Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

olie tryks måler?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af DaGosh, 16 Juni 2012.

  1. DaGosh

    DaGosh New Member

    Joined:
    25 Marts 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 TD aut.
    Km:
    734000
    Årgang:
    98
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvordan skal olietryks måler stå på i instrumentering?
    skal den stå på 3 ved at dreje nøglen og skal den stå på 3 konstant i tomgang ?

    Eller skal den stå på 3 ved tomgang når motor er kold og falde til 1,5 - 2 stk. når motor er driftvarm ? også stige til 3 når man træder på speederen ?
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Sv: olie tryks måler?

    Minimum 0.3 bar i tomgang. 3 bar omgående du rører speederen .
    ;-)

    Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk2
     
  3. DaGosh

    DaGosh New Member

    Joined:
    25 Marts 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 TD aut.
    Km:
    734000
    Årgang:
    98
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Super... jeg takker for information... Men den skal vel være på 3 når det er motoren er kold ? også ja normalt når den er driftvarm :) ?
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    min AMG V8'er har åbenbart en kraftig oliepumpe.
    når den er varm (500rpm) kommer den sjældent under 2,5 8)
     
  5. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jo tykkere olie jo højere tryk i tomgang varm og vice versa, min har sansynligvis kørt over 400000 , har prøvet en fin olie 10/50 olie men synes den skramlede mere i motoren og trykket faldt i tomgang til ca 1

    (300 turbo)
     
  6. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej min motor har kørt 670,000 og kører på 10/40 olie,

    Trykket er som følger.
    Kold tomgang---3,0
    Varm tomgang--1,5
    Varm med omd over 1000 3,0

    Håber det giver lidt mening, for der er nok forskel på benzin og diesel vil jeg tro.MVH.
     
  7. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Min er i tomgang 2,5 og når jeg rør ved speederen 3
     

Del denne side