Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

RELÆ

Emne i 'Dieselmotorer' startet af mikki, 20 Oktober 2009.

  1. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej alle.

    Mangler et forvarmerrelæ da min gløderørslampe bliver ved med at lyse indtil at jeg starter den.
    Hvor finder jeg et sådant et ?? Har kigget ved MB specialisten

    Mikki
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej er du sikker på det er relæet??? forvarmer den ? jeg mener der er et eller andet kode værk når lampen lyser
    men jeg ved det ikk syntes bare jeg har læst om det et eller andet sted
     
  3. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej B

    Aner det ikke men ved snart ikke hvad det ellers kan være.............den starter fint osv. Har købt den tester fra Brabus men aner ikke hvordan den virker........ :cry:
     
  4. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Synes at kunne huske fra min gl. 300d fra -86
    at hvis glødelampen blev ved med at lyse,
    var gløderør nr 1 defekt.
    Ret mig hvis jeg husker forkert :aww:
     
  5. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Måske du, aner det ikke........
     
  6. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Min 300D har også lyst til lampen for gløderør, men det var efter start.

    Det er en indikation på at der er gået et rør eller flere rør eller at forbindelsen til et eller flere rør er afbrudt. Den lyser i ca. 1 min ved den fejl (når motoren kører).

    Hvis jeg forstår dig ret så er det ikke den fejl du bøvler med :?: :?:

    Det lyder som om at relæet hænger eller det kunne være din temp. føler til styring af glødetid der er def.

    Hvis relæet hænger så må du have strøm på dine rør hele tiden :?:
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Mikki,
    Det må vi da lave om på :yes:
    Som jeg kan se har du en Diesel maskine fra 1991 og her skulle du meget gerne kunne læse koder ud på det elektroniske diesel system (EDS) om det også omfatter gløderørs modulet, det er jeg ikke sikker på, men der er en ret god chance for at det gør.

    Hiv fluks testeren frem og følg denne korte vejledning:

    1.
    forbind kablet i den ene ende til testeren ud for de rigtige farver, sort, gul og rød.
    2.
    Forbind den anden ende sådan at det sorte ben sidder i diagnose ben "1" = stel
    Forbind den anden ende sådan at det Gule ben sidder i diagnose ben "4" = Diagnose for EDS (Elektronic Diesel system)
    Forbind den anden ende sådan at det Røde ben forbindes til den medfølgende adapter med klemmen sat på Plus 12 Volt.
    3.
    Nu sætter du tænding på din bil, eller alternativt så starter du den op med motoren i tomgang.
    4.
    Hold knappen nede i 2 sek. og når du har sluppet den, så skal du begynde at tælle blink, når du har talt blink, så har du din fejlkode 6 blink = fejlkode 6 osv. fortsæt med punkt 4 indtil alle koder er udlæst, alle koder er udlæst når du når tilbage til den første kode igen :gr8:
    5.
    Slå fejlkoderne op i manualen på CDen på side 21
    6.
    Meld tilbage her på forum hvad du har fundet ud af :)
     
  8. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej B
    Den er forstået men jeg har kun 8 huller og ingen der hedder ''0'' = stel ??????????? Har du da ikke et tlf.nr. ??
     
  9. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ha ha, nu lykkedes det sgu.............fik først 2 blink og så 3 blink så nu må jeg jo igang med den cd.-rom

    Mikki :lol:
     
  10. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Forklaring Tak..

    2 Blink betyder: Fuel rack position sensor L7 ????????

    3 Blink betyder: Air flow sensor signal (B2/1) ???????????

    Hvad betyder det nu lige mon ????

    14.45 Har lige snakket med E.Hessel / mercedes og de 2 koder er der slet ikke i min bil...........øhhhhh, hvad så du ??
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Sorry min fejl der er ikke noget Ben "0" det hedder selvfølgelig ben "1" = Stel. :gr8:

    Hmm. skal Mercedes nu til at have deres skole penge tilbage igen :roll: eller er der så fejl i alle deres egne dokumenter :mrgreen:
    Selvfølgelig kan din bil have disse koder hvis du har læst dem ud på ben 4 i det 8 polet diagnose stik.
    Eller kan din bil bare et eller andet mercedes ikke vidste den kunne,,, nhaa den køber jeg sku ikke :lol:
    De er bare til tider ukompetente til at udtale sig om noget de ikke aner en hujene dyt om og så for ikke at tabe ansigt, så hellere fylde kunderne med "du aner ikke hvad du har gang i" så de måske kommer forbi stjerne værkstedet :roll:
    Der burde være så meget selverkendelse til stede at man kunne tåle at smide håndklædet i ringen når man ikke ved bedre :|
    Det er samme smøre jeg har fået 3 steder, at nej nej de gamle 124ere dem kan man ikke læse koder ud på, og at det 8 og 16 polet diagnose stik det blot var en tidlig forbedredelse på deres hurtigt udviklende teknik,,, :roll: måske de skulle til at udvikle deres teknik viden lidt :rofl: men ok der er jo nogen som bare har styr på tingene :p

    Det skal i den forbindelse også lige siges at jeg absolut ikke er Diesel ekspert, men jeg håber da på at nogle af dem der ser denne tråd kan be eller af krafte om der ikke skulle være en brændstof rack positions føler til stede på sådan en 300D Turbo og eller en luft mængde føler :?:
    Jeg er nu ret sikker på at når du kan læse fejlkoder ud på dette modul, så må det jo side der for en grund ik ;)

    1 ting skal du lige være sikker på :!: det kan sagtens være "gamle" koder som bare ikke er blevet slettet.
    Derfor så skal du lige prøve at gå ud igen og for hver gang du har læst en kode ud, efter de 2 blink, så trykker du nu knappen ned på diagnose testeren i mellem 6-8 sek. nu skulle du gerne have slettet fejlen.
    Så læser du næste kode ud 3 blink og trykker efterfølgende på diagnose testeren i 6-8 sek. så den også slettes.

    Så prøver du igen at læse koderne ud, og hvis de så er væk (1 blink) har det været gamle fejlkoder, men prøv så at køre i 2-3 dage og læs så koder ud igen.


    Nå nok om det, prøv det jeg har beskrevet 8) og lad os endelig høre fra nogle diesel eksperter om der ike sidder de 2 nævnte følere på sådan en 300 Turbo Diesel fra 1991
     
  12. mikki

    mikki New Member

    Joined:
    28 September 2009
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    283000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevy C1500
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej B

    Takker for din forklaring. Lige en rettelse min bil er godt nok en 300TD men det står ikke for Turbo diesel :) Desværre......... :cry:

    Vi afventer og ser om et par dage hvad dytten så siger.

    Mikki
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    arh :shock: ... min fejl hehe 8) 300TD er selvfølgelig 300 Diesel stationcar :gr8:
    Stadig same som før, har du kode modulet så sidder det der for en grund 8)

    Så det gør nu ikke den store forskæl :coolguy:
     

Del denne side