Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Olietryk ved opstart

Emne i 'Alt om Olie & Olieskift' startet af Skoime2007, 13 August 2010.

  1. Skoime2007

    Skoime2007 New Member

    Joined:
    13 August 2010
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    180000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej,

    Har en 230E fra -91 (180.00 km). Synes den er lidt længe om at få olietryk ved start. Af og til larmer ventilerne indtil der er olietryk på ved de hydrauliske ventillyftere. Er det normalt ??

    Tænkte på om der ikke er en kontraventil et sted i smøresystemet som sikrer at al olien ikke løber tilbage i sumpen ved stop af motor ??

    Mvh Frank
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hvor lang tid er der tale om, før end den laver olietryk? Hvordan er olietrykket i tomgang, ved driftvarm motor? Og hvilken olie kører du på? :)
     
  3. Skoime2007

    Skoime2007 New Member

    Joined:
    13 August 2010
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    180000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Et par sekunder inden nålen begynder at bevæge sig. Kører på 10-40W. Olietryk ved tomgang og varm motor er knap 2 bar.
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Her er sae normerne fra mb ,din olietype er ok,ved 3000 omdr skal din motor levere mindst 3 bar..
    Der kunne måske sidde slam i din oliesi..
     

    Attached Files:

  5. Skoime2007

    Skoime2007 New Member

    Joined:
    13 August 2010
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    180000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    OK !

    Det jeg også gerne vil vide er om der sidder en form for kontraventil i smøreoliesystemet der forhindrer tilbageløb ved stilstand ????
     
  6. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jeg smider et par tegninger op om din motors oliekredsløb omlidt..
     

    Attached Files:

  7. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Din motor har jo hydrauliske ventilløftere,de kunne jo også stå og tabe olietrykket ved stilstand,jeg tror mere det er årsagen til dit problem..
     
  8. Skoime2007

    Skoime2007 New Member

    Joined:
    13 August 2010
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    180000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej og tak for nogle supergode billeder.

    Jeg ved jo godt at ventillyfterne taber olien, men jeg vil lige udersøge hvorfor

    Kan se at det er filteret der indeholder ventil for tilbageløb. Jeg må lige ud og checke at det er korrekt filter (nogle filtre mangler jo tilbageløbsventil fordi denne sidder andetsteds i systemet).

    Frank
     

Del denne side