Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Olie lampen - hvornår lyser den?

Emne i 'Alt om Olie & Olieskift' startet af BRABUS, 18 Maj 2008.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Jeg tænkte på om nogen vidste hvornår Den gule Olie lampe skal lyse?

    Da det jo er en Olie stands måler og ikek en olie tryks måler virker den ikke som på andre biler.

    Men hvad siger jeres erfaring, da jeg ikke har kunen finde noget i nogen bøger eler skrifter om dette.

    Skal den lyse når Olie standen er midt på olie pinden eller ved min. eller senere endnu.
    Jeg har selv erfaret at den først tænder når den er under min. på flere w124ere, men er det så fordi den er istykker eller hvordan skal man "tyde" lampen?

    Mvh.
    BRABUS
     

    Attached Files:

    • Olie.JPG
      Olie.JPG
      File size:
      7.6 KB
      Visninger:
      1,147
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Når man ser hvor lavt i bundkarret føleren sidder, må den rigtige tolkning være noget i retningen af

    OLIE PÅ NU!!!!!!!
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det var også min umidelbare tolkning, me nda jeg læste i en anden tråd om en der havde lampen tændt og bagefter tjekkede olien som så stod mellem min. og maks. så blev jeg helt i tvivl???

    Jeg har nemlig selv lige lavet olie skift på bilen med nyt filter, og så hvor lavt i bundkaret den sidder, men igen så vidste jeg helelr ikek hvor dybt pinden den går osv, så derfor var jeg ngoet i tvivl.

    Det er dog lidt underligt man så har valgt at farven på lampen skal være gul og ikke rød som de jo normalt er vil jeg sige...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Er olilampen ikke rød i de fleste andre biler :?: husker en gammel mekaniker der altid sagde at når olilampen så er det forsent ;eek men not a clue ;bana Peter
     
  5. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej med jer

    Advarsellampe for motoroilestand.

    Med tændingsnøglen i stilling 2 lyser advarsellampen den slukker når motor er startet.
    lyser lampen med motoren startet og ved driftvarm motor er oliestanden sunket til niveau med den underste markering på oliepinden .
    advarsellampen vil kun lyse kortvarigt falder olieniveauet yderligere vil lampen igen tænde for derefter lyse konstant
    taget fra instrutionsbogen til 124

    håber i kan bruge det

    mvh Dennis
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok.

    Fedt mange tak Dennis.

    Tænkt det har jeg ikek kunen finde i de 2 instruktions bøger jeg selv har.

    Jeg har den org. tyske og så en oversat dansk der dog ikke helt er 100% ens med den Tyske.

    Mange tak for info.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Peter.

    Jeg tror også det er fordi at i andre biler er det normalt en olietryks kontakt som den røde olie lampe er tilsluttet og derfor så er det nok for sent hvis den lyser da det er ens betydende med at olie standen er så lav at der ikke længere suges pumpes olie rundt i motoren og derved mister den trykket og den røde lampe lyser.

    Det er mit umidelbare gæt på det.

    Mvh.
    BRABSU
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Brabus det vel bare typisk mercedes at man advare i godtid. Springlervæske lampen lyse ved halvfuld ;yes ;bana Peter
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe ja det rigtig Peter :)

    Jeg skiftede bremse skiver og klodser på dyten her for ca. 2 måneder siden.
    Min lampe for bremse klods slitage lyser nu igen !!! hehe det synes jeg er alt for god tid at advare i :D
    Men jeg tror der er noget andet galt, så som en føler der har været lidt for varm måske.

    Så længe der advares i god tid så kan det ikke gå helt glat :D

    mvh.
    BRABUS
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Den får nok stel et sted, så den tror at klodsen allerede er slidt ned. Det kan selvfølgelig også være, at du bremser meget, så klodserne allerede er slidt :lol:
     
  11. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hey det var så lidt ... brabus 2 måneder siden så må der være noget galt evt som lasse siger den får stel . sikker på føleren sidder rigtigt men selvfølgelig hvis du kører lidt friskt til . hehe

    mvh Dennis
     
  12. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej Brabus med hensyn til olienivolampe har jeg selv oplevet at den tændte da jeg jeg drejede til venstre fra en sidevej og ud på en større vej med en markant hældning mod højre,så det var første parkering, det var i Sverige så der var langt hjem, efter ca fem min oliekontrol , den var over min, så jeg listede til nærmeste by med øjnene stift rettet mod olietrykket, købte en liter og serverede 3/4 liter for tøsen og så var hun tilfreds og kørte upåklagelig hjem uden ydeligere advarsler.
    Så mit råd er, lyser lampen, stop, kontrol , efterfyld. MVH.
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det vil jeg også mene.

    Jeg har bare oplevet i flere w124ere at lampen faktisk først lyste når den var uhyggeligt langt under min. mærket.


    Med hensyn til mine bremser jeg lige sneg mig ind på, er fejlen fundet.
    Ikke nok med lampen lyser så synker min bremse pedal også MENS jeg bremser ned !!! ikke den sjoveste oplevelse, men den synker kun til et bestemt punkt, og der mangler intet bremse væske overhoved og jeg har bremset en del siden den begyndte på det, så systmet var ikke utæt, jeg fandt så ud af at det var min lille tur hjem om natten der havde givet bremserne en lille "prøve" jeg kørte vist lidt meget op og ned i fart over korte afstande så de blev på et tidspunkt så varme at jeg fornemmede det man kalder bremse fading hvor bremse effekten bliver mindre og mindre.
    Da jeg så kørte med lidt dårlig bremse væske kunne den ikke tage mospten og nåede derfor kogepunktet og hvad sker der så, boble boble og så kom der luft i systmet på forbremserne, derfor oplever jeg nu at bremse pedalen synker mens jeg bremser, til et vist punkt...

    Så jeg skal bare have udluftet systemet på alle 4 hjul og på med nyt bremse væske :)

    Og hov ja bremse lampen lyste af den årsag at følerne havde været så varme at gummi belægningen på stål tråden var smeltet væk og derfor fik de så forbindelse, men klodser og skiver har det 100% fint.

    Phy ha...
     

Del denne side