Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Regulering af varme i kabinen.

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af tconradsen, 12 Januar 2011.

  1. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej alle.

    Har lidt problemer med min varmeregulering (alm varmeapperat uden klima).

    Den blæser tilsyneladende for varm luft ud i kabinen!

    Kan godt regulere det på drejehjulene, men det går meget langsomt :(

    Så man kan godt blive lidt varm i kinderne :p

    Sommetider sker der ikke noget, før man sætter den på min (klik)!

    Det er begge sider den er gal med.

    Har prøvet, at tappe lidt på duoventilerne. Men det hjalp ikke. Har også renset føleren ved loftslyset, den var stoppet af hvidt fnuller.
    Men problemet er der stadig :-?

    Er det elektroniken bag drejehjulene i midterkonsollen (tror det hedder en varme regulerings enhed), er det sugemotoren til føleren i loftet eller noget tredje???

    Nogen med erfaring :sos

    På forhånd tak.
     
  2. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kan du høre om motoren kører :?: sæt evt. et lille stykke parpir (en gul dan-kort kvittering er udemærket) op ved indsugningen og se om den suger. Forvent ikke den helt store sugekraft, men man skal kunne fornemme at den suger.
    På min var slangen ned til motoren fyldt med hvidt fnuller, så på med lidt trykluft :D .
     
  3. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Prøv også lige at "nulre" dine sikringer... Kan ikke lige huske hvilken en det er det drejer sig om, men jeg havde selv problemet her sidste sommer.

    Gooosh det var varmt. :(

    Dit varmeanlæg virker ved at når der er slukket for strømmen (eller dårlig forbindelse ved sikringen) så er der fuld varme på. Tror jeg nok :mrgreen:

    Mit varme-problem holdt op da jeg skiftede alle alu-sikringerne ud med messing-sikringer.

    Med venlig hilsen...

    Claus...
     
  4. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tak for gode svar.

    OK, må ud og bruge dankortet lidt så jeg får flere kvitteringer :-?
    Måske konen har nogen :shock:

    Vil også skifte sikringerne til messing.

    Er det en god ide, at sprøjte (meget) WD40 i sikringsboksen??
     
  5. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Hvis du mener den WD40 der kan brænde, så ville jeg nok ikke sprøjte den ned i en sikringsboks hvor der måske er dårlige forbindelser og en temperatur der kan få aluminium til at smelte.
    :eek:

    Jeg ville bruge silikonespray. ( så bliver det også så pænt )
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  7. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Top Tip med silikonen (til konen) :lol:

    Vil helst ikke ende i et flammehav :shock:

    Kan også se, at alle mine sikringer er af den forkerte type :x

    Dt en ommer
     
  8. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har nu haft skilt kabinen lidt af.

    Pillede handskerummet ud, samt lofts lysenheden.

    Blæste trykluft genem slangen (som går fra temperstur føler i loft), og ud kom der: luft. :cry: Så det var ikke bare et nemt "fix"

    Prøvede md tænding på bilen og sugemotoren til føleren kørte ikke. Skal den køre så snart der er tænding på, altså så snart ventilationsanlæget kører :?: :?:

    Kan jeg regne med det er motoren der er død :?:

    På forhånd tak.

    bluestar
     
  9. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej igen.

    Nogen som ved om sugemotoren skal køre med det samme der er tænding på, og kabineblæseren kører??

    For så er sagen jo bøf.

    På forhånd tak.
     
  10. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er jeg næsten 100% sikker på at den skal
     
  11. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ellers så må der jo en ekstern strømkilde til den motor for at teste den,stikket må du jo også måle for at se om der kommer strøm til...
     
  12. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så fik jeg skiftet alle sikringer, til den rigtige type.
    Men der lå fejlen ikke, men det hjalp på noget andet.

    Har nu også skiftet suge motoren til temperatur styringen, og det hjalp. Det er ren luksus.

    Fik testet, at motoren skal køre så snart der er tænding på. Altså den til temperaturstyringen. :rofl: :hands:


    Det bar' dæjli....


    Tak for alle svar, super hjælp. :mrgreen:
     
  13. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Hej,

    Jeg er helt ny her i dette forrum.

    Jeg er netop løbet ind i samme problem, nemlig at der er fuld skrue på varmen uanset hvorledes varmerullerne er stillet. Har indtil videre begrænset viden om bilen men forsøger at sætte mig ind i den. Kender bl.a. ikke til at det der nævnes om en sugepumpe. Er der nogen som kan hjælpe mig lidt på vej?

    På forhånd tak.

    Mange hilsener fra en glad MB-ejer
    Christian
     
  14. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej velkommen til, den omtalte sugemotor sidder i højre side af kabinen oppe under bundpladen bag hanskerummet ,
    men ofre lige lidt opmærksomhed på dine sikringer , en rensning eller udskiftning , har før løst et problem 8)
     
  15. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Hej Mirakelsmed,
    Tusind tak for din hurtige reaktion. Jeg vil naturligvis starte med at tjekke samtlige sikringer (jeg har læst en hel del om sikringer her i dette forum). Noget tyder nu på, at det ikke er sikringen. Jeg har nemlig konstateret over det seneste stykke tid, at temperaturen ikke ændrede sig på samme måde som den plejer (der skulle skrues mere på rullerne) og igår var det så helt umuligt at opnå andet end fuld varme. Men jeg er meget taknemmelig for dine gode råd.
    Mange hilsener
    Christian
     
  16. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Mere hej,
    For god ordens skyld skal det lige nævnes, at det VAR sikringer der gav anledning til problemet som nu er løst :)

    /Chr.
     
  17. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Perfekt så lykkedes det en gang til at sjusse sig frem til løsningen 8) bluestar
     
  18. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Ja, - og jeg takker bravt og ydmygt for dine gode råd. Jeg håber at jeg fortsat kan trække på dem :)

    Chr.
     
  19. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Til enhver tid,
    på dette forum er der altid hjælp at hente :D så bare spørg og du vil finde svar :gr8:
     
  20. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Tak skal du have - det er godt at vide, ikke mindst for en som endnu ikke har den store erfaring. Jeg købte bilen september 2009. På visse fronter ikke uden udfordringer :)
     

Del denne side