Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Problem med for tidlige skift automatgearkasse

Emne i 'Automatgear' startet af ViktorBH, 12 August 2010.

  1. ViktorBH

    ViktorBH New Member

    Joined:
    12 August 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    194000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har en gammel Mercedes 190E 2.0 med automatgearkasse. Den er fra 1990 og har kørt 194000 km. Jeg er rigtig glad for bilen, og den har indtil for ganske nyligt kørt problemfrit.

    Nu har den dog fået et problem med gearkassen. Det er som om at den skifter fra 1. til 2. gear alt for hurtigt, altså ved for lave omdrejninger, og laver en "klunk" lyd samtidig, det sammer gælder når man går fra 2. til 1. Hvad kan dette skyldes, og hvordan kan det fixes? Skal jeg ud og investere i en helt ny gearkasse til en formue, eller kan det laves?

    Da problemet med gearkassen opstod kunne man heller ikke længere bruge speederens kickback funktion.

    Håber der sidder nogle kvalificerede hoveder derude som kan hjælpe, da jeg selv er helt håbløs med det tekniske.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Prøv at tjek kablet til gearkassen om det fungere som det skal
     
  3. ViktorBH

    ViktorBH New Member

    Joined:
    12 August 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    194000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Da jeg som sagt er helt dum til det med teknikken, bliver du nødt til at forklare nærmere.

    Har hørt fra andre at det måske kan være kickdown kablet som er knækket. Kablet skulle gå fra speederen til gearet og motoren, der er dog 2 kabler fra speederen og har svært ved at følge dem ind til selve motoren og gearet. Findes der en guide til at tjekke dette? Og kan det være problemet?
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kickdown er elektronisk og har ikke så meget med det kabel at gøre.
    Men det kable du skal havde fat i er det der er rødt.

    Det der går fra motor til gearkassen. Det skal side i spænd uden slup
     

Del denne side