Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Polering

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af Klaus, 21 Maj 2011.

  1. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Efter jeg har købt en billig polermaskine til vognen. har jeg søgt lidt på nettet ang. hvad man skal bruge til at få et fornuftigt resultat..... Man kan jo få alt til polering + købes sig hel fattig.. :eek:

    Jeg vil egentlig gerne bare have en "keep it simple" løsning.. El claybar vi helt sikkert være nødvendig på min bil. Jeg har et par steder der er lidt dybere ridser, men ellers bare alm. vaske ridser.

    Hvad gør jeg ?

    Jeg har fundet denne side som jeg egentlig finder ret troværdig : http://www.bilpleje.nu/
    Men der er jo stadig mange muligheder, hvad er jeres erfaringer ?
     
  2. Eldi

    Eldi New Member

    Joined:
    10 Januar 2010
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24V ce
    Km:
    291
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW
    Bil nr. 2 Km:
    203
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej Klaus


    -som klargøringsmand/firmaindehaver, så vil jeg sige at Clay-bar egentlig intet har med ridse fjerning at gøre, den rengøre bare i dybden lidt som at fugte sin finger og køre den over taget, men pas på for efter Claying skal du ALTID! polere professionelt for at fjerne de evt striber/mattering som meget hurtigt opstår efter claying, start altid med de milde midler først (modsat hvad mange firmaer ellers skriver på deres hjemmesider som råd til privatfolk)
    da du på den måde ikke går for agressivt til værks på din lak og hurtigt kan komme til at "brænde" striber ind i lakken med de dyre og professionelle midler,
    som privat mand vil jeg ellers anbefale dig at prøve SONAX 3 til din bil først inden du køber alt det dyre grej, det ser altid let ud på de you-tube videoer men tro mig du har kun én chance på din egen bil! denne voks kan bruges af private uden de store og dyre maskiner. ellers så send gerne en PB så kan jeg rådføre dig mere. :)

    Jeg skrev engang dette til Fisker her i forummet så det kan du også lige kikke på 8)


    Hej Fisker



    ...Jeg har et lille énmands/hobby firma placeret i Rødovre, det hele drives af nørdet kærlighed til biler og glansen af lakken på dem og reklame via mund til mund metoden.

    jeg har tidligre selv arbejdet hos Mercedes med klargøring af slidte Taxaer, med imponerende resultat! jeg har mange kunder fra diverse bilklubber som Alfa-klubben , SAAB klub, o.s.v men mest af alt BMW og Mercedes kunder -men senest har der også været en Lamborghini og 2 Bentley´s forbi, igen p.g.a anbefaling fra andre og sådan fortsætter det hvert år stødt stigende
    Jeg skilter ikke så meget med det her i W124Forum, mest p.g.a at jeg helst ikke vil gøre de store armbevægelser af det, men jeg er tit og ofte blevet rost p.g.a glansen når jeg viser min egen CEér frem, Men fremgangsmåden er også anderledes end andre klargøringscentre som tit og ofte skal have mange biler igennem på en dag for at klare deres udgifter og derfor bliver der brugt hurtige løsninger som kan frembringe glans i lakken her og nu, men på langt sigt taber den kampen mod et ægte kvalitetspolering udført med lidenskab, min egen fremgangsmåde er "kort" fortalt således:

    1) Der startes med håndvask af bilen over det hele inkl. kanter og falser med koncentreret R80 shampoo som også bruges til bl.a. vask af trafikfilm og insekter på fly i lufthavnene,

    2) Derefter vaskes lakken helt glat med "Clay-bar" som gør lakken helt glat og fri for forurenings objekter som f.eks spor efter fugleklatter på lakken,

    3) Så startes den grove lakslibning af klarlakken med fin sandpapir (Korn 2000), hvorved 99% af alle slidridser/vaskeridser fjernes over hele bilen, alene dette kan få den fineste flade frem på lakken hvis man gør sit job rigtigt.

    4) Så startes en "mellem" polering med et mild slibemiddel der skal får strukturen/porene på lakken ensartet igen -lidt ligesom ved lakering hvor man finpudser grunderen før lakering.


    5) Derefter er det fin poleringen med lakkonsevering som skaber den dybe glans i lakken og hærder den overfor almen luftforurening.


    6) Den sidste og den mest ekslusive trin er afslutning med 100% ren Caranuba voks polering med hånden, det er den ultimative voks til bilen som efterlader den glaseret overflade som tit også ses på biler i amerikanske musikvideoer



    -men hvis du er intresseret i en behandling er du selvfølgelig meget velkommen til at maile mig på: Eliasdeen@hotmail.com
    Med venlig hilsen

    Elias

    Det er således at en normal sedan i E-klasse størrelse ligger på de gennemsnitlige 3500kr +moms i pris rundt omkring i byen, vél at mærke at de også udføre det nøjagtigt som beskrevet tidligre af mig, jeg tilbyder det til 2800kr +Moms -Men ydermere vil jeg gerne tilbyde 1000kr i "W124 Forum" rabat så prisen alt i alt kommer til at lægge på 1800kr +moms. Dette tilbud gælder kun hvis man ejer en w124 da jeg selv er fanatisk "fan" af w124, jeg er stor tilhænger af at vi i Danmark bør have de flotteste w124 i hele Europa ..drømme ..drømme

    Der bliver kun taget én bil ind ad gangen pr. dag, derfor koncentreres 100% om kun den ene bil, hvorved kvaliteten af arbejdet bevares ensformigt på alle kundebiler, før og efter billeder mailes også hvis vejret tillader det.


    Et link til min egen W124: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=201915



    Med venlig hilsen

    Elias
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Slipol gør nu også underværker også engang farvet voks ovenpå
    til og jævne ridserne kom selvfølgelig lidt an på om det er meget slemt
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg har været klargøringmand i flere år..
    og har poleret MANGE biler.. og eeeen gang for alle.. SLIPOL er super godt til gammelt krom !!!! OG IK ANDET !!! :shock:

    men mangler du produkter.. så kan jeg anbefale : Jysk Automakeup..
    de har nogle super produkter..

    mvh Michael.
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det er der så delte meninger om selvfølgelig...

    jeg har har også poleret mange biler til klargøring som lærling fra autolakeringen
    der brugte vi glasurit polercrem korn 3000 men der skal man godt nok være forsigtig
    med maskine og kanter fordi BUM.. så er lakken væk
    Men fint nok jeg poler min som jeg vil og lader vær og fortælle den at det ikke virker...
     
  6. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Mange tak for de gode råd.
    Jeg hører meget om carnauba voks, nogle sværger til det andre vil ikke bruge det... Hvad er det for noget og hvad alternativ er der ?
     
  7. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Carnaubavoks er et naturligt voksprodukt, og er det der giver dybde i lakken.

    Der fåes lakforsegling med og uden carnaubavoks. Alt afhængig hvor meget arbejde man vil lægge i det, kan man anvende forskellige metoder.

    Har du poleret bilen op, og vil gerne have en ét-trins lakforsegling, bruger man lakforsegler med carnauba-voks. Og så er det det.

    Du kan også vælge at bruge en lakforsegler uden carnauba, og efterfølgende give bilen et eller flere lag ren carnauba-voks, ovenpå lakforsegleren.

    En lakforsegler er er forholdsvis hård og voks er blødt. Derfor er forsegleren MED carnaubavoks en kombi-udgave, der ikke holder helt lige så længe, som en to-delt behandling gør.
     

Del denne side