Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Omdrejningstæller og kabine-blæser tændingslås

Emne i 'El-system' startet af jet, 6 Juni 2017.

  1. jet

    jet New Member

    Joined:
    10 Juli 2016
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Græsted
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    124 300D 4-matic man
    Km:
    340.000
    Årgang:
    1988
    Ingen af disse dele har virket igennem det år jeg nu har haft den her bil. Blæseren er udskiftet. Diverse relæer og så videre er gennemgået. Flere kompetente har rodet meddet.Det skal siges at blæseren nogen gange kørte når mansatte tændoing til, men slukkede så snart man startede. Nogen gange kunne den finde på at køre kortvarrigt,pludselig, under kørsel. Omdrejningstælleren har ganske få gange gjort et forkølet forsøg, ganske kortvarrigt. Drøn irriterende at ingenkunne fixe de to ting.

    Nå så opstår nyt problem: Det er pludselig meget svært at dreje nøglen i tændingslåsen, for at starte. Og det er jo et ret så seriøst problem. Nogen mener nøglener slidt. Jeg prøver en anden nøgleog en tredie. Ingen effekt. Så bliver jeg oplyst tændingslåsen er slidt opog skal skiftes.

    Hmm. Jeg prøver lige husmoder-løsningen og tømmer en flaske låse-spray i tændings-låsen.

    Wow!!!! Nøglen glider let ind i låsen og er nem at dreje og bilen starter.

    Sidegevinst: Blæser og omdrjnings-tæller virker pludselig upoklageligt.

    -Bare hvis nogen skulle sidde med samme problemer, det er en nem og billig løsning :)
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Mon ikke bundstykket har det dårligt, lyder meget mærkeligt at låsespray kan løse et elektrisk problem.
     
  3. jet

    jet New Member

    Joined:
    10 Juli 2016
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Græsted
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    124 300D 4-matic man
    Km:
    340.000
    Årgang:
    1988
    Ja jeg kan ikke lige greje det, men jeg tror nu at, måske ikke omdrjeningstælleren, men evt blæsermotoren er relateret til tændingen på en eller anden måde. Dette da blæseren jo kører når man sætter tænding til, men kortvarigt slukker under start af motor? -Altså, det mener jeg den er lavet til at skulle? Men jeg ved NADA, udover at skidet virker.. Måske er det bare en af de sjældne selvreparerende biler jeg har :-D
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så nu da det gav en "effekt" så skal du til og "lave det" dvs. skift dit bundstykke og evt. låsecylinder da den også har været ved at sætte sig ;)
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Når du skifter låsecylinderen, så køb endelig også 2 nye nøgler. En gammel slidt nøgle i en ny cylinder giver ekstraordinært slid, og kan i værste fald slet ikke låse den op.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja og på org. Reservedels nummer fåes den org. Lås med org. 2 nøgler til så man ikke skal ud i et "forskellige nøgler til hist og pist på bilen system"

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Dvs. tag registreringsattest og identifikation med ned på Mercedes, så kan de bestille en cylinder og 2 nøgler hjem fra Tyskland magen til den gamle, de har det hjemme på et par dage.
     
  8. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja og få skiftet det helst i går, kan sige man gider bare ikke en død tændingslås
     

Del denne side