lidt tung i styretøjet og har en del slør - måske er det helt normalt for en bil af den alder, men jeg overvejer alligevel at se på om det kan gøres bedre - evt. til vinterpausen?

    Hvad skal jeg se efter og hvilke dele vil man (som oftest) med fordel kunne skifte?

    Jeg har hørt at bærekugler er oplagt, men er der andet som er vigtigt?

    Mvh

    Nikolai
     
  2. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Det kan være meget eller lidt.. Det skal du næsten ud og ha vurderet et sted. Husk at afslut med to nye sporestænger og sporring når du er færdig med at rode med styretøjet..

    Hvis en af de 4 styrekugler fra sporestængerne går til og skal skiftes- er det alligevel en ny sporring da det med at tælle omgange er en næsten umulig og uholdbar løsning og kan koste dyrt i dæk og frustation og de sidder højst sandsynlig os for godt fast til at arbejde med..

    Dit slør kan også komme fra støddæmperne og fra dæmperophænget..
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,472
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Dæktryk, bøsninger, styrehus, servo - der er mange muligheder.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er normalt bærekugler som er synderen,

    men få gennemgået hele styretøjet for god ordens skyld
     
  5. nkaad

    nkaad Member

    Joined:
    14 Januar 2015
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    230 E Aut.
    Km:
    176000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    Opel Zafira
    Bil nr. 2 Km:
    140000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Tak for input! :)
     

Del denne side