Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Problemer med automatgear

Emne i 'Automatgear' startet af hpbd, 15 August 2007.

  1. hpbd

    hpbd New Member

    Joined:
    15 August 2007
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    240000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har på seneste haft problemer med automatgearet. Den er begyndt at skifte ved højere omdrejninger(4. gear ved 70-80 km). Vi var var så i Spanien i ferien, og flere gange oplevede jeg, at den ikke ville skifte til 4. gear, især når vi havde kørt længe i varmen.
    Da vi skulle hjem fra Hamburg(bruger Autozug), spadserede den fint med ca. 160 km gennem Tyskland. I Danmark sættes farten ned til ca. 120-130 km og ved Vojens gearer den pludselig ned i 3. gear. Vi kører ind på en rasteplads og holder en lille pause. Da vi kører igen vil den slet ikke skifte, men bliver i 2. gear. Vi kører så fra motorvejen og lusker hjem via små biveje i 2. gear ved 3500 omdr. Ind imellem skifter den til 3. gear, men gearer ned i 2. kort efter.
    Siden har den skiftet ok(de seneste 3 dage), men fortsat ved høje omdrejninger og lidt tilfældigt(forskellige omdrejninger). Den har været på MB værksted hvor de kontrollerede olie på gearkassen og vakumtryk, som var ok. De kørte selvfølgelig også en tur i den, men syntes ikke der var noget at bemærke.
    Men et eller andet galt er der jo! Håber nogen kan hjælpe eller anbefale et værksted.

    Mvh.

    Anders
     
  2. Thorgrimm

    Thorgrimm New Member

    Joined:
    31 August 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    :shock: Meget ejendommeligt, at de kørte en tur i den og ikke syns der var noget i vejen - det giver jo slet ingen mening.

    Selvfølgelig er der noget i vejen. Find et seriøst værksted, enten Mercedes, eller et der har speciale i automatgearkasser og bed dem om at køre en tur i den. Jeg er sikker på, at de nok kan finde en årsag eller 2 til fejlen.

    For mig lyder det som om den har svært ved at trække i de højere gear. Fejlen kunne i så fald ligge i bagtøjet - nu da du har fået undersøgt og konstateret at der ikke er noget galt med maskine eller gearkasse.

    Noget så simpelt som at dine bremser slæber og bremser kan det vel næppe være, så havde du nemlig opdaget at de blev varme...eller hvad ?
     
  3. JOHNSA

    JOHNSA Member

    Joined:
    11 November 2007
    Indlæg:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w221 S500 4Matic L
    Km:
    154500
    Årgang:
    2007
    Hej.

    Hvis nogle af de årsager som Thorgrimm nævner er rigtige, og gearskiftet bare er et symptom, så burde du kunne se det på brændstofforbruget. Har du en fornemmelse af, om det har ændret sig?

    Mvh. John
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Blot et vildskud...

    Kan det mon være et defekt kick-down relæ - Så den indimellem kører med permanent kick-down ?
     
  5. hpbd

    hpbd New Member

    Joined:
    15 August 2007
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    240000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har fået løst problemet. Jeg fandt et værksted, som kender W124 bedre end MB værkstedet og som måske er lidt mere grundige. Det viste sig i hvert fald, at det blot var gearkasseolien+filter, der var total gammelt. Jeg fik heller aldrig ikke en regning fra MB værkstedet, så man kan godt tvivle på om de overhovedet har foretaget sig noget som helst.

    Den kører som drøm igen, men tak for forslagene anyway!

    mvh.

    Anders
     
  6. JOHNSA

    JOHNSA Member

    Joined:
    11 November 2007
    Indlæg:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w221 S500 4Matic L
    Km:
    154500
    Årgang:
    2007
    Skønt at høre, også at det ikke var en dyr ting - nogle gange er løsningen så simpel, at man helt overser den :)
     
  7. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det var godt at høre :)

    Det er godtnok en vigtig ting, med olie- og filterskift på gearkassen.
     

Del denne side