Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Opstart af vinterbil "ikke nemt, men løst"

Emne i 'Ordet er frit' startet af BRABUS, 8 November 2011.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har jo som måske nævnt før en vinterbil jeg bruger når jeg ikke leger på vejen i min W124er :-D

    Denne vinterbil har desværre fået lov også at agere afløser til sommerbilen (W124) eftersom der var en del knas med toppakning, bærearme og en mand der legede gearkasse reparatør der stadig er et uafsluttet kapittel...

    Nå men sagen var så den at jeg for 2-3 måneder siden lånte en gearkasse og derfor kunne stille min vinterbil i vente position igen :) (tak Søbatech) 8)

    Men nu 2-3 måneder senere tænker jeg at nu må jeg hellere få denne hersens vinterbil sat lidt hen i klargørings området, så jeg kan få den klar til vinteren sætter ind.

    4 nye dæk skulel monteres og så skulle den lige gåes efter, sådan med alt det normale før en vinter.
    Så jeg drog ud hvor den stod parkeret (under åben himmel)

    Og drejede nøglen, men ak ja, det var måske lige naivt nok, den var selvfølgelig HELT død for strøm, som i 0 Volt på batteriet.
    Så eftersom bilen var parkeret ved siden af andre biler med næsen ind mod muen, så måtte den jo lige skubbes ud for at kunne koble startkablerne til fra anden bil.
    Meeen, sådan skulle det ikke bare lige være, bremserne havde selvføglelig også lige sat sig ik :roll:
    Så kammeraten sætter træktorv på hans bil og så får vi trukket trunten ud af hullet :lol: slæbende på alle 4.
    Jow jow tænker jeg, det har går nok hen og bliver en længere opgave (Ja fandme om det ikke blev)
    Så vi får sat start kablerne på og lader den lige stå lidt så den kan lade lidt og så prøver vi.
    Host hak og ingen prutter men starteren køre da motoren rundt, men intet sker der... :|

    Nå ud i a maskinrum.
    først tjekker jeg lige alle sikringer (ok) og så får jeg kamemraten til at starte mens jeg kikker på det enferno af tekno gnister der bare står ud af tændspolen :shock: og fed rævne ned langs udgangs tuden hvor gnisten derfor springer løstigt over til jernkernen og derfor aldrig når ud til tændfordeleren. :roll:

    Ok, det kan nemt fixes, rundt med noget isolerings tape et par omgange omkring rævnen og så prøver vi at starte igen.
    Men den sprang stadig gnister, så den fik lige et par runder mere.
    Det hjalp så, men kun over til tændings fordeleren som nu var synderen hvor gnisterne sprang rundt inden i.
    Afmontering af denne 1. 2. 3. og den var fuld af fugt, så den fik lige en gang Caramba og så en aftøring og lige en slibning af alle de mange (4) poler :mrgreen: samt rotoren.
    På igen og så skal vi starte, men nej nej nej... nu sprang gnisterne rundt omkring kablerne og fuck jeg og ham var træt af at det nu ogs åvar mørkt og lort ... så vi gav op og tog hjem.

    DAG 2.
    Nye tændrørs kabler indkøbt og nye tændrør :love:
    Nu skal der gang i svinet tænker man. :whistle:
    Montere hele herligheden og har taget varmeblæser med ud til motorrummet så det hele kan få en optøning af alt den fugt der åbenbart har findet vej ind overalt. :roll:
    På med start kablerne igen da de nselvf. er helt død stadig... og vi ikek havde lader med sidst da vi ikke havde dette i tankerne. :|
    Så nu lyder det som om der er gevinst men den trækker meget sløvt rundt med starteren og jeg tænker, det er underligt eftersom den har ladekabler på i støelse mejetærsker over til W124 med 100A batteri og 100A generator der står med 1500 omdrejninger :|
    Nå endelig kommer der gang i svinet meget nødtørstigt og jeg dapper lige lidt til speederen mens en pipelyd i takt med omdrejnignerne stiger går hen og blvier til at skrigende lyd...
    Jow jow, så har et af kilerems hjulene krafthelved også sat sig fast mand :angry:
    Skal der da aldrig komme liv i den spand tænker mand og lortet har KUN stået stille i 2-3 måneder... hvad faen sker der lige for det...

    Nå men jeg tænekr den kan da lige få et par start mere, så løsner det hjul sig nok, den driver kun vandæumpen (som kun er 1 år gammel) samt generatoren som godt nok har haft en lille hyletone et stykke tid uden det var noget vildt.
    Så ud med lygten mens jeg kikker efter hvilken hjul der ikek køre rundt og hmm.. ja den er god nok, det er generatoren.
    Pis også,.. jeg giver igen op og må tage hjem uden vinterbilen :twisted:

    Dag 3.
    Generator skal afmonteres og prøves lavet.
    Man mener at en generator til denne bil skal koste 2200 Kr. for en ombytter.
    Vi snakker om en generator der yder 45A :roll: sårn fandme ås betalt mand. :shock:

    Dag 4.
    Generator skal monteres og så kommer den FORHÅBENTLIG sidste forhindring der hedder løsrivning af fastgroede bremser på skiverne til bremserne. :roll:

    Skulel ikke undre mig om også batteriet som var nyt for 1½ år siden nu igen skal skiftes fordi det har stået dødt i længere tid. :roll:

    Så jow jow, nogle gange tænker jeg, sådan er det godt nok ikek med min W124er efter den har stået i vinterhi i mere end 6 måneder, det er sgu højest at genetablere batteri forbindelsen og afmontere laderen og så er det bare ind og dreje nøglen og WRoom. så starter svinet sgu :D



    Så vil jeg sgu hellere have en rejemad :p

    :go:



    .-
     
  2. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,259
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Du har da ikke længer end at du kan gå ove til electro jørgen :D
    Kan han ikke ordne sådan en generator ?
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Man fristes da helt til at tro din vinterbil er en alfa romeo :)
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Elektro Jørgen, hvem er det :oops:

    Njawé, faktisk er bilen når den køre regelmessigt noget af det mest drifts sikre jeg har ejet, her kan mercedsen slut være med... Det er aldrig lykkedes at gå i stå på andet end punkteringer 8)
    Men de skal bare ikke stå stille forlænge hehe :lol:

    Jeg fik sgu generatoren af i dag og kunne dreje den rundt med hånden og mærke der var grus i værket.
    Så nu får den lige et bad med Ole velsmurt og skrup af rust, efterfulgt af masser af fedtmule til lejerne :lol:
    Mon så ikke den klare vinteren over :mrgreen:
    Men jeg må hellere få mig en ny kilerem, den gamle havde jo leget røg maskine :roll:

    Den var faktisk nem at få afmonteret og det er godt nok en sød bette en der sidder der. :lol:
     
  5. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,259
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Ortved Elektro nede ved vigersted afkørslen. Men det er nu nok mere el motore han gør sig i :p
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    hmm Brabus måske du skulle huske og stille vinterbilen ind i varmen om sommeren...
    eller få dig en 124 som vinterbil....
    I år rygger vores stc i vinterhi også kører vi 300
    hele vinteren min stakkels stc skal ikke straffes med endnu en vinter
    også har jeg selvfølgelig en plan om at jeg skal forbedre min placering
    til træffet.....
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Jeg har rigtig længe gerne ville have en W124 4 Matik i stationcar med 7 sæder i noget E300 Turbo Diesel ELLER E300 Benziner.

    Men for det første er der jo ingen dele til dem mere, bærearme gearkasser og trækexler er en by i rusland :cry:
    Og så er det bare ikke nogen som hænger på træerne i den stand som eks. Normandens lysegrønne med det hele i udstyr osv.
    Men bare det at finde en i god stand er svært nok i forvejen, de er temmelig udkneppet dem jeg har set desværre.

    Og så er der også lige økonomien i dem... :shock: FUCK de er dyre i forhold til en charde.
    Lille regne stykke her:

    Udgift --- E300 TDT 4 Matik --- kontra Charade 4WD --- besparelse

    Indkøbs pris --- ca. 50.000 Kr. vel? --- 15.000 Kr med kun 86.000 Km på klokken ingen rust alt virkede alt i udstyr.
    Vægafgift per År --- 10.240 Kr/år --- 2.840 Kr/år --- 7.400 Kr/år
    Kasko Forsikring --- 6.000 Kr/år --- 4.500 Kr/år --- 1.500 Kr/år
    Brændstof Km/l. --- 12-14 Km/l. --- 12-14 Km/l. --- ingen eller minimalt.
    Vedligeholdelse/år --- 5000 Kr/år --- 3500 Kr/år --- Helt sikkert merceren er dyrest da der er mere teknik osv.

    Der hvor jeg er sikker på jeg kommer til at bøde mest er i brændstof forbrug, jeg kan prygle mine 90 Hk. charade og stadig køre mindst 11 Km/l. hvor jeg med en W124 diesel maks køre 10 Km/l. med min kørsel vil jeg tro.
    Og hvis vi snakker om en 300 benziner uha, den har meget at slæbe på, så min ikke jeg ville ligge på maks 8 Km/l.
    Men ok det kender jeg jo fra brabussen :lol:

    Så selvom det ville være luxus, så er det både svært og skide durt med W124T 4 Matik til vinter brug.
    Og så ved jeg at en charade giver langt mere sjov for pengene end en W124er 4Matik.
    Den er jo meget mindre meget mindsre hjul og derfor også langt hurtigere og sjovere at kaste rundt med end en stor W124er selvom jeg ikke har prøvet det endnu, men jeg har da nakket en ML320 CDI 4Matik hele vejen til 100 i charaden. fordi han bare ikke havde noget greb i underlaget med de store bamse hjul de køre på, så kan 4 Matik være nok så aktivt :mrgreen:

    Men derfor vilel en W124 med 4Matik være en federe bil at trille rundt i om vinteren klart :love:
    Federe kabine, udstyrsnivaue, funktionalitet rent teknisk og mekanisk, samt komfort og sikkerhed.
    Men på fun faktoren der har den sgu langt op til en charade med 4WD :lol:
    BORSET fra når charaden skal startes op, så er fun faktoren ret meget til fordel for W124eren :lol:
    Men det er jo også kun højest en uges tid man bruger på det og så er man tilbage i føretrøjen i charaden :lol:
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Hmm... afmonterede generator var pludselig ikke fastgroet efter den blev afmonteret... :roll:
    Så spændte man den op i en skruestik for at prøve at dreje den rundt, altså spændte den over der hvor den normalt monteret på bilen også.

    Og pludselig kunne man ikke dreje den rundt igen :roll: WTF... havde det lige med hinadnen at gøre tænkte jeg...
    Undrede mig længe over hvorfor det havde den effekt på axlen som ikke var i nærheden af bespændings punkterne.

    Sad og kikkede længe på den og hovsa... :shock: så er den sgu rævnet i hele den ene side :shock:
    Så tror faen når jeg spænder på den, så vrider den sig i huset og så kan axlen ligeplduselig ikke køre rundt :angry:
    Nå jammen så er det jo ikke BARE LIGE, men det er der sgut helelr noget andet der har været i forsøget på at starte pisset op, så hvorfor skulle det her være nemmere :roll:

    Nå, nu vil man jo have sindsyge 2200 Kr. for en ombytter generator på sølle 45A, og så begynder det lige pludselig at tage om sig synes jeg...
    Så jeg har jo denne hersens ekstra charade ophugger bil stående, så den må jeg lige ud og plukke generatoren fra og håbe på at fordi den har stået stille i mere end 3 år at så har den trods alt overlevet uden at rævne :roll:
     

    Attached Files:

    • A45.JPG
      A45.JPG
      File size:
      135.7 KB
      Visninger:
      853
  9. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Hej BRABUS

    Skulle reservedelsbilen nu ikke kunne levere varen, så må du lige give lyd, så skal jeg se om jeg kan skaffe den med nogle gode %%% fra en af mine leverandører... :D

    Brian
     
  10. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Nu kunne jeg ikke lade være med at kigge... :D

    Hvis jeg har ret i at din vinterbil er en 1,3i 4WD (G102) fra 1989, så skulle en Hella generator der hedder 8EL 730 097-001 (JA763IR) passe. Den dækker modellen fra 06'88 til 01'93...

    Den koster 1720 BRUTTO incl. moms. Dertil kommer et depositum på 250 som formodentlig er tabt da den gamle er flækket i huset, men man kan da prøve...

    Din pris, incl. depositum, vil være ca. 1400.- incl. moms...

    Lev. tid: max. 1 hverdag... :D

    Brian
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    SUPER :hands:

    Tak for tjekket, jeg vilel jo også allerhelst have en ny på.
    Men når det nu alligevel er noget til en 1500 Kr. og jeg har en reservedelsbil stående, så ville det jo være helt galt ikke lige at prøve den først :mrgreen:

    Men ja det er en Daihatsu Charade "G112" 4WD 1.3i EFI 90Hk. fra 1989 :yes:
    Den hedder G112 når den har 4WD og G102 hvis det er de normale FWD modeller 8)
    :info: HUSK min har firkantede stik og ikke det runde, der findes nemlig 2 modeller af den 8)

    Jeg kunne faktisk endnu bedre tænke mig den der høre til en Daihatsu Applause fra samme årgang model A101
    Den køre jo med 1.6i EFI motor med en generator som er på 75A mener jeg, den passer lige over da de bruger samme monterings beslag osv. :-D

    Motoren fra denne passer i øvrigt også lige over og så har man fandme en hurtig charade :yipi: been there done that.
    Den følger faktisk en 300E-24 til dørs op til ca. 160 Km/t. det vildt hvor meget vægt har at sige :D
    105Hk til 775 Kg bil, det vil sgu godt ud af hullet da :mrgreen: min vejer så 805 Kg pga. 4WD :oh:

    Men endnu engang tak for undersøgelsen.
    Hvis det blvier aktuelt, kan du jo søge på en til en Daihatsu Applause model A101 1.6i 105HK med firkantet stik. 8)
     
  12. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Du siger bare til, så kigger vi på det... :gr8:

    Brian

    P.S. jeg så lige at jeg havde "pralet" lidt med årgangene... Den dækker op til 10'91, så mon ikke at det er der stikket skifter!?!
     
  13. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Applause A101 skulle have en generator på 50A ifølge kataloget og den er noget dyrere... Der er 2 forskellige og de skiller i 09'89 / 10'89...

    NETTO prisen er knap 2200.- incl. moms og depositum. :cry:

    Depositum er på denne 625 incl. moms og der er jo en lille (meget lille) chance for at man får det tilbage, hvis de overser revnen når den bliver afleveret... :evil:

    De er iøvrigt ikke på lager...

    Brian
     
  14. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Her er lidt billeder af den generator jeg fandt frem til Charaden... :D






    Og her er en liste over de original numre den svarer til... Den skulle vist være god nok... :D



    Brian
     

    Attached Files:

  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    YEEEAR mand, SÅ lykkedes det endeligt :lol:

    Afmonterede generator fra reservebilen og monterede den på smølfe charaden og afmonterede laderen og bang bilen sprang igang ved første snoning :love:

    SÅ kom jeg til de fastholde hjul :roll: men heldigvis kunne man køre lidt frem og tilbage og så sprang de igang et hjul af gangen :lol: bang bang bang bang :lol:

    Men der var stadig lige en ladelampe der lyste pg kunne kun måle 12,06 volt med motoren igang, men lidt rusken i lednings nettet samt lidt omdrejninger så slukkede den igen. :mrgreen:
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Nå, det skulle ikke vare ved.

    Generatoren fra den anden Charade var så også deffekt trods denne også virkede da den blev stillet i sin tid 3 år tilbage :lol:

    Så jeg må desværre bide i det der sure æble alle snakker om...
    Ny generator på,,, :cry:

    Så kunne godt bruge lidt rabat psssst... Brian/300E24 :)
     
  17. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Du kan bare ringe... Har du stadig mit nummer? Jeg mener at du fik det i en PB'er?!?

    Brian
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    Har søgt lidt, men ikke kunne finde det, kan du smide det i en PBer igen :)
     
  19. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    PB sendt... :D
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Opstart af vinterbil "ikke nemt"

    PB modtaget 8)

    Hvad man ikke gør for at holde liv i den bette Sne fræser :lol:
     

Del denne side