Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

nyt medlem søger w124 diesel aut. stationcar

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af dada, 6 December 2006.

  1. dada

    dada New Member

    Joined:
    6 December 2006
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Familiens w124-300d bor i Jylland, og jeg kører til daglig 112% japansk i København. Nu vil jeg gerne have en bil med automatgear (prøv Jagtvej i myldretiden, så ved du hvorfor), og hvorfor ikke forøge vognparken med endnu en stjerne? Her er hvad jeg har tænkt mig (prioriteret liste, øverst = vigtigst):

    w124 diesel
    automatgear
    stationcar
    ingen rust
    ikke taxa
    sort eller grå

    Hvad skal jeg regne med at give for et godt eksemplar (privat)? Giver det mening at hente den i Tyskland? Er der nogen her som har en til salg.
     
  2. spaker

    spaker New Member

    Joined:
    24 November 2006
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej dada

    Om det giver mening selv at importere er et spørgsmål om hvad der er vigtigt for dig. :?:

    Hvis prisen er det vigtigste ville jeg ikke vælge at hente den i Tyskland, alene af den grund at W124 serien i Tyskland typisk er højere prissat end W210 (som jeg ville holde fingrene fra). Kvalitet koster!!!

    Hvis det vigtige for dig er at finde et superfint eksemplar er Tyskland/Schweiz helt sikkert vejen frem. :!:

    Jeg har lige selv hentet en E280 W124 i Tyskland, den ender helt sikkert med at blive alt for dyr (hvis min tanke var at sælge den videre) men jeg kunne ikke finde en bil der opfyldte mine krav til stand, km, udstyr, farve, ejerhistorie... i Danmark. :(

    Udgifterne når du selv importerer:
    Bil: ~3.000 – 10.000 Euro meget afhængig af stand, km og udstyr, www.mobile.de eller www.autoscout24.de kan måske hjælpe dig på vej.
    Afgift: kig på www.skat.dk der kan du få en idé om hvad du må slippe i afgift
    Rejse til Tyskland for at kigge på bilen: beløb?
    Evt. test/gennemgang af bil på tysk værksted: ~160-200 Euro (pris hos ATU der findes i mange lidt større Tyske byer) www.atu.de
    Afhentning/hjemtransport: beløb?
    Montage af sideblinklys + evt. kørelys inden syn i Danmark: beløb?
    Prøveplader fra grænsen: 100 kr./dag
    Evt. vejning af bilen: ~500-800 kr. (det er lidt forskelligt om de kan slå bilen op eller ej, hvis ikke skal den vejes hos en autoriseret vejer)
    Syn: 400 kr.
    Toldsyn: 400 kr.
    Nummerplader: beløb kan jeg ikke lige huske!
    Og så kommer der sikker lidt småting som jeg har glemt.

    Jeg siger ikke at du ikke kan finde en fin W124 i Danmark, der er bare ved at være langt i mellem dem.

    Hvis jeg ville have en Diesel ville jeg ikke afvise en frikørt taxa.
    Jeg ville finde en grim, ridset, ussel en med godt slidt motor, gear, bagtøj til en lav pris og så sende dyret til Polen og få renoveret alt dernede, hvis du altså ikke kender nogle der gør det til en vennepris i Danmark. På den måde for du en nymalet bil med alt nyrenoveret til en rimelig pris. Det er klart at det kun kan betale sig hvis du finder en der ikke er skæv efter skader og ikke har rust i de bærende dele.

    Bare en idé, der er dog ingen tvivl om at et originalt eksemplar i fin stand er nummer et. :)

    God jagt

    spaker
     
  3. dada

    dada New Member

    Joined:
    6 December 2006
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak til spaker for et meget detaljeret svar. Det ser ud til at import ikke skal gøres for at spare penge, men for at få den helt rigtige bil.

    Jeg er ikke bleg for at købe et lidt tyndslidt eksemplar, og så putte penge i den bagefter. Så ved man jo præcis hvad der er lavet. W124 har i forvejen en relativt lav kone-accept-faktor (hvorfor elsker kvinder små plasticbiler der ser ud som om de er lavet af tyggegummi?) så jeg kan lige så godt gå linen ud, hehe.

    Jeg dropper import og finder min 300TD aut. i DK. Hvordan kan man se om en bil er skæv? Jeg plejer at kigge efter om døre og bagklap lukker lige, er der andet man kan se efter?
     
  4. spaker

    spaker New Member

    Joined:
    24 November 2006
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej dada

    Det med om den er skæv er altid en svær en. Men du er inde på noget af det rigtige. Bilen skal gåes grundigt igennem også under bilen, i baggagerum, motorrum samt under måtter og inde under kofangere. Det er reelt det eneste du kan gøre som privatperson.
    Den helt rigtige måde er at få bilen i en måle/opretter-bænk men det er altså begrænset hvor mange værksteder der lige har sådan en stående.

    Det med om "lågerne" lukker rigtigt kan være lidt farligt at bruge som eneste vurderingspunkt, man kan rette, vride og justere meget så det ser fint ud selv på en dårlig oprettet skade.

    spaker
     
  5. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej dada.

    En god idé er lige at lirke stoflisterne af på et lille stykke i dørkarmene.

    På bagdørene kan du i buen se på svejsningerne om bagskærmene er skiftet efter en skade. Det samme gør sig gældende ved paneler og a-stolpe. Fabriks svejsningerne er helt runde ''tryksvejsninger''. Jeg har selv tidligere set på biler som kunne være helt lige meget, efter denne test. Jeg har endnu ikke set en pladesmed der kan lave disse svejsninger lige så flotte. Stoflisterne sidder ikke mere fast end du kan løsne dem med fingrene på et par sekunder, og er lige så nemme at daske på plads igen.

    Du kan i motorrummet se om ''sealingerne'' i samlingerne ligner noget som er lavet på fabrikken, og ikke klattet på senere. Har den haft en skade, er det klattet/lagt på med en fugepistol, og ligger som regel ikke lige så flot/lige som de fabriks lavede.
     
  6. Gunders

    Gunders New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Perpignan
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D Turbodiesel. a
    Km:
    200000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    300TD Stayioncar
    Bil nr. 2 Km:
    275000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    300 TD Staitoncar, aut

    Jeg faldt først over indlægget nu, og jeg har en W124 stationcar (300 TD), boredeauxrød, med soltag. den er egentlig ikke til salg, men jeg vil sætte den på forumet, hvis eller når den skal sælges. Den er oprindelig fra 88 med ny motor i 92. jeg købte den brugt i 91 og har således selv haft den i
    16 år! Den stadig er så velkørende og pålidelig, jeg tror ikke konen vil tillade at den sælges.... men hvis den kommer til salg skal det lige nævnes at den er uden dansk afgift. Den gengæld har den tilbragt sin tid i det sydfranske, dvs uden is, sne og salt, så det er rustfri og i flot stand. Er der nogen bud. så kan det være jeg vil overveje salg ( men evt kun for at købe en anden W124 med aircondition, det har den ikke).

    Hilsen Erik "Gunders"
     
  7. Gunders

    Gunders New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Perpignan
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D Turbodiesel. a
    Km:
    200000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    300TD Stayioncar
    Bil nr. 2 Km:
    275000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Re: 300 TD Staitoncar, aut

    Det er et gammelt indlæg - jeg har købt en anden (W124 naturligvis) og min gode gamle stationcar fra 1988 er nu til salg. Den bør omlakeres, da dfen har stået i solen, men den har ikke set vinterkørsel og er derfor rustfri. ER noget interesseret, så kan den hentes i Sydfrankrig til selvimport.
     
  8. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    SKAL det være en 300 ??

    har evt en 250 td (kører længer på literen.. og billigere at have)
    mørk koksgrå.
    autgear.
    soltag.
    ton ruder.
    sort stofkabine.
    ny model front og med sideplanker og krom på kofangere. i samme farve som bilen.
    evt med et lysere planke / kofangersæt på ??
    15" alu. med vinter eller sommer dæk..

    ku det ha int ?

    mvh Michael.
     
  9. Gunders

    Gunders New Member

    Joined:
    12 Februar 2007
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Perpignan
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D Turbodiesel. a
    Km:
    200000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    300TD Stayioncar
    Bil nr. 2 Km:
    275000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Michael - jeg har allerede to stk W124, men håber nogen ser dit indlæg og er i markedet for en sådan.
    "Bonne chance" fra Sydfrankrig.
     

Del denne side