Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

olie til min stjerne

Emne i 'Automatgear' startet af Tiban 300Diesel, 25 Januar 2009.

  1. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hejsa kan jeg bruge dette olie, der står denne beskrivelse på dunken??????


    Transmissionsolie til automatiske transmissioner i personvogne, lastbiler og busser, hvor der stilles krav om en Dexron kvalitet. Kan også anvendes som servo-, konverter- og hydraulikolie. • GM Dexron III • MB 236.1/.5/.81/.10/.11/.12 • Volvo 97337 • ZF TE-ML 11B/14A/16C • Allison C-4
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der er hældt det samme på min gearkasse med spec mb 236-12,det bruges hvist også i den nye 7 trins auto kasse(nag2) har kørt 40000 km indtil videre med det uden problemer hos mig,fik det fra en bekendt der laver gaffeltrucks...
     
  3. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    det er atf olie med navnet auto 15 inde for mit fag så det fylder jeg på
     
  4. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    nu har jeg påfyldt 6 liter frisk olie skiftet filteret og fyldt en Abcon

    Automatic Transmission Treatment






    ATT er specielt fremstillet til beskyttelse af automatgearkasser. Utætheder ved pakdåser og O-ringe modvirkes af teflonpartiklerne, der cirkulerer med gearolien. Partiklerne danner en uafhængig forsegling, som nedsætter eller stopper oliespild.



    Ved anvendelse af ATT opnås forbedret ventilfunktion. Dette giver blødere og hurtigere gearskift, reduceret oliespild og nedsat støj.

    Fordele

    Blødere gearskift
    Reduceret transmissions støj
    Forbedret ventil funktion
    Optimeret oliepassage
    Reduceret slid og forlænget levetid
    OBS! ATT tilstopper ikke gearet's oliefilter!


    vender tilbage med yderliger info ;yes
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Har du mærket forbedringer? :)
     
  6. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg syntes der er mærkbar forskel . Men om det er den nye olie vides ikke :)
     
  7. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej
    hvor kan man købe det der abcon ATT
    har kigget lidt på thansens hjemmeside men der står det ikke
     
  8. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
  9. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    nogen andre der har købt abcon???
     
  10. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har kigget lidt på lindemann hj. side og der står, hældes ind i indsugningen, ......indsugninghvor :lol:
     
  11. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Indsugning nej, olie påfyldes gennem røret hvor oliemålepinden til gearkassen sidder.
     
  12. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg kontaktede Lindemann, for at høre om der skulle findes, en forkromet forklaring på hvordan deres produkter fungere, og fik dette svar retur.
    Det er da en skam, at du ikke skrev i sidste uge! Jeg var lige på dine kanter hele dagen i lørdags.



    Allan, hvor mange er i som vil vide mere?

    Vi arrangerer af og til ”åbent-hus” dage her på fabrikken i Allerød, for særligt interesserede. Det ku’ måske være af interesse for dig/jer?



    Generelt er brugsanvisningen på flasker og dåser absolut fyldestgørende, m.h.t. brugsanvisning; men der er desværre ikke plads på etiketterne til den mere minutiøse forklaring på hvordan og hvorledes det reelt virker.



    Vedr. produktet ”Instant Power - Diesel” er der faktisk en tillægsforklaring specielt til din bil, som på et bestemt punkt adskiller sig fra stort set alle andre dieselbiler; men det tager vi senere, når jeg har hørt fra dig.



    Lad mig høre, om vi skal finde på noget eller om du hellere vil have den store forkromede forklaring her på mailen.



    Venlig hilsen

    Søren Lindemann

    Jeg takkede for den venlige mail, og bad om at få den forkromede forklaring pr, mail , og vil så lægge den, her på forummet når jeg får den.
     
  13. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
  14. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    og vuppti , der blev jeg lige en hel del klogere


    Hej igen Allan





    Jeg vil gå ind og se mig om på linket – tak for henvisningen.

    Det er desværre min erfaring, at vi, når vi ytrer os på den slags sites, får skudt i skoene, at det vi fremfører ikke står til troende – ”fordi vi jo skal sælge vore produkter” og fordi de fleste olieselskaber hævder, at det bare ikke passer hvad vi siger.

    Derfor har jeg et forslag:

    Det varer ikke så længe før jeg igen skal ned i nærheden af dig, nærmere bestemt til Tingsted. Ville det ikke være en ide om vi stak hovederne sammen der, så kan vi gennemgå hvad du skal gøre og bruge og så kan jeg hjælpe dig med detaljerne, så resultatet bliver optimalt! Derefter kan du så med vægt og overbevisning lave et indlæg på sitet og henvise folk til vores hjemmeside – som du sikkert allerede har kigget på: www.lindemann.dk



    Jeg vil meget gerne forklare, hvordan og ikke mindst hvorfor de forskellige produkter faktisk virker, så det klart kan mærkes når man bruger dem første gang (herefter mærker man jo egentlig ikke mere, da den nye standard hurtigt bliver ”normal” og da effekttabet, hvis man stopper med at anvende produkterne jo kommer snigende).





    Hvad din bil angår, så er recepten denne:



    Motorolie:



    Tilsættes første gang 1 flaske EPT (Engine Performance Treatment - Varenummer 21020) + 1 flaske OSL (Oil Stop Leak – Varenummer 21056). Ved næste olieskift kan du nøjes med blot 1 flaske EPT, da motoren nu er ”primet” i slidfladerne.

    Da 1 flaske rækker til 6 liter motorolie og da din motor afhængig af motornummer indeholder 6,5 eller 7,5 liter olie, er det den absolut bedste vitamin indsprøjtning du kan gi’ din motor. Det kan naturligvis bedst betale sig at påfylde produkterne i forbindelse med et olieskift, da det jo så varer længst muligt, før du skal til det igen.



    OBS: Hvis motoren er meget slidt anvendes WET (Worn Engine Treatment – Varenummer 21010) i stedet for EPT.



    Produkterne virker ved, at det yderste kulstof atom i både motorens legeringer og olie erstattes med et Fluor atom. Resten er følgevirkninger af netop dette. Det er herefter en meget lang forklaring, som jeg gerne vil vente med til vi ses, eller til jeg har lidt mere tid.







    Indsugning:



    Her skal du bruge en dåse ”Instant Power – Diesel”. Varenummer 21017.



    Lige præcis hvad dette produkt angår, adskiller 2,5’erne sig fra nok alle andre diesler (f.eks. er 300 modellen væsentlig anderledes konstrueret i indsugningen) og derfor vil jeg gerne hjælpe dig med doseringen, som ellers vil være lidt ”Tricky”!



    Produktet virker ved at indføre Bornitrid i stemplernes ringgange. Bornitriden spalter når temperaturen når 525 grader Celsius, hvorefter Bor forbinder sig til stemplets aluminium og nitriden ”nitrerer” stempelring og foring i ”ØD” (Øverste Dødpunkt). Herefter er delene næsten selvsmørende op til ca. 1500 grader C. Den øverste stempelring er for øvrigt under normal drift omkring 570 -585 grader varm. (Nitrering anvendes i stor udstrækning i værktøjsindustrien for at øge slidstyrken i hårdt belastede skærende værktøjer).







    Brændstof:







    Her anvendes enten Smoke Less – Varenummer 21133 eller Diesel Boost – Varenummer 21134. 1 flaske rækker i begge tilfælde til 100 liter Diesel.

    Det kan ofte være en god ide, at anvende Smoke Less første gang og herefter Diesel boost ved hver tankning (da den er billigere i brug)



    De to produkters virkemåder har noget til fælles; men er dog også noget forskellige. Det vil jeg gerne komme tilbage til, da jeg er ved at løbe tør for tid. (jeg skal nå et fly)



    Resten må du vente på til jeg er hjemme igen på mandag, altså Servo Styring, Gear – Automat eller Manuel og sidst men ikke mindst bagtøj.







    Jeg må løbe nu.

    Ha’ en god weekend



    Søren



    PS: Hvad siger du til mit forslag vedr. at mødes?
     
  15. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den forskel er så ikke stor nok til at jeg har bidt mærke i den - Måske han har sammenlignet to forskellige årgange ?

    Men super hvis han lige vil fortælle lidt om deres produkter.
     
  16. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg skal ikke gøre mig klog på hvor stor forskellen er fra model til model, men de er ihvertfald ikke ens, og så kan jeg godt lide det der skrives... ;bana ;bana , om lige præcis´'din model' ;ha , ...det kan jeg da godt leve med :eek:
     
  17. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej igen Allan

    Så er jeg på pinden igen og kan gøre forklaringen om ”How to do” vedr. din Mercedes færdig. Jeg manglede at forklare om differentiale, gearkasse, så det kommer her:



    Gearkasse:

    Automatgear

    Hvis din bil er med et automatgear, er det en god ide, at skifte både olie og oliefilter inden du fylder ATT på (du skal have bundkarret på gearkassen af. Du finder filteret, der sidder som en flad pandekage holdt fast af et par 6mm skruer lige inden for), hvis det ikke er skiftet inden for de sidste 40-50.000km.

    Du skal bruge en ATF-Dexron III kvalitet – 5,5 liter + 1 flaske ATT (Automatic Transmission Treatment – varenummer 21060). Begge dele påfyldes gennem røret for oliepinden. Husk at ryste flasken med ATT godt før påfyldningen.

    ATT øger tætheden i både den primære- og den sekundære- oliepumpe, samt tætheden i skifteventilerne; men den måske største effekt i ”Mercedes-kasser” ligger nok i, at skifteventilernes stempler helt frigøres fra enhver form for ”stick-slip”. Det betyder, at tendensen til at hænge lidt i skiftet fra II til III gear – en helt typisk fejl på de fleste 250/300 modeller med 60-70.000km på bagen, fuldstændig forsvinder. I stedet for at skiftet kommer med et smæk i det øjeblik man letter lidt på højre-foden, så kommer det let og blødt af sig selv med stabil speederposition.
    __________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Manuelt Gear

    Det helt perfekte resultat opnår du i din manuelle gearkasse på følgende måde: Kør en tur med bilen, så gearkassen er varm. Medens motoren kører i tomgang, løsnes gearkassens bundprop, så gearolien løber ud. Så snart olien løber, kan du standse motoren (Dette sikrer at alt slidmetal fra gearkassen, kommer med olien ud). Lad olien dryppe godt af. Når du har sat bundproppen i igen, fylder du gearet igen.

    Du skal bruge 1 flaske MGT (Manual Gear & Differential Treatment – varenummer 21069) samt 1,2 liter ATF Dexron II kvalitet.

    Det er en god ide, at fylde MGT på først og herefter skylle flasken efter med lidt Dexron olie – så får du alt det gode i flasken med i stedet for at smide det væk sammen med flasken.

    OBS:

    I fabrikkens specifikation angives, at du skal bruge en GL-5 olie med viscositeten 75W/80 alternativt en ATF Dexron III kvalitet som i automatgearet; men det kan du se helt bort fra, når du anvender MGT, da det reelt forholder sig således, at det er MGT’en, som overtager smøreopgaven og olien nu blot er fyldstof. Fidusen er, at en Dexron II bremser væsentlig mindre i gearkassen end en Dexron III, så hvorfor ikke tage det bedste af to verdner. Rent slidmæssigt er det hip som hap, hvilken af de tre olier du bruger som fyldstof; men ved at bruge Dexron II’eren sammen med MGT’eren, er der en kontant gevinst i nærheden af 12 hk i sparet effekttab og det ses tydeligt på brændstofforbruget. Vi har fået testet blandingen på ”Institut Für Getriebetechnologie - Bochum Universitet”. Resultatet var (dog ikke for os) meget overraskende, nemlig:

    Slidreduktion: 52%

    Støjreduktion:

    7db (da Decibel-tabellen er logaritmisk, betyder det, at de første 3db er lig med 50% af total-støjen, herefter er de næste 3db lig med endnu 50% af den tilbageblevne støj – altså 25% af den oprindelige og så er der stadig 1 decibel støj at gøre godt med – altså bliver der mindre en 20% af den oprindelige støj tilbage.)

    Temperaturfald:

    20% - en ligefrem følge af den sænkede friction = slid og støj.

    Reduktion af effekttab:

    Minimum 17% ved nominel effekt.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Differentiale

    Samme fremgangsmåde som med gearkassen, blot med den forskel, at du skal anvende den af fabrikken foreskrevne olietype, d.v.s. 1 flaske MGT + enten en ren 90 olie alternativt en 75W/90 olie. OBS: Hvis dit bagtøj er med spær, så skal du anvende ”Spærolie” med den angivne viscositet.

    Tallene for slid, støj, varme og effekttab er de samme som for gearet.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Endelig er der Servo-styringen.

    Det er meget enkelt: Dræn så meget olie af systemet du kan. Det gøres nemt ved at løsne returslangen til oliebeholderen og holde den ned i en spand. Herefter stertes motoren. Efter et øjeblik i tomgang, er systemet næsten tømt. Det går ret hurtigt.

    Du skal nu bruge 1 flaske PST (Power Steering Treatment – varenummer 21065) og herefter fylde op med Dexron II eller III. Det er nødvendigt, at fylde efter et par gange, da olien skummer meget i begyndelsen. Husk at ryste flasken med PST godt før du hælder den på.

    Effekten i systemet er meget mærkbar, du vil føle det, som om du først nu har fået Servo Styring på bilen og det endda uden at den knurrer og syder i yderstillingerne.

    PS: Systemet vil støje lidt, lige så længe der cirkulerer bobler i olien.

    Sådan – det var vist det hele! Jeg regner ikke med, at du vil skifte fedt i hjullejer og drivaklernes knokkelled?

    Hilsen Søren

    Fra: søren Lindemann [mailto:sli@lindemann.dk]
    Sendt: 30. januar 2009 13:31
    Til: 'allan fog jensen'
    Emne: SV: Hvordan det virker!

    Hej igen Allan

    Jeg vil gå ind og se mig om på linket – tak for henvisningen.

    Det er desværre min erfaring, at vi, når vi ytrer os på den slags sites, får skudt i skoene, at det vi fremfører ikke står til troende – ”fordi vi jo skal sælge vore produkter” og fordi de fleste olieselskaber hævder, at det bare ikke passer hvad vi siger.

    Derfor har jeg et forslag:

    Det varer ikke så længe før jeg igen skal ned i nærheden af dig, nærmere bestemt til Tingsted. Ville det ikke være en ide om vi stak hovederne sammen der, så kan vi gennemgå hvad du skal gøre og bruge og så kan jeg hjælpe dig med detaljerne, så resultatet bliver optimalt! Derefter kan du så med vægt og overbevisning lave et indlæg på sitet og henvise folk til vores hjemmeside – som du sikkert allerede har kigget på: www.lindemann.dk

    Jeg vil meget gerne forklare, hvordan og ikke mindst hvorfor de forskellige produkter faktisk virker, så det klart kan mærkes når man bruger dem første gang (herefter mærker man jo egentlig ikke mere, da den nye standard hurtigt bliver ”normal” og da effekttabet, hvis man stopper med at anvende produkterne jo kommer snigende).

    Hvad din bil angår, så er recepten denne:

    Motorolie:

    Tilsættes første gang 1 flaske EPT (Engine Performance Treatment - Varenummer 21020) + 1 flaske OSL (Oil Stop Leak – Varenummer 21056). Ved næste olieskift kan du nøjes med blot 1 flaske EPT, da motoren nu er ”primet” i slidfladerne.

    Da 1 flaske rækker til 6 liter motorolie og da din motor afhængig af motornummer indeholder 6,5 eller 7,5 liter olie, er det den absolut bedste vitamin indsprøjtning du kan gi’ din motor. Det kan naturligvis bedst betale sig at påfylde produkterne i forbindelse med et olieskift, da det jo så varer længst muligt, før du skal til det igen.

    OBS: Hvis motoren er meget slidt anvendes WET (Worn Engine Treatment – Varenummer 21010) i stedet for EPT.

    Produkterne virker ved, at det yderste kulstof atom i både motorens legeringer og olie erstattes med et Fluor atom. Resten er følgevirkninger af netop dette. Det er herefter en meget lang forklaring, som jeg gerne vil vente med til vi ses, eller til jeg har lidt mere tid.

    Indsugning:

    Her skal du bruge en dåse ”Instant Power – Diesel”. Varenummer 21017.

    Lige præcis hvad dette produkt angår, adskiller 2,5’erne sig fra nok alle andre diesler (f.eks. er 300 modellen væsentlig anderledes konstrueret i indsugningen) og derfor vil jeg gerne hjælpe dig med doseringen, som ellers vil være lidt ”Tricky”!

    Produktet virker ved at indføre Bornitrid i stemplernes ringgange. Bornitriden spalter når temperaturen når 525 grader Celsius, hvorefter Bor forbinder sig til stemplets aluminium og nitriden ”nitrerer” stempelring og foring i ”ØD” (Øverste Dødpunkt). Herefter er delene næsten selvsmørende op til ca. 1500 grader C. Den øverste stempelring er for øvrigt under normal drift omkring 570 -585 grader varm. (Nitrering anvendes i stor udstrækning i værktøjsindustrien for at øge slidstyrken i hårdt belastede skærende værktøjer).

    Brændstof:

    Her anvendes enten Smoke Less – Varenummer 21133 eller Diesel Boost – Varenummer 21134. 1 flaske rækker i begge tilfælde til 100 liter Diesel.

    Det kan ofte være en god ide, at anvende Smoke Less første gang og herefter Diesel boost ved hver tankning (da den er billigere i brug)

    De to produkters virkemåder har noget til fælles; men er dog også noget forskellige. Det vil jeg gerne komme tilbage til, da jeg er ved at løbe tør for tid. (jeg skal nå et fly)

    Resten må du vente på til jeg er hjemme igen på mandag, altså Servo Styring, Gear – Automat eller Manuel og sidst men ikke mindst bagtøj.

    Jeg må løbe nu.

    Ha’ en god weekend

    Søren


    PS: Hvad siger du til mit forslag vedr. at mødes?

    -------------------------------------------------------------------------------

    Fra: allan fog jensen [mailto:fog_s@webspeed.dk]
    Sendt: 29. januar 2009 16:26
    Til: søren Lindemann
    Emne: Re: Hvordan det virker!

    Hej Søren L.

    Tak for mailen

    Ang. hvor mange vi er der vil vide noget mere, vil jeg nok sige det på denne måde, hvis du kigger ind på dette link, www.124forum.dk, som er et fantastisk forum for Mercedes-ejere af den ene eller anden slags, men hovedsageligt modellen W124 , og jeg er helt sikker på de ville klappe i deres hænder , hvis de lige som jeg selv , lige præcis som du selv skriver, fik den forkromede forklaring, hvad de skal gøre helt præcist, og hvilket produkt, de skal bruge til lige netop den specifikke model, som den enkelte nu engang måtte være ejer af. Vi er jo mere eller mindre godt klar over at, det der kan skrives bag på en dåse, eller flaske, jo som regel ikke er nok til at vide om man, ville købe det.

    Så hvis man fik denne fyldetsgørende forklaring er der ikke nogen tvivl om at den ville, modtage posetiv respons på www.124forum.dk



    mvh

    allan f. j.

    ----- Original Message -----

    From: søren Lindemann

    To: fog_s@webspeed.dk

    Sent: Thursday, January 29, 2009 1:58 PM

    Subject: SV: Hvordan det virker!

    Hej Allan

    Det er da en skam, at du ikke skrev i sidste uge! Jeg var lige på dine kanter hele dagen i lørdags.

    Allan, hvor mange er i som vil vide mere?

    Vi arrangerer af og til ”åbent-hus” dage her på fabrikken i Allerød, for særligt interesserede. Det ku’ måske være af interesse for dig/jer?

    Generelt er brugsanvisningen på flasker og dåser absolut fyldestgørende, m.h.t. brugsanvisning; men der er desværre ikke plads på etiketterne til den mere minutiøse forklaring på hvordan og hvorledes det reelt virker.

    Vedr. produktet ”Instant Power - Diesel” er der faktisk en tillægsforklaring specielt til din bil, som på et bestemt punkt adskiller sig fra stort set alle andre dieselbiler; men det tager vi senere, når jeg har hørt fra dig.

    Lad mig høre, om vi skal finde på noget eller om du hellere vil have den store forkromede forklaring her på mailen.

    Venlig hilsen

    Søren Lindemann

    -------------------------------------------------------------------------------

    Fra: INFO [mailto:INFO@lindemann.dk]
    Sendt: 29. januar 2009 07:15
    Til: 'søren Lindemann'
    Emne: VS:

    --------------------------------------------------------------------------------

    Fra: allan fog jensen [mailto:fog_s@webspeed.dk]
    Sendt: 28. januar 2009 21:07
    Til: info@lindemann.dk
    Emne:

    Hej har siddet og kigget lidt på deres produkter, og funderet over hvordan de bruges i eks. min egen bil, mercedes W124 1991 Diesel 2,5L motor, jeg er så ikke den eneste der er interesseret i at vide noget mere om deres produkter, men der skulle vel ikke være en mere udførlig manual, der fortæller hvordan disse bruges.
    m.vh

    allan fog jensen
    egetvej 41
    4800 horreby
    Nykøbing falster
    mob: 50470513
    Tlf: 35140973
     
  18. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Lyder spændende.
    Husk lige at give en tilbagemelding, hvis nogle af jer prøver produkterne.
     
  19. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Nu er der jo gået lidt tid :) Har du fået et bedre gearskifte end før, efter påfyldning af Abcon ATT?
     

Del denne side