Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

OE Bremse Reservedele

Emne i 'Bremser' startet af Bindse, 10 Marts 2016.

  1. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hvad hedder OE bremseSkiver til front og Bag?
    OG hvor kan Jeg købe dem hvis Jeg ikke skal til Ejner H.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
  3. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Halløjsa Dennis
    Endnu engang super tak for dine guldkorn.
     
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Så lidt. Det er ret billigt for kval. skiver på den side.
     
  5. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Dog stadig ikke lige så billige som JURID skiver med forum rabat = 201,56 kr. inklusiv moms ;-)
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hejsa Nick og Djarnis
    Takker for indlæg, er der andet I skifter når I er igang med BremseSkiverne udover Klodser???Tænker glidere, bolte etc? Hvilket Mærke bruger Herr Nick selv :)

    Bjarne(Admin): Hvorfor får Jeg ikke mail om nye indlæg mere, der står Notifikation oppe i højre hjørne men får ikke besked, skal tjekke manuelt.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    I værste fald nye glidere til kaliberne, hvis de er slemme.

    Jeg bruger Zimmermann skiver på min, men det er fordi jeg kører med sports skiver. Vi kan også sagtens levere Zimmermann (standard) til samme pris som Jurid, hvis nogen skulle ønske dette. Det er i øvrigt Zimmermann skiver som ligger i både ATE og Bosch kasserne (på den anden hjemmeside) - disse to mærker har ikke produktion selv længere.
     
  8. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Sådan Nick!
    Hvis du er i tvivl om væske og slanger, så skift (misfarvet væske, stive slanger eller kraftig tæring på bøsning ved anlæg fra slange til kaliber). Udover det, så er det en god ide at motionere stemplerne frem og tilbage, når nu du kan. De bevæger sig ikke så langt under normale forhold, så de har godt af, at komme helt frem og tilbage (hold øje med væskestanden: ABS + luft = lort!)
    Hvis dette er tilfældet, så synes jeg klart, at du skal gå efter disse. Jeg er af den overbevisning, at Zimmermann overgår OE, både mht. produktudvikling, finish og robusthed (bliver stadig produceret i Tyskland under høj kontrol - ikke Asien eller Østlandene). De bliver simpelthen lavet lidt i samme stil, som vores biler engang blev lavet. Hvis nogen har dårlig erfaring med Zimmermann, så må I meget gerne byde ind.
     
    Sidst redigeret: 11 Marts 2016
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Vedr. Zimmermann sportsskiver
    Hvis man kører lidt hårdt, så er erfaringen vist at hullerne bør bores lidt op, ellers risikerer de at flække mellem hullerne, da støv fra klodserne kan lukke hullerne til.
     
    Sidst redigeret: 11 Marts 2016
    • Like Like x 1
  10. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Og det er ikke bare fordi, man kører med ringere klodser, der ikke er matcher skiver? Ikke fordi jeg tror, at Bo er ude i sportsskiver.
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Mick har vist oplevet det 2 gange, måske også Søren, det er jeg ikke helt sikker på. Tror ikke de kører med kina-klodser.
     
  12. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Bo

    Jeg har leget lidt med sagerne,- og det ser ud til at det virker nu, det gør det i hvert fald mellem mig og mig selv :gasp:
     
  13. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Modtaget. Man skal nok også køre noget seriøs ræs, før det er noget at vinde dér mht. køling kontra kontaktflade. Her er det måske mere relevant med gode klodser (keramiske), forstærkede slanger og god bremsevæske (højere kogepunkt). Så Zimmermann uden huller it is... Super, at de kan fås via Gørløse.
     
  14. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Takker for alle indlæg
    Jo Tak Bjarne, nu får Jeg mail med nye indlæg.

    Nu mangler vi kun Keramiske klodser fra Gørløse til 190erne W201 :)
    Ved at MercedesSource har dem i USA, men sgu for dyrt i fragt.
     
  15. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Super mail notifkationer virker ;-)

    Du kan købe EBC Brake greens stuff klodser hos Refako.dk http://www.refako.dk/mercedes-benz--sport-ebc-skiver de koster ca. en tus +- for et sæt til en MB.
     
  16. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  17. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Så vidt jeg kan kloges, så skal man nok ha de røde, hvis de skal være keramiske http://ebcbrakes.com/products/brake-pads/
     
  18. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Tror man skal passe på med bare at modificere sine bremser fra hylderne. Keramiske støjer og støver mindre. De holder også længere, men tilgengæld mener jeg, at de skal lidt op i temperatur for at virke bedre end standard, dvs. hård stil, som du taler om. De skal også helst anvendes på en ny skive, da de er længere om at køre til på en brugt. De slider også mere på en skive end standard klodser gør (det mindre støv skyldes netop, at klodserne slides mindre, men noget skal slides ved bremsefriktion). Der er en del herinde, der har MB med lidt mere aktion til bagakslen, men hvis man kører i en standard MB, som mig og Bo, så ville jeg holde mig til 100% originale bremser. MB opgiver, at på en Mercedes foregår 75% af bremseeffekten på forakslen. De originale bremser er dimensioneret hertil. Ingeniørerne ved hvad de laver, så hvis man piller, er det på eget ansvar. Tit forsøger entusiaster at optimere et eller andet lille segment af en kurve, men det bliver bare på bekostning af kontinuitet i et udmærket spektrum. Er uheldet ude, så er der hverken airbag, ESP eller anden elektronik til at hjælpe i de få sekunder. Her er det udelukkende op til chauffør og bremser. Hvis jeg eksempelvis havde noget tungt i jydekrogen og lige var kørt fra hjemmet og op til et pludseligt lysskift, så tror jeg, at jeg ville foretrække originale bremser. Hvis jeg derimod kørte ræs på en bane med mange kurver og sving, så ville jeg foretrække de keramiske. Jeg tror det handler om brug og omtanke.
     
  19. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989

    Ja jeg køre med Zimmermann sportsskiver på AMGeren men det første sæt revnede mellem hullerne.
    Hullerne er for små så bremsestøv sætter sig fast og når de bliver varme nok revner de mellem hullerne
    Der for købte jeg nogle nye skiver og borede hullerne 1mm op og har ikke haft problemer siden
    Jeg bruger Jurid bermseklodser

    Søren
     
  20. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Men er det ikke et generelt problem med sportsskiver, og måske derfor ikke knyttet specifikt til Zimmermann? Måske ville man kunne undgå at bore i skiverne, hvis man brugte keramiske klodser med mindre støv?
     
    Sidst redigeret: 12 Marts 2016

Del denne side