Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Polyurethan Undervogn

Emne i 'Karrosseri & kabine' startet af SOBATECH, 5 Maj 2012.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Her har du org. Spec på din V8er og de er 279Hk og kun lige 400Nm :mrgreen:
    :arrow: http://www.mercefreaken.com/modellene/124/e420.htm
    Mine spec er på 285Hk og 382Nm på standart udstødnings system med katalysator.
    Med carlsson sports katalysatorer og Brabus udstødning er det 300Hk og 400Nm.
    Dit vægt kraft forhold er på 1650Kg/279Hk = 5,91Kg/Hk og nu 1650/300=5,5
    Mit vægt kraft forhold er på 1450Kg/285Hk = 5,08Kg/Hk og nu 1450/300=4,83
    Du siger bare til, så tager vi et drag race, så ser vi hvad der flytter sig bedst ;)

    Jeg fik ikke skiftet anden side, men det kommer 8)
    Glæder mig til det er i hus også med bærearmene og til krængnings stabilisatoren.
    Min lå allerede som på skinner med standart bøsningerne, men det nok pga. Den stører krængnings stabilisator og carlsson undervognen :)
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg mener ham fra mercedesresource her bedst erfaring med bilisten dæmperen og de fåes i en alm. Og Heavy duty.
    Den Heavy duty skulle være samme som sportline modellen køre med og giver suveræne køreegenskaber.

    Jeg har som det kan ses på et af mine billeder et tal på min dæmper (3) hved nogen hvad det betyder :?: :|

    Der står også et tal på carlsson fjedrene bagpå 28/90, hvad betyder det :?: :|
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Er der et link, så jeg kan finde dem ? Og hvilke fjedre skal jeg så have, hvis de skal være magen til sportsline, vil gerne 30 mm ned ?

    Mener der står "2" på mine dæmpere, men ved heller ikke hvad det betyder ?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Vi skal bruge en Nick eller anden undervogns ekspert til at forklare de hemmelige glyffer :mrgreen:

    Du kan se det nøjagtige tal på denne side med og uden sportline højden samt lidt mere.
    :arrow: http://www.mercefreaken.com/modellene/124/e420.htm

    Og så slår du jo bare op i EPC hvilke fjedre og dæmpere du skal have og finder nummeret tilsvarende på bilisten
    Her under har du billeder af EPC E500 AMG undervogn
     

    Attached Files:

  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja jeg fik jo kun skiftet højre side til at starte med, da jeg fik at vide hos SDS at de arme var helt færdige.
    Nu i dag fik jeg kikket ud af vinduet i side spejlet og justeret det ned så venstre baghjul kunne ses.
    Så prøvede jeg herefter at give gas i ryk og så kunne man skimte baghjulet rykke sig 2 cm. Fra side til side :eek:
    Såååå jeg tror lige jeg skal se og have skiftet de arme i den side også, det sker i morgen formiddag hos Søren 8)

    Og træk Axel møtrikken havde skruet sig løst i højre side, det den skide Brabus motor der splitter det hele ad man :lol:
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    gørløse sælger bilstein støddæmpere til rigtigt gode prise, det var i hvertfald billigere end jeg kunne få dem til på EBAY!

    De alm. bilstein er gode, men stadig bløde i det, hvis man foretrækker at køre vildt, så skal man have heavy duty eller hvad de hedder
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så fik jeg styr på anden side af undervognen hvor hjulet kunne rykke sig 2-3 cm fra side til side ved gas givning og også 1-2 cm. frem og tilbage i hjul kassen, de var VIRKLIG gennem kneppede de bøsninger der sad der.

    Efter de nye nu er kommet i og i begge sider kan jeg mærke en sindsyg stabilitet ved sving mens man giver gas, den sejler ikke mere som før hvor jeg jo næsten ikke behøvede andet end at træde på gassen i en rundkørsel for at køre ud af den :D

    Jeg glæder mig til og se hvad for enden kan ende op med og bagbros bøsningerne osv.
    Jeg er glad for det er den blødere hårdhed og ikke rally bøsninger vi har valgt, for dem vi har brugt er hårde uden at mangle fleksibiliteten til at dæmpe rystelser og vibrationer.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Kan se Søren ikke har fikset klub-donkraften endnu. :D

    Du fik ikke pulverlakeret armene og røret bøsningen sidder i inden monteringen ?

    Ja vi skal have skiftet bøsningerne i bærearmene og bagbroen også. :gr8:
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mine arme var jo nye, og det knep med malingen, så de fik alm. Mat sort plus tektyl til sidst i stedet ;)
    Jeg vil sige jeg synes det er vildt så stram de arme er nu, men jeg kom også fra nogle totalt udkneppede bøsninger der havde givet helt op :D


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej, men han fandt den forsvundet 12torx top du havde smidt væk der hvor du havde lavet bil ;)

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg lagde slet ikke noget værktøj på plads, udover et umbracho-sæt, så en anden har glemt den i bunken af gaffelnøgler. Ikke engang fliserne foran mine hjul, gad jeg flytte, det fik jeg også en anden til. :D
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ;)
     
  15. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvad endte vi med, med hensyn til ophæng til bagbroen, findes det ene sæt som sportline, mens det andet er det samme til alle modellen ?

    Hvilke varenumre skal vi så ha' ?

    Dette er standard til min:
    Bagest: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/WDB1240341C117648/35/35-150/1243510242O/
    Forrest: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/WDB1240341C117648/35/35-150/1243500441O/


    Og hvad med bøsningerne til bærearmene, skal vi have nogle nye bolte til dem, så fikser vi selv resten af bøsningen ?

    Hvad er varenummeret så på dem ?
     
  16. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    ka søren lave nye bøsninger til den bagerste krængnings stabillisator til en Rakett B ??

    Mvh Michael.
     
  17. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    De 2 forreste (38) passer med også til 300E = A1243508608
    De 2 bagerste (47) passer kun til V8 modeller = A1293511442 så hvis de hedder A1243506408 er de forkerte.

    FTZ skulle have den Heavy Durty model.
     

    Attached Files:

  18. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Da vi kiggede på det, mens vi rodede med poly, mener jeg, der var lidt mystik, om de der heavy duty og sportline udgaven, men vi endte vist ikke med en konklusion ???

    Eller var det fordi Søren mente der var en hårdere udgave til 129'eren, som vi kunne bruge......kan ikke huske det.
     
  19. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Til min hedder de iflg. Gørløse:
    124 351 0242 O
    124 350 0441 O
     
  20. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg fik heldigvis ikke købt dem hos FTZ. Dem de kalder Taxa Bøsninger er bare den til de 6 bened
    og er helt standart

    Nick har Bestilt de rigtige Vaico 124 350 04 41 Den mener jeg er standart Sportsline
    Bilstein 124 350 86 08 de skulle være lidt hårde en standart Sportsline

    Nick må lige komme ind. Jeg kan ikke finde ud af det mere har været forbi og bytte en 4-5 gange

    Søren
     

Del denne side