Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Råd ønskes ang w210

Emne i '210 serie emner' startet af Duxar, 7 Juni 2012.

  1. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kære forum brugere. :)

    Jeg går lidt og overvejer at anskaffe mig en w210 til at skifte skoda'en ud med. Men alle de motor valg der er, gør det lidt svært at finde ud af hvilken jeg vil ha'. Så jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej. :)

    Jeg burde jo nok have en benzin'er da jeg til arbejde kun har 14km hver vej. (?)

    Jeg har kig på en E 320 benzin med den gamle motor, som også lå i de sene w124'ere (det er så en årgang 96)
    Hvis sådan en motor/gearkasse har gået omkring 400.000km, er der så noget tilbage i den ?
    Men der er jo også 270cdi'eren.? eller evt 320cdi'eren, selvom sidst nævne bliver nok lige lidt for dyr. (model efter år 2000/facelift)
    Og de gamle td'ere bliver alt for dyre i ejerafgift... :)

    Kan i anbefale den ene frem for den anden?

    Med hensyn til hvordan den ser ud, synes jeg det er lidt svært, da jeg både kan lide dele fra før/efter facelift.

    Håber i kan hjælpe mig lidt nærmere sejeren... Tak.. :)
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    W210eren ruster bare du drikker cafe i nærheden af den. Mercedes var jo ved at gå konkurs på grund af rust i w210eren :eek:

    Men når det så er sagt, så er 320 som diesel eller benzin, en ginial drivlinje 8)
     
  3. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

    Helt så slemt synes jeg nu ikke det er, men den vil gerne ruste. Jeg har en 2000ér og undervognen er 100% frisk men den har os været passet med pava.
    Men gennerelt så er det alt du skal holde øje med døre og klapper, skærmkanter og bunden.
    Når det er sagt er en en dejlig bil som kører fantastisk, jeg bruger årligt 2x2,5 timer på og gå den i gennem (forår og efterår) som jeg os har gjort med de andre biler jeg har haft, og elllers pletter jeg den når jeg finder et stenslag. Så jeg er spændt på hvorlænge bilen kommer til og holde :lol:
    Men to ting skal være i orden på en w210, den skal være passet med undervognsbehandling fra den var ny, og service bogen skal være udfyldt, og self helst af special værksted så man ved tidligere ejer har passet på den.

    Go fornøjelse
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der findes self nogle som er i god stand.

    Men generelt, så er W210eren hårdt ramt af rust.
     
  5. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Men hvis jeg finder en i pæn stand uden rust (eller uden for meget i hvertfald) så kan det vel godt svare sig? En w211 ville være toppen, men de lige i overkanten af mit budget. Har jo også stadig w124 jeg skal rode med. :D
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvorfor ikke en W202 så?
     
  7. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg synes den virker mig lidt for lille. Jeg har dog overvejet en 202 som st.car. Men kan bedre lide w210'eren design.
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    202 har ikke færre karosseri messige udfordringer end 210.
    Det er vand fra samme mølle.

    Det findes både 210 og 202 i fremragende stand.
    Men der er også vrag imellem som man for alt i verdenen bør undgå.
    Det samme kan man jo sige om 124 ;)
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja selv en W212er er set med rust i skærmkanterne, slå den :yes:
    Bare spørg Søbatech, det er hans vidne udsagn.

    Men W124erne findes også rustne, men i samme båd som W210erne er de helt sikkert ikke.
    Man kan altid finde gode og dårlige eksempler, forskællen er bare at der er langt flere set ud fra et leveårs spektra når man snakker om W210erne. det går generelt bare meget hurtigere med de ruster og ikke minndst HVOR de ruster.
    Selv MIDT på en bagklap indefra og på dørene ruster de, det ser man ikke tit på en W124er.
    Der er helt sikkert en meget ringere finish bag W210erne end det man gjorde ud af at beskytte W124erne. eks.
     
  10. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Helt enig, 124 modeller har haft en langt højere finish og rustbeskyttelse fra fabrikken end 210 modellen, lakken er os langtfra så go på en w210 som en w124, og mange steder er en w210 kun grundmalet og har ikke fået ydlerigere beskyttelse, derfor ser det i mine øjn meget vigtigt at den har fået undervogns/hulrumsbeskyttelse fra helt ny for og undgå det rust der f.eks kommer inde fra, og så viser sig midt på en bagklap eller en dør.

    Jernet der er brugt til de to modeller har jeg os på fornemmelsen er meget forskelligt, for hvis jeg får et stenslag på w210 begynder det inden for et måneder og boble op og sprede sig hvis jeg intet gør, på min gamle w124 var der da jeg købte den slået en lille flig af lakken (1x1mm) og i de 3 år jeg havde den nåede det ikke og brede sig ret meget (2x2mm ca) så der må være en hvis forskel derfor skal man bruge mere tid på og passe lakken osv i sin w210 end i andre modeller.

    Hvis jeg havde haft penge nok havde jeg købt en w211 da det er mit indtryk at de er meget bedre på en helt række punkter, bla rust. Nu har jeg det bare sådan at jeg ikke ønsker og låne penge til en bil, så jeg havde kun penge nok til en w210, og jeg synes jeg har fået rigtig meget bil for pengene, og er glad for bilen og total økonomien, og jeg var indstillet på der var mere arbejde i og passe en w210.
     
  11. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    124 var mht. karosseriet, uden tvivl en mere robust bygget bil fra ny, end 210 og 202.
    Jeg har skruet på alle 3 fra de var nye - og gør det stadig.

    Men 124'ere er altså gamle biler nu, og ikke alle er i lige god stand.
    Efterhånden er den forskel i standen mellem 210 og 124 blevet udvisket i stigende grad synes jeg.
    Eller også har jeg bare haft for mange 124'ere i dårlig stand på værkstedet på det seneste :)
    I må s@u da også møde dem i trafikke fra tid til anden ?

    Jeg taler her om de biler der har kørt i DK fra ny - ofte tidligereTAXA'er.
    For man kan stadig finde helt unikke importbiler med lavt km. tal i alle 3 modeller.

    Men vis mig den dårligste 210'er du kan finde, og jeg skal finde en 124'er der er dårligere.
    Forskellen er så bare, at 124 modellen er langt ældre. (håber at i forstår hvor jeg vil hen)

    En 210 behøver altså ikke nødvendigvis at være hverken rusten eller dårlig :wink:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja precis, det samme jeg prøver at sige Guldsmed 8)
    Jeg har også set et vrag af den anden verden af en w124er. Men det er faktisk vildt hvor mange man ser på vejene stadig i forhold til w210ere som jeg ikke synes jeg ser halvt så mange af.
     
  13. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nå.. Jamen tak for jeres input. :)

    Jeg skal ihvertfald over at kigge på en på Torsdag. bluestar

    Og det bliver 320'eren benzin fra 96'
     
  14. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja så endte jeg med at købe en. Og det blev en E320 benzin. Den køre virkelig lækkert. :)
     
  15. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Og sådan noget kan du finde på at skrive UDEN BILLEDERE. :twisted: :twisted: :D :D
     
  16. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nej da :D

    Har ikke fået taget mine egne billeder endnu. Men her er et sælger har taget.
     

    Attached Files:

Del denne side