Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

olie i vandbeholder

Emne i 'Dieselmotorer' startet af ronny85, 17 August 2010.

  1. ronny85

    ronny85 New Member

    Joined:
    17 August 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle
    Jeg er ny herinde, og har købt min 1 mercedes w124 :-D
    Det er en årgang 1991(1 reg. dator er 18.12.91)
    Men min problem er at der er olie i vandbeholderen, og den bruger vand!
    Er det en ny toppakning eller er det et nyt topstykke?
    Hvad vil i anbefale? Min mek. siger jeg skal skifte motoren, men syntes det er lidt i overkanten.
    nr 2 problem er at kadanaksel siger bank bank lyde når jeg drejer bilen og giver den gas.
    Skal jeg skifte hele akslen, eller hun ved bagtøjet!
    Mvh
    Ronny
     
  2. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej og velkommen til :D

    Ang. olie i ekspantions beholderen, så kunne det godt tyde på en def. toppakning. Om det er nødvendigt med et nyt/andet topstykke vil en trykprøvning kunne afgøre. Hvis resten af motoren ikke fejler noget, ikke bruger olie og holder fint olie tryk, mener jeg ikke umiddelbart at du bør skifte den.

    Ang. kardanen så kik lige dine hardyskiver efter inden du starter den helt store udskiftning.
     
  3. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg mener det ligger på omk 5000 for toppakningsskift,nu skriver du jo ikke km på din motor..Men måske er du bedre stillet med en anden motor som har kørt mindre og måske er det billigere for dig,det afh selvfølgelig af om dit topstykke også er defekt/slidt,skal renoveres evt,det vil selvfølgelig gøre rep dyrere..
     
  4. ronny85

    ronny85 New Member

    Joined:
    17 August 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen og tak for jeres svar!
    jamen min motor har kørt 691.000
    Jamen jeg prøver at udskifte toppakning kun, hvis ikke så må jeg skifte hele motoren,
    Den bruger ikke olie, kun vand
    Syntes jeg læste at det plejer at værer toppakningen der plejer at gå, og man kan bare udskifte den, uden plæne topstykket osv!
    Kan nogle bekræfte det
    Mvh
    Ronny
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der er ingen grund til at planslibe,jo mindre din motor har været kørt varm og toppen har slået sig
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg ville ikke skifte pakning uden at plane og trykprøve toppen - men det er muligt at det går godt.
    Lidt 250D hjemmestatistik, antyder desvære at der er en vis sansynlighed for at dit topstykke også er revnet :(

    Jeg er dermed på din mekkers hold her. ;)
    Køb dig en frisk kværn og stop i istedet.
    Det er sikkert både hurtigst og billigst.
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvis du kan lave det selv, er det bare at gå igang med at skifte toppakningen, hvis motoren ellers går fint nok,hvis det virker er det fint, hvs det ikke virker, har du kun spildt et toppakningssæt og noget tid.
    skal du derimod ud og betale timepris for det, er det værd at overveje en god brugt motor.
     
  8. ronny85

    ronny85 New Member

    Joined:
    17 August 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    En god nyhed!
    Var forbi min mek. idag, som sagde at nogle har smidt olie i vandbeholder(Tak til den tidligere ejer)
    Så nu er det en ny vandpumpe, oliefilter, luft filter, vandpumpe og kølerslange og termostat.
    Nogle som ved hvor jeg kan få sådan nogle til en god pris
    Mvh
    Ronny
     
  9. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det var da noget mærkelig noget og finde på (olie i ekspansionsbeholderen..)

    Men bruger den ikke stadigvæk vand?

    Mht reservedele: hvis ikke du er bekendt med det, så har vi en god aftale med Gørløse Autoimport.

    Kig under rabataftaler her på vores forum.

    Gørløses hjemmeside:
    http://www.autoimport.dk
     
  10. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Da jeg hentede min bil i 2007 brugte den en mase kølervædeske, jeg brugte på anbefaling en køler tætner der hedder Bars Leaks, det er ikke een helt almindelig kølertætner ( læs tidlige artikler her på forummet ) og det har afjulpet problemet permanent, uden andre bivirkninger :cool: nu på 3år...!

    Ved godt der er delte meninger om løsningen, men vi er altså 4stk 124 brugere der konstant kører med Bars Leaks, da det samtidig smørrer vandpumpen...

    Håber det kan løse dit problem.

    Hilsen CABRIO
     
  11. ronny85

    ronny85 New Member

    Joined:
    17 August 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er bare perfekt drenge og piger!!!!!
    I skal have tusind tak for jeres hjælp.
    Kæft hvor er det fedt at der findes en forum som hjæper så meget!
     
  12. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    jeg vil foreslå at oprette en ny tråd,- da dine spørgsmål handler om 2 vidt forskellige ting. :)

    Men: Der er efter min overbevisning mulighed for at: en hardy skive, for eller bag der er træt.
     

Del denne side